Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Man TGA 480 D2876 - Man 41-480 D28 Wyrzuca płyn chłodzący przez korek w zbiornik

tomkosky 03 May 2016 19:49 8934 14
  • #1
    tomkosky
    Level 7  
    Mam problem w manie tga,po rozgrzaniu tworzy się duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym.Wygląda to tak jakby robiła się poduszka powietrza która unosi płyn do góry po czym wyrzuca go przez korek bezp.(ten z rurką).W zbiorniczku była maż koloru czarno szarego i małe krople oleju w płynie.Kompresor sprawdzony,silnik pracował bez niego ciśnienie nadal się tworzyło.Jest to motor z sześcioma głowicami,comon rail.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    darfur5
    Level 33  
    Prawdo podobnie uszczelka pod głowicą!Tylko trzeba sprawdzić pod którą żeby nie robić kosztów .Pytanie , ten silnik ma zamontowany EGR?
  • #3
    tomkosky
    Level 7  
    Brałem to pod uwage,jest jeszcze opcja pękniętej głowicy.Tylko jak sprawdzić która to.Jedna porządna uszczelka ponad dwie stówki :cry: Zauważyłem że na kolektorze wydechowym przy drugiej głowicy od strony skrzyni jest białawy nalot.
    Czy jest taka możliwość że to ciśnienie dostaje się przez chłodnice egr?
  • #4
    darfur5
    Level 33  
    Tak jest taka możliwość i od tego trzeba zacząć.Zdemontować EGR i sprawdzić na szczelność .Głowice zostaw na potem.
  • #5
    tomkosky
    Level 7  
    Podpowiedz kolego jak to zrobić,demontować sam zawór czy chłodnice też i w jaki sposób to sprawdzić.Wiem że można zaślepić EGR ale czy wtedy wyjdzie gdzie leży problem.
  • Helpful post
    #6
    darfur5
    Level 33  
    Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie wspominał o dymieniu po odpaleniu silnika? Tłumik jest mokry, kapie z niego?
  • #7
    tomkosky
    Level 7  
    Nie dymi,z tym że to jest wywrotka czteroosiowa i tłumik ma wyprowadzony za kabiną do góry,od najniższego miejsca do wylotu z tłumika jest ze dwa i pół metra w pionie.Ciekawi mnie tylko białawy nalot na rurkach które idą od kolektora do chłodnicy.Cięzko też stwierdzić czy płyn ubywa bo wyrzuca go przez korek,auto nie stało dłużej niż dwa dni.Pokombinuje i napisze co i jak.
  • #8
    tomkosky
    Level 7  
    Po zaślepieniu EGR z ciśnieniem spokój,tylko czy tak można jeździć? Niestety to nie jedyny problem w tym aucie.Auto ciężko odpala tzn.po nocy trzeba go trzymać na rozruszniku około 5sek,w ciągu dnia też nie jest lepiej.Wtryski sprawdzone,pompa wysokiego też-wszystko ok,filtr wymieniony,na przewodzie zasilającym założony zaworek zwrotny,wymieniona pompa niskiego ciśnienia,zaworek w listwie ten bez elektryki,zaworek przelewowy w pompie wysokiego ciśnienia,po pożądnym przepompowaniu pompką pali jak trzeba.Jak jast zatankowany do pełna,nieznaczna poprawa.
  • #9
    darfur5
    Level 33  
    Jak sprawdzałeś wtryski?Mierzyłeś ciśnienie na na powrocie paliwa?Na pompie wysokiego ciśnienia jest elektrozawór (chyba dawki paliwa o ile się nie mylę) może on psoci.Przy EGR co zaślepiłeś spaliny czy obieg płynu?
  • #10
    tomkosky
    Level 7  
    Zaślepiłem spaliny,narazie nie łapie błędów.Wtryski i pompa były wyjmowane i sprawdzane na stole,póżniej dodatkowo w serwisie z podpiętym komputerem.Auto nie wyświetla żadnych błędów EDC,słaby nie jest,nie kopci,tylko to odpalanie kuleje.Jest jeszcze tak że jak go zgasze i zapale w ciągu jednej,dwóch minut to jest ok,a jak postoji z 10,20 minut to już trzeba dłużej trzymać i wygląda to tak że zaczynam kręcić po chwili prawie załapuje odpuszcza i za około dwie trzy sekundy odpala.
  • #11
    kakibara
    Level 33  
    Cześć, sprawdz ciśnienie paliwa przed filtrem, warto także sprawdzić wtryski na pracującym aucie- nie trzeba ich wyciągać - ważne jest ile wydostaje się paliwa z powrotu jeżeli będą dobre - jak piszesz i nie masz błędów edc obstawiam pompę.
  • #12
    tomkosky
    Level 7  
    Wtryski i pompa były sprawdzane na aucie tzn jak chodziło-wszystko ok.Zastanawiam się jeszcze nad obudową filtra paliwa,podobno jest tam jakiś zaworek którego osobno nie można wymienić tylko z całością.
  • #13
    darfur5
    Level 33  
    KAKIBERA sugeruje sprawdzenie wtrysków metodą na przelew.Jest to chyba najbardziej wiarygodna metoda sprawdzenia wtrysków , zajmuje dość sporo czasu ale warto.
  • #14
    svavecone
    Level 25  
    Jak paliwo sie cofa tak szybko to znajdziesz przeciek jak zapodasz troche cisnienia powietrza w przewod paliwowy przy zbiorniku do silnika . Zdarza sie ze "przeciek " uszczelnia sie pod cisnieniem a cieknie pod pocisnieniem , wtedy tak latwo go nie znajdziesz .
    Ja mam przygotowany przezroczysty przewod z odpowiednimi koncowkami , wpinam go przed pompa reczna ...potem za i szukam powietrza w paliwie .
    Mialem przypadek ze ciekla nakretka filtra wstepnego lecz tylko zasysala , nie puszczala na zewnatrz. Przepialem przewody paliwowe omijajac pompke i filterek i nastala jasnosc .
    Przez uszkodzona pompke tez moga sie dziac takie cyrki .
  • #15
    tomkosky
    Level 7  
    Problem rozwiązany,jeśli chodzi o wyrzucanie płynu to zaślepienie chłodnicy egr nie wystarczyło-okazało się że nie działał jeden z korków w zbiorniczku wyrównawczym,ten z zaworkiem.Odpalanie też się poprawiło,a to za sprawą wymiany dwóch zaworków-jeden w pompie wysokiego ciśnienia,ten od strony ramy,a drugi pod filtrem paliwa (odchodzi od niego cienki metalowy wężyk)