Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mam kłopot z wyborem lutownicy. Jaką lutownicę wybrać 2010?

blue-code 04 Aug 2012 11:34 9672 254
Altium Designer Computer Controls
    BartN4
    Level 16  
    Witam,
    Mam problem z wyborem stacji lutowniczej. Mogę przeznaczyć na stację jakieś 200 zł. Jestem początkujący i chciałbym kupić coś co wytrzyma długi czas. Stwierdziłem że do nauki najlepsza będzie stacja. Chciałbym lutować zwykłe rezystory itd. a w przyszłości smd. Na początku zastanawiałem się nad Solomonem i Xytronic ale w większości postów na elektrodzie polecany jest Xytronic. Zainteresowałem się modelami 136 ESD oraz 169. Który z nich będzie lepszy ? Model 136 ma moc 60W a zasilanie grzałki to 24V natomiast 169 ma moc 80W a zasilanie grzałki to 32V. Niepotrzebny jest mi wyświetlacz uważam to za zbędny bajer. Czy uważacie że modele które wybrałem są dobre ? Gdzie najlepiej kupić sprzęt Xytronic ? Znam jedynie sklep NDN. Bardzo zależy mi na trwałości stacji ponieważ 200 zł to dla mnie wielki wydatek.
    Dziękuję i pozdrawiam
  • Altium Designer Computer Controls
  • Altium Designer Computer Controls
    cyrulikus
    Level 9  
    Witajcie!

Pomóżcie w wyborze między tymi dwoma modelami:
    1, XYTRONIC LF-369D
    2, PT 937 LED

Stacja dla amatora z długim starzem, który lubi grzebać w elektronice.
    PT ma tańsze groty, choć nigdy nie miałem styczności z taką lutownicą i nie wiem czy te groty się szybko zużywają, czy warto zwracać uwagę na ich cenę...?
    BartN4
    Level 16  
    Witaj,