Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGA 480 D2876 - Man 41-480 D28 Wyrzuca płyn chłodzący przez korek w zbiornik

tomkosky 03 Maj 2016 19:49 4236 14
  • #1 03 Maj 2016 19:49
    tomkosky
    Poziom 5  

    Mam problem w manie tga,po rozgrzaniu tworzy się duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym.Wygląda to tak jakby robiła się poduszka powietrza która unosi płyn do góry po czym wyrzuca go przez korek bezp.(ten z rurką).W zbiorniczku była maż koloru czarno szarego i małe krople oleju w płynie.Kompresor sprawdzony,silnik pracował bez niego ciśnienie nadal się tworzyło.Jest to motor z sześcioma głowicami,comon rail.

    0 14
  • #2 03 Maj 2016 19:55
    darfur5
    Poziom 30  

    Prawdo podobnie uszczelka pod głowicą!Tylko trzeba sprawdzić pod którą żeby nie robić kosztów .Pytanie , ten silnik ma zamontowany EGR?

    0
  • #3 03 Maj 2016 20:15
    tomkosky
    Poziom 5  

    Brałem to pod uwage,jest jeszcze opcja pękniętej głowicy.Tylko jak sprawdzić która to.Jedna porządna uszczelka ponad dwie stówki :cry: Zauważyłem że na kolektorze wydechowym przy drugiej głowicy od strony skrzyni jest białawy nalot.
    Czy jest taka możliwość że to ciśnienie dostaje się przez chłodnice egr?

    0
  • #4 03 Maj 2016 20:25
    darfur5
    Poziom 30  

    Tak jest taka możliwość i od tego trzeba zacząć.Zdemontować EGR i sprawdzić na szczelność .Głowice zostaw na potem.

    0
  • #5 03 Maj 2016 21:03
    tomkosky
    Poziom 5  

    Podpowiedz kolego jak to zrobić,demontować sam zawór czy chłodnice też i w jaki sposób to sprawdzić.Wiem że można zaślepić EGR ale czy wtedy wyjdzie gdzie leży problem.

    0
  • Pomocny post
    #6 03 Maj 2016 21:46
    darfur5
    Poziom 30  

    Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie wspominał o dymieniu po odpaleniu silnika? Tłumik jest mokry, kapie z niego?

    1
  • #7 04 Maj 2016 09:47
    tomkosky
    Poziom 5  

    Nie dymi,z tym że to jest wywrotka czteroosiowa i tłumik ma wyprowadzony za kabiną do góry,od najniższego miejsca do wylotu z tłumika jest ze dwa i pół metra w pionie.Ciekawi mnie tylko białawy nalot na rurkach które idą od kolektora do chłodnicy.Cięzko też stwierdzić czy płyn ubywa bo wyrzuca go przez korek,auto nie stało dłużej niż dwa dni.Pokombinuje i napisze co i jak.

    0
  • #8 04 Maj 2016 19:34
    tomkosky
    Poziom 5  

    Po zaślepieniu EGR z ciśnieniem spokój,tylko czy tak można jeździć? Niestety to nie jedyny problem w tym aucie.Auto ciężko odpala tzn.po nocy trzeba go trzymać na rozruszniku około 5sek,w ciągu dnia też nie jest lepiej.Wtryski sprawdzone,pompa wysokiego też-wszystko ok,filtr wymieniony,na przewodzie zasilającym założony zaworek zwrotny,wymieniona pompa niskiego ciśnienia,zaworek w listwie ten bez elektryki,zaworek przelewowy w pompie wysokiego ciśnienia,po pożądnym przepompowaniu pompką pali jak trzeba.Jak jast zatankowany do pełna,nieznaczna poprawa.

    0
  • #9 04 Maj 2016 20:09
    darfur5
    Poziom 30  

    Jak sprawdzałeś wtryski?Mierzyłeś ciśnienie na na powrocie paliwa?Na pompie wysokiego ciśnienia jest elektrozawór (chyba dawki paliwa o ile się nie mylę) może on psoci.Przy EGR co zaślepiłeś spaliny czy obieg płynu?

    0
  • #10 04 Maj 2016 22:49
    tomkosky
    Poziom 5  

    Zaślepiłem spaliny,narazie nie łapie błędów.Wtryski i pompa były wyjmowane i sprawdzane na stole,póżniej dodatkowo w serwisie z podpiętym komputerem.Auto nie wyświetla żadnych błędów EDC,słaby nie jest,nie kopci,tylko to odpalanie kuleje.Jest jeszcze tak że jak go zgasze i zapale w ciągu jednej,dwóch minut to jest ok,a jak postoji z 10,20 minut to już trzeba dłużej trzymać i wygląda to tak że zaczynam kręcić po chwili prawie załapuje odpuszcza i za około dwie trzy sekundy odpala.

    0
  • #11 05 Maj 2016 00:27
    kakibara
    Poziom 28  

    Cześć, sprawdz ciśnienie paliwa przed filtrem, warto także sprawdzić wtryski na pracującym aucie- nie trzeba ich wyciągać - ważne jest ile wydostaje się paliwa z powrotu jeżeli będą dobre - jak piszesz i nie masz błędów edc obstawiam pompę.

    0
  • #12 05 Maj 2016 21:30
    tomkosky
    Poziom 5  

    Wtryski i pompa były sprawdzane na aucie tzn jak chodziło-wszystko ok.Zastanawiam się jeszcze nad obudową filtra paliwa,podobno jest tam jakiś zaworek którego osobno nie można wymienić tylko z całością.

    1
  • #13 05 Maj 2016 22:17
    darfur5
    Poziom 30  

    KAKIBERA sugeruje sprawdzenie wtrysków metodą na przelew.Jest to chyba najbardziej wiarygodna metoda sprawdzenia wtrysków , zajmuje dość sporo czasu ale warto.

    0
  • #14 05 Maj 2016 23:26
    svavecone
    Poziom 25  

    Jak paliwo sie cofa tak szybko to znajdziesz przeciek jak zapodasz troche cisnienia powietrza w przewod paliwowy przy zbiorniku do silnika . Zdarza sie ze "przeciek " uszczelnia sie pod cisnieniem a cieknie pod pocisnieniem , wtedy tak latwo go nie znajdziesz .
    Ja mam przygotowany przezroczysty przewod z odpowiednimi koncowkami , wpinam go przed pompa reczna ...potem za i szukam powietrza w paliwie .
    Mialem przypadek ze ciekla nakretka filtra wstepnego lecz tylko zasysala , nie puszczala na zewnatrz. Przepialem przewody paliwowe omijajac pompke i filterek i nastala jasnosc .
    Przez uszkodzona pompke tez moga sie dziac takie cyrki .

    0
  • #15 20 Maj 2016 21:35
    tomkosky
    Poziom 5  

    Problem rozwiązany,jeśli chodzi o wyrzucanie płynu to zaślepienie chłodnicy egr nie wystarczyło-okazało się że nie działał jeden z korków w zbiorniczku wyrównawczym,ten z zaworkiem.Odpalanie też się poprawiło,a to za sprawą wymiany dwóch zaworków-jeden w pompie wysokiego ciśnienia,ten od strony ramy,a drugi pod filtrem paliwa (odchodzi od niego cienki metalowy wężyk)

    2