Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka myjkę ciśnieniową kupić 2014?

tasek 23 Paź 2014 23:41 13161 400
  • #331 23 Paź 2014 23:41
    Mariko12
    Poziom 9  

    Co zrobię że była na 230 V ? ??
    Musze teraz coś kupić aby nie wyskakiwały korki

  • #332 24 Paź 2014 11:42
    Chemik333
    Poziom 11  

    JACU626 napisał:
    Ma być nie 3x.25 a min 3x2,5mm2 na 20 mb powyżej bym dał 3x3mm2 i czywiście wtyk i gniazdo przemysłowe.


    Chyba 3x4mm2, ale to i tak pewnie nie ma sensu bo najprawdopodobniej ma doprowadzone do gniazdka - z którego będzie brał - max 3x2,5mm2. Żeby te 4mm2 miały sens musiałyby być brane z gniazda 3 fazowego zapewne tego dużego (32A), bo do małego zwykłego najczęściej też są prowadzone przewody 2,5mm2.

    Tak więc trzeba brać przedłużacz możliwie najlepszy 3x2,5mm2.

  • #333 24 Paź 2014 14:27
    Mariko12
    Poziom 9  

    ok, dziś w sklepie byłem i widziałem przewód 30M 3x2.5mm2 16A podobno do myjek 16A prawda ?

  • #334 24 Paź 2014 14:41
    Chemik333
    Poziom 11  

    Najprawdopodobniej to najlepsze co będzie miało sens. Tylko weź w jakiejś gumie, a nie polwinylu czy czymś takim. Oznaczenia na kablu mają być H05RR-F lub H05RN-F. 07 też mogą być i będą bardziej wytrzymałe, ale droższe. Nie bierz tych co mają VV w środku bo nie są zalecane do stosowania zewnętrznego.

  • #336 24 Paź 2014 16:19
    Chemik333
    Poziom 11  

    Ten z linku jest jeszcze lepszy bo to H07BQ-F z gumą ciepłoodporną. Wygląd wyglądem - ważne jest oznaczenie. Wpisz je sobie w googlach i poczytaj o tym do czego jest zalecane.

  • #337 24 Paź 2014 16:44
    Mariko12
    Poziom 9  

    A taki wystarczający symbool to jaki będzie do myjki ?

  • #338 24 Paź 2014 16:50
    Chemik333
    Poziom 11  

    Symbol odnosi się do charakterystyk użytkowych kabla. Do myjki możesz sobie i VV podłączać o ile to robisz w domu. Ważne by przy takiej długości miał 2,5mm2. Jak na zewnątrz chcesz używać, to musisz dobrać materiał z którego jest zbudowana izolacja kabla do odpowiednich warunków. Napisałem wyżej... najlepiej RR lub RN w środku. Jak chcesz ciągle jeździć po kablu i ciągnąć nim kombajn to szukasz czegoś bardziej wytrzymałego...

  • #339 24 Paź 2014 17:14
    Mariko12
    Poziom 9  

    Ok, czyli ten co podałem w linku będzie dobry ?



    Ten co widziałem w sklepie to był ten, to jest RR , nie wiem dlaczego taka róznica w cenie jest bo w sklepie taki sam kosztuje 170 zł ;/

  • #341 02 Lis 2014 23:52
    marbla
    Poziom 14  

    crop123456123 napisał:
    Witam, jak w temacie, Karcher k7 czy Kranzle 1132, co lepsze?


    Wybór jest raczej oczywisty- Kranzle.
    ---
    editt2 napisał:
    Cześć, zastanawiam się nad myjką ciśnieniową nową, do mycia samochodów, kostki itd. Normalnie do użytku domowego. Interesuje mnie coś porządnego, na lata że tak powiem. Zastanawiam się nad nią :
    http://allegro.pl/karcher-hd-5-15-cx-plus-fr-classic-myjka-kurier-i4681773864.html

    Co o tym sądzicie? Jest coś lepszego w tej cenie?


    Jeśli na lata, warto pomyśleć o Kranzle.
    Można w tej chwili zdobyć te maszynki za naprawdę niezłe pieniądze.

    http://mojekranzle.com/uploads/docs/Akcja_promocyjna_combo_wrzesie%C5%84-listopad_2014.pdf

    Moderowany przez _PREDATOR_:

    Nie pisz posta pod postem!

  • #343 06 Lis 2014 20:09
    JACU626

    Poziom 27  

    Widzę kolego marbla że dealerem Kranzle jesteś wypadało by się przedstawić??? Zarówno K7 i HD 5/15 można porównać śmiało z kranzle nie ujmując jednym i drugim. Koledzy chcą jak widać myjki ze zwijakiem więc z promocji podejdzie k2160 tst a to już ponad 3 tysie niestety. Robiłem ostatnio Kranzla 12 letniego od rolnika ale trafiają się k 720 nawet 15 letnie w stanie nie agonalnym a wymagające tylko wymiany uszczelniaczy.

    Zarówno Karcher i Kranzle jest prosty i TANI tak tak TANI w naprawie jeżeli trafimy na normalny serwis tak właśnie NORMALNY.

    Kilka postów wcześniej pewna firma z Krosna uświadamiała klientów że w kranzle pada zaworek za 270 zł, inna skasowała klienta za regenerację pompy paliwa w Karcherze na 190 zł netto + 50 za montaż i demontaż (gość pokazał mi fv) a u mnie nowa pompa kosztuje 250 zł netto. W swoim rejonie przez dwie firmy mam zepsuty rynek na Kranzle bo jak część kosztowała w kranzle 50 zł to oni kasowali klienta 230 zł. Ludziska nie chcą mi uwierzyć że naprawa nie jest droższa od karchera ale coś tam się sprzedaje.

    Powiem jeszcze raz z mojej wiedzy i doświadczenia wynika że tylko karcher i kranzle projektuje swoje pompy.

    Kto zna firmy INTERPUMP, CAT, HOWK, a to producenci pomp i reszty do myjek które kosztują kupe kasy, myjemy nimi auta bezdotykowo na myjniach czerwonych, zielonych czy niebieskich.

    pozdrawiam

  • #344 06 Lis 2014 22:01
    marbla
    Poziom 14  

    Witam Kolego Jacu626,

    Kiedyś miałem w ofercie kilka marek, obecnie już tylko Kranzle.
    Choć zdarza się czasem, że doradzam także w kwestii Karchera.
    Ale nie przedstawiam się, nie chce uprawiać kryptoreklamy i zarabiać tu pieniędzy.

    Na konkretnie zadane pytanie udzieliłem, krótkiej odpowiedzi; zdecydowanie z tych dwóch maszyn wybrałbym Kranzle.
    Na forach wypowiadam się przeważnie tylko wtedy, kiedy pozwala mi na to moja wiedza w danym temacie(nie dotyczy to tylko myjek) , nie lubię teoretyzować.

    Nie padło pytanie odnośnie zwijaka( długość węża jest w standardzie taka sama), a Kranzle ma jeszcze po drodze doposażony model 1152TST

    Nie dyskutuję i nie porównuję jakości wykonania i cen obu tych niemieckich marek oraz nigdy nie napisałem złego słowa na jakąkolwiek konkurencję.
    Uważam, że najlepszym potwierdzeniem jakości sprzętu jest obiektywna opinia użytkowników a nie ogłupiające reklamy , czy nieuczciwi sprzedawcy, którzy kłamią i plują na konkurencję, bo chcą za wszelką cenę wypchnąć swój "towar" (podany przez Was przykład Karchera z Krosna)

    Ty wiesz i ja to wiem, że kupno droższej pierwotnie myjki skutkuje tańszym użytkowaniem w przyszłości(żywotność oraz to, że często serwisowanie Kranzle, może kosztować mniej, niż badziewia z marketowej półki)
    To tak jak z butami, kupisz jedną dobrze wykonaną i wygodną parę za kilkaset zł i pochodzisz w niej kilka sezonów lub możesz w międzyczasie "zadeptać" kilka par po kilkadziesiąt zł.

    O komforcie pracy urządzeniem i jakości mycia nie wspomnę.

    Uważam również, że przed zakupem myjki, każdy powinien mieć możliwość przetestowania lub choćby zapoznania się na żywo z urządzeniem w celu dokonania wyboru.
    Są maszyny, od których jakość bije na pierwszy rzut oka.

    Poza tematem, śledząc Twoje posty uważam, że masz dużą wiedzę popartą doświadczeniem i wypowiadasz się na tym forum bardzo obiektywnie :D


    Pozdrawiam.

  • #345 07 Lis 2014 12:51
    JACU626

    Poziom 27  

    Witam

    I tak jak i Tobie mi tez nikt za to nie płaci :) staram się tylko tak jak zauważyłeś nie promować tylko jednej marki bo wiadomo kazdy ma inne zarobki, dysponuje inną kasą. Jest powiedzenie że biednego nie stać na oszczędzanie i to sprawdza się w myjkach idealnie, 479 zł wydane na myjkę w markecie po roku trafia do mnie a tam rozsypała się przekładnia planetarna bo silnik był na szczotkach i co z tego że głowica była metalowa myjka i tak idzie na śmietnik. Mam pod opieką kilka myjek CLENA mało ludzi je zna a jakie to mocne i proste myjki na HOWKACH jak by każda taka była ....

    pozdrawiam

  • #346 12 Lis 2014 18:59
    cruze
    Poziom 9  

    Witam Panowie. Szukam Myjki Ciśnieniowej powyżej 100 barów. Z Funkcją Start Stop. Mycie samochodu, traktora i kostki brukowej. Kwota do 1000 zł. Zastanawiam się nad Karcher'em K4 lub Stihl'em RE-98. Proszę o jakąś podpowiedź. Pozdrawiam

  • #347 12 Lis 2014 20:53
    marbla
    Poziom 14  

    Witaj,
    według mnie oba te urządzenia mogą się okazać dla Ciebie za słabe.
    Napisałeś, że będziesz używał myjki także do mycia traktora, czyli masz gospodarstwo?
    Jeśli tak, to tym bardziej polecam uzbroić się w cierpliwość i dozbierać do wyższej kwoty, aby uniknąć rozczarowania.
    Chyba, że myjesz naprawdę bardzo okazjonalnie.

    Uważam, że do "prawdziwego" mycia myjka musi dysponować wydatkiem wody co najmniej na poziomie około 600 l/h i realnym ciśnieniem 130 bar.
    Mniejsze i tańsze modele to tak naprawdę głaskanie i wachlowanie lancą (nie wspominając o jakości wykonania i żywotności)
    Na nowe maszyny musiałbyś poświęcić około 2 -3tys zł .
    Jeśli budżet masz ograniczony do około 1 tys., radziłbym poszukać czegoś używanego od rzetelnego sprzedającego, jest tego mnóstwo i lepiej na tym wyjdziesz.

    Z konkretnych modeli polecam Ci Karchera: modele K7, HD 6/13, HD 6/15
    Kranzle: 1132, 1152 TST, 2160 TS/TST
    Lub coś z wyższych modeli nilfiska.
    Kranzle i Karcher maja w tej chwili dobre promocje.

    Tak naprawdę to powinieneś przetestować kilka myjek osobiście, bo wtedy będziesz miał skalę porównawczą.
    Z tego co widzę jesteś z Częstochowy, masz tam pod ręką parę firm, gdzie można zobaczyć te sprzęty w akcji.

    Pozdrawiam.

  • #348 12 Lis 2014 21:07
    cruze
    Poziom 9  

    @marbla - dziękuję za wyczerpującą odpowiedź !
    Z używkami jest różnie - tym bardziej, że laik nie wie na co patrzeć przy kupnie. Jednak często jest tak, że Wasze rady są słuszne i zakup takiej używki będzie lepszym wyborem na dłuższa metę. No nic trzeba popatrzeć i potestować

    Dziękuję.

  • #349 13 Lis 2014 20:16
    karol5608
    Poziom 28  

    Z tego co osobiście widziałem, cruze jednak wybrał re108. :D

  • #350 13 Lis 2014 20:34
    JACU626

    Poziom 27  

    Każdy kupuje to na co go stać, pewnie cruze będzie z niej zadowolony bo jak to w pewnej reklamie jak nie masz porównania cieszysz się tym co masz. Ale tak jest tani zakup oznacza wysokie koszty użytkowania :)

  • #351 13 Lis 2014 22:01
    marbla
    Poziom 14  

    Dokładnie tak.
    Ja też miałem w domu przez dłuższy czas LCD 23 ", do czasu kiedy nie obejrzałem meczu u kumpla na 55" :D
    Ale przecież wcześniej ten mały też dawał radę :D

  • #352 13 Gru 2014 23:36
    metylek
    Poziom 15  

    Chemik333 napisał:
    JACU626 napisał:
    Ma być nie 3x.25 a min 3x2,5mm2 na 20 mb powyżej bym dał 3x3mm2 i czywiście wtyk i gniazdo przemysłowe.


    Chyba 3x4mm2, ale to i tak pewnie nie ma sensu bo najprawdopodobniej ma doprowadzone do gniazdka - z którego będzie brał - max 3x2,5mm2. Żeby te 4mm2 miały sens musiałyby być brane z gniazda 3 fazowego zapewne tego dużego (32A), bo do małego zwykłego najczęściej też są prowadzone przewody 2,5mm2.

    Tak więc trzeba brać przedłużacz możliwie najlepszy 3x2,5mm2.


    Tak mi przelecial przed oczami powyzszy tekst (szukalem zupelnie czegos innego) ale odniose sie do stwerdzenia ze "3x4mm2 nie ma sensu".

    Mysle ze przy dlugim przedluzaczu chyba jednak ma. Pamietajmy ze im dluzszy przewod tym wiekszy spadek napiecia na nim. A im grubszy (wiekszy przekroj, np. zamiast 2.5mm2 --> 4mm2) tym mniejszy spadek.

    Tak mi sie przypomnialo ze szkoly...

  • #353 13 Gru 2014 23:57
    saskia
    Poziom 38  

    marbla napisał:
    Dokładnie tak.
    Ja też miałem w domu przez dłuższy czas LCD 23 ", do czasu kiedy nie obejrzałem meczu u kumpla na 55" :D
    Ale przecież wcześniej ten mały też dawał radę :D


    Powinieneś cieszyć się że nie masz kumpla ktory ma 3D, bo wtedy mógłbyś mieć dużo wiekszy problem ze zdrowiem psychicznym. :-)

    Dodano po 8 [minuty]:

    metylek napisał:
    Chemik333 napisał:
    JACU626 napisał:
    Ma być nie 3x.25 a min 3x2,5mm2 na 20 mb powyżej bym dał 3x3mm2 i czywiście wtyk i gniazdo przemysłowe.


    Chyba 3x4mm2, ale to i tak pewnie nie ma sensu bo najprawdopodobniej ma doprowadzone do gniazdka - z którego będzie brał - max 3x2,5mm2. Żeby te 4mm2 miały sens musiałyby być brane z gniazda 3 fazowego zapewne tego dużego (32A), bo do małego zwykłego najczęściej też są prowadzone przewody 2,5mm2.

    Tak więc trzeba brać przedłużacz możliwie najlepszy 3x2,5mm2.


    Tak mi przelecial przed oczami powyzszy tekst (szukalem zupelnie czegos innego) ale odniose sie do stwerdzenia ze "3x4mm2 nie ma sensu".

    Mysle ze przy dlugim przedluzaczu chyba jednak ma. Pamietajmy ze im dluzszy przewod tym wiekszy spadek napiecia na nim. A im grubszy (wiekszy przekroj, np. zamiast 2.5mm2 --> 4mm2) tym mniejszy spadek.

    Tak mi sie przypomnialo ze szkoly...


    W kwestii myjek ciśnieniowych rolę grają prawa hydrauliki, a to o czym piszesz,pasuje bardziej do pneumatyki.
    W hydraulice, jesli nie jest zapowietrzona, to jak zwiekszysz ciśnienie w jednym końcu układu, to w przeciwnym oddalonym nawet o kilkanascie metrów, bedziesz mial natychmiast takie samo ciśnienie.
    W pneumatyce, ciśnienia też bedą równe, ale po upływie czasu potrzebnego na pokonanie oporów przepływu.
    Niby tu i tam opory przepływu istnieją, ale w hydraulice, są one male-pomijalne, a pneumatyka, musi je brac pod uwagę gdyż są zbyt duże aby je pomijać w obliczeniach.

  • #355 14 Gru 2014 00:11
    saskia
    Poziom 38  

    metylek napisał:
    To o czym piszę nie pasuje ani do hydrauliki ani do pneumatyki. Piszę o elektryce. Proszę uważniej czytać posty :)


    Czytałem jak najuważniej i nadal nie mam powodu do zmiany zdania i treści postu.
    Elektryka i pneumatyka maja bardzo zbliżone prawa. :-)
    Musisz w elektryce zacząć rozróżniać szczegóły takie jak napięcie, natężenioe i opór. :-)
    Wszystkie dają się przełożyć (nie przeliczyć) na ciśnienie, przepływ, oraz opory przepływu. :-)

  • #356 14 Gru 2014 00:24
    metylek
    Poziom 15  

    Hm...
    Rozróżniać potrafię conieco w tej dziedzinie, ale pisałem jednak owóż o przedłużaczu elektrycznym, który został przytoczony w poprzednim poscie (przez kogos innego).

    Czasami jednak dobrze jest czytać uważnie żeby nie mylić tematów. Można sobie później oszczędzić zabawnych tekstów, typu " jak zwiekszysz ciśnienie w jednym końcu układu, to w przeciwnym oddalonym nawet o kilkanascie metrów, bedziesz mial natychmiast takie samo ciśnienie".
    Wg mnie to nie pasuje ani do hydrauliki, ani do pneumatyki tylko raczej do "idealistyki" :)

  • #357 14 Gru 2014 22:49
    Chemik333
    Poziom 11  

    metylek napisał:

    Tak mi przelecial przed oczami powyzszy tekst (szukalem zupelnie czegos innego) ale odniose sie do stwerdzenia ze "3x4mm2 nie ma sensu".

    Mysle ze przy dlugim przedluzaczu chyba jednak ma. Pamietajmy ze im dluzszy przewod tym wiekszy spadek napiecia na nim. A im grubszy (wiekszy przekroj, np. zamiast 2.5mm2 --> 4mm2) tym mniejszy spadek.

    Tak mi sie przypomnialo ze szkoly...


    Można i kablami do maszyn górniczych, tylko po co?
    Zobacz czy złączki w połączeniach to wytrzymają, zobacz czy kable w ścianie się nie stopią... Kto do myjki potrzebuje więcej niż 40m przedłużacza, to pewnie sobie i z innego gniazdka (które będzie miało sens) wyprowadzi (inaczej będzie miał wielki spadek napięcia). Zresztą spróbuj gdzieś kupić przedłużacz 3x 4mm2 do gniazdka 230V. Ja nie widziałem - może słabo szukałem. Ale pewnie nie robią takich, bo to nie ma sensu. Większe przekroje wyprowadza się z innych gniazdek (tak jak napisałem).
    Idealizująca teoria to jedno, a praktyka drugie, więc po co mieszać w głowach ludziom? ;)

  • #358 15 Gru 2014 18:21
    Brencik
    Poziom 26  

    Na przewodzie 20m różnica spadku napięcia między 1,5mm2 a 2,5mm2 to 1,8V (czyli nic, większe są wahania chwilowe napięcia w sieci jak sąsiedzi powłączają urządzenia) przy prądzie 10A. Czyli dyskusja prawie audiofilska.

  • #359 15 Gru 2014 20:35
    uhr
    Poziom 17  

    Witam serdecznie potrzebuje myjki na warsztat oraz mycie naczep oraz ciągników.
    Najlepiej z ciepłą wodą?
    Fajnie żeby też nadawała się do piaskowania np felg.
    Przeglądałem alledrogo itp i nie wiem co lepsze i w co warto się pchać żeby było mało awarii oraz ciśnienie wody z instalacji było ok bo z tym u nas słabo.

    Karcher HDS 610
    KARCHER HDS 650-4M
    HDS 790CS
    KARCHER HDS 798 C
    A co to za firma KRS SPECK 200/15 krupiński ? to jest ich produkcja? coś warte uwagi?

    Dziękuje