Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C - ściąganie w prawo i luz na maglownicy

Coremeil 02 Maj 2016 23:24 774 7
  • #1 02 Maj 2016 23:24
    Coremeil
    Poziom 15  

    Witam serdecznie.
    jestem właścicielem Opla Corsy z 2003 roku.
    Jeździłem do czasu kiedy na nierównym podlozu podczas hamowania zaczęło być słychać metaliczne stuki z przedniego zawieszenia.

    Wymieniłem tuleje wahaczy z przodu, sworznie wahaczy, przeguby, sprężyny przód i tył, hamulce.
    Zauważyłem równiez że podnosząc samochód i łapiąc koło za piętnaście trzecia czuć minimalny luz jakby na drążku kierowniczym/maglownicy.

    Ustawiłem zbieżność. Ale czasami mam wrażenie że auto ściąga delikatnie w prawo :/
    Po zdjęciu osłony maglownicy widać że luz pochodzi z wnętrza przekładni.
    Jadąc po nierównym podłożu z odpowiednią prędkością słychać co jakiś czas metaliczne stuki. Jadąc szybciej bądź wolniej stuki już nie wystepują.
    Również nie podnosząc samochodu z ziemi ale szarpiąc przednimi kołami na boki czuć delikatne luzy, dosłownie milimetry ale luz jest. Czy to jest normalne?

    I co najciekawsze. Jadąc czy to 20km/h czy 120km/h na kierownicy nie ma żadnego martwego punktu. Po skręceniu kierownicy nawet bardzo delikatnie auto od razu reaguje.

    Denerwują mnie bardzo te stuki, proszę o pomoc.

  • #2 03 Maj 2016 02:29
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Coremeil napisał:
    Czy to jest normalne?
    Tak, to normalny objaw zużytej przekładni.
    Coremeil napisał:
    auto ściąga delikatnie w prawo
    Uroki dróg które nie są idealnie poziome - tym się nie przejmuj. Sprawdź sobie jadąc czteropasmówką (autostradą) lewym pasem.
    Coremeil napisał:
    Denerwują mnie bardzo te stuki, proszę o pomoc.
    Jakiej pomocy oczekujesz. Wymień, zregeneruj przekładnię.

  • #3 03 Maj 2016 21:36
    Coremeil
    Poziom 15  

    Dodam że stuki są slyszalne tylko i wylacznie na nierownej nawierzchni i przy delikatnym hamowaniu.

    Jaki jest dopuszczalny luz na przekladni po podniesieniu samochodu i szarpaniu kolem?

  • #5 04 Maj 2016 09:00
    Coremeil
    Poziom 15  

    Czytalem to juz zanim zalozylem temat.
    Nie ma tam odpowiedzi na pytanie zadane w temacie.
    Czy luz ten jest niebezpieczny?

  • #6 02 Lip 2016 17:31
    Coremeil
    Poziom 15  

    Witam ponownie. Minęło prawie 2 miesiące od założenia tamtego tematu. W międzyczasie byłem na stacji diagnostycznej i diagnosta powiedział że może być minimalny luz na jabłkach drążków kierowniczych, jakiegokolwiek innego problemu nie stwierdził. Sam już nie wiem czasami czy słyszę stuki czy sobie je wmawiam.
    Dzisiaj pojawił się kolejny problem. Zgrzytanie podczas delikatnego kręcenia kierownicą z wyłączonym wspomaganiem (filmik poniżej). Myślałem że trzeba wymieniać maglownicę bo już zaczyna całkiem padać ale po podniesieniu auta i złapaniu za lewe przednie koło nie ma jakiegokolwiek luzu na maglownicy. Temperatura dziś to 31 stopni. Może to temperatura ma wpływ na występowanie luzów?


    Myślę że zgrzyt może pochodzić z łożysk kolumn mcphersona ponieważ tylko ich nie wymieniałem.

    Proszę o jakieś sugestie. Miałem zamiar maglownice wymieniać ale teraz to już sam nie wiem co robić. :(

    Tutaj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Gh3LRGT3-xc&feature=youtu.be

  • #7 02 Lip 2016 17:43
    Damnian
    Poziom 34  

    Wywalone łożyska na kolumnie walą po całej karoserii skręcając kolami w jedna i druga stronę. Chyba że nie masz już tam kulek i kierownica znacznie ciężej się kręci. Najlepiej jak ktoś pokręci kierownicą a ty z zewnątrz obsłuchaj skąd to idzie.

  • #8 03 Lip 2016 23:04
    Coremeil
    Poziom 15  

    Zgrzyta gdzieś przy przednich kołach. Nie wiem jak znaleźć przyczynę bo dźwięk niesie się po całym samochodzie.

    Przy bardzo delikatnym kręceniu kierownicą również czuć że coś gdzieś jakby ociera.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME