Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN TGX 440 - Dziwnie zapala

magii 03 May 2016 11:34 1467 13
  • #1
    magii
    Level 9  
    Witam

    Dzisiaj mam następujący problem, a mianowicie mój Maniek od pewnego czasu zaczął zapalać jakby było na dworze - 20 stopni Celsjusza. Przekręcam kluczyk rozrusznik kreci i samochód zpapala ale za nim osiągnie swoje obroty jałowe wskazówka od obrotomierza parę razy podskoczy w obrotach miedzy 500 a 600 i jak już wskoczy na 600 to wszystko jest ok. Raz się zdarzyło ze zapalił i chodził około minuty na 400 obrotach potem wskoczył na 500 i po dłuższej chwili na 600. Dodam ze byłem w serwisie, w komputerze nie ma żadnych błędów, robili kompleksowa diagnozę układu wtryskowego wszystko wyszło wzorowo, jedynie co to sprężanie na 6 cylindrze było mniejsze niż na pozostałych. Także serwis rozłożył ręce a Man jak zapalał tak zapala. Mam nadzieje ze może komuś przyjdzie do głowy gdzie leży problem, bo boje się ze kiedyś mi nie zapali :(

    Za odpowiedz z góry dziękuje

    pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    svavecone
    Level 25  
    Mniejsze sprezanie to znaczy ....jaka roznica ? Jezeli jest to stwierdzone to musisz miec po tym jakis slad , jak nie blad w systemie to nieprawidlowa korekcje dawki paliwa .
    Pomijajac kompresje to skakanie obrotow moze byc spowodowane niewystarczajacym cisnieniem paliwa w filtrze paliwa ,zbyt wysokim cisnieniem - slabym przeplywem przez filtr lub powietrzem w systemie zasilania . Warto spojrzec co sie dzieje z cisnieniami podczas samego rozruchu kiedy to sie dzieje .
  • #3
    magii
    Level 9  
    Tak jak pisadłem błędów żadnych nie ma, samochód jak już chodzi to pracuje prawidłowo, normalnie można nim jechać. W serwisie tak jak mówisz sprawdzali co się dzieje podczas zapalania, był robiony, nie wiem czy dobrze pamiętam nazwę chyba "DIS". Filtr paliwa był wymieniany miesiąc temu, dla pewności jeszcze raz wymieniłem, ten mały filterek w pompce tez był sprawdzany. Różnica w sprężaniu była nie wielka, i do tego trochę rozjechane wtryski na wykresie. Pompa paliwa daje aż za dobre ciśnienie, tak powiedzieli w serwisie
  • #4
    darfur5
    Level 33  
    Usterka może być całkiem błaha . Jak wymontujesz wkład filtra paliwa to w podstawie filtra zobaczysz taki wysoki plastikowy element (coś w rodzaju spirali), zdarzyło mi się ,że był pęknięty i skręcony, po wymianie tego elementu wszystko było ok.Może też szwankować zaworek w dolnej części podstawy filtra paliwa, niestety nie kupisz go jako osobny element ale tylko z podstawą filtra.
  • #5
    mario6653
    Level 12  
    Przy podobnych objawach winowajcą był właśnie zaworek, chyba ten co opisuje darfur5, tzn w podstawie filtra paliwa.
  • #6
    magii
    Level 9  
    Jeśli chodzi o zaworek w podstawie filtra to o jego stanie możne powiedzieć fakt ze jak wymieniałem filtr paliwa to paliwo było w podstawie filtra, po chwili spadało pomału?
  • #7
    svavecone
    Level 25  
    Z tym DLSem to troche Cie naciagneli ....chyba ze chcieli sprawdzac cos innego , tym raczej nie sprawdza dlaczego tak odpala :) .( tym bardziej ze nie ma bledow )
  • #8
    magii
    Level 9  
    Teraz w weekend wymontowałem podstawę filtra, rozebrałem co się dało, umyłem wszystko, faktycznie na dole jest coś jakby zaworek, wlałem do niego trochę nowego oleju plus wszędzie gdzie były oringi również użyłem oleju. Co dziwne po takiej kuracji przez krótki czas było dobrze ale później zapala jak wcześniej :-/ Możne faktycznie trzeba będzie wymienić ten zaworek
  • #9
    darfur5
    Level 33  
    Jak pisałem wcześniej, samego zaworu nie wymienisz musisz kupić całą podstawę filtra.
  • #10
    magii
    Level 9  
    Zgadza się kolego, nie można kopic samego zaworka, dziś zakupiłem cała nowa podstawę. jak wymienię i przetestuje to dam znać :)
  • #11
    magii
    Level 9  
    Jestem już po trasie, wyglądało tak, jak jest ciepły zapala praktycznie dobrze jedynie jak jest zimny po nocy czasami potrafi lekko zafalowała miedzy 500 a 600 obrotów. Dziej się tak dosłowni chwile. Zastanawia mnie co to jest taki zgrubienie na zasilającym przewodzie paliwowym? Znajduje się to dokładnie na wysokości podstawy filtra

    Dodano po 3 [minuty]:

    Chodzi mi o to czy może tam nie ma jakiegoś zaworka. Jest dużo lepiej, ale skoro nie jest idealnie to znaczy chyba ze jeszcze coś jest nie tak :-/
  • Helpful post
    #12
    darfur5
    Level 33  
    Z tyłu silnika przewody paliwowe są łączone szybko złączami są to oryginalne fabryczne złącza z zaworami zwrotnymi na obu przewodach może tam jest coś nie szczelne . Mańkowi wyraznie brakuje paliwa. Jakoś nie mogę sobie przypomnieć tego zgrubienia na wysokości filtra paliwa, może jakaś fotka?
  • Helpful post
    #13
    svavecone
    Level 25  
    Te zgrubienia to wlasnie o czy pisze darfur5. Na zasilaniu jest zawor zwrotny a na powrocie zawor ktory jest calkowicie otwarty z wpietym przewodem paliwowym i calkowicie sie zamyka jezeli go odepniemy .
    Twoja usterka to wrecz norma w autach z ktorymi mam doczynienia i niebardzo sie tym przejmuja .
    Jezeli chcesz z tym walczyc to jak juz napisalem ...potrzebujesz podejrzec parametry cisnienia podczas rozruchu po nocnym staniu na parkingu :) .
  • #14
    magii
    Level 9  
    No i się chyba udało chłopki :D, w zeszły weekend wymieniłem jeszcze przewód zasilający paliwo, ten krótki z tym zgrubieniem o którym wcześniej rozmawialiśmy :). Tak jak mówiliście w środku jest zaworek. Przewód jest pod kontem 90 stopni i długości 30 centymetrów, zasila pompkę ręczną. Po wymianie po nocy zapala tak jak wcześniej bez skakania obrotów. Dziękuje wszystkim za bezcenną pomoc :). szkoda tylko ze w serwisie nie potrafili tego zdiagnozować :(.