Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 323f 1.8 16v brak zasilania na jednym wtrysku

04 Maj 2016 11:11 1005 17
  • Poziom 5  
    jak w temacie mazda 323f 1.8 16v silnik BP brak zasilania na jednym wtrysku (3 od rozrządu) samochód ma lpg chodzi na 3 cylindrach na bp i lpg (sekwencja) do czego już doszłem to uciek prąd lub masa (kabelek rozlanczany przez sekwecje) bo drugi jest stały dla wszystkich, co najlepsze szukałem przerwy pomiedzy wtryskiem a komp i jest przejście czyli kabel wyjściowe z komp ok, tylko teraz skąd idzie sygnał do komp? i pomysły co go jeszcze może boleć? wtrysk sprawny cyka przy podpieciu bez posrednio z aku, dla jasności kompresja i iskra ok świeca z tego cylindra sucha, jakieś pomysły?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Brakuje Ci sterowania masą z ecu silnika. Na tym wspólnym do wszystkich powinien być plus. Odetnij kabelki od sterowania gazu i polącz ten oryginalny który był przecięty. Odpal na pb jeżeli zadziała to masz uwaloną centralkę od gazu jeżeli nie zadziała to prawdopodobnie ecu silnika. Nie szukaj sygnalów wejściowych bo to bez sensu, tu nie mają znaczenia. Lub podłącz diodę led bezpośrednio do plusa i do wyjścia z ecu na ten wtrysk.
  • Poziom 5  
    a jakoś dokładniej? gdzie szukać przyczyny?

    Dodano po 1 [minuty]:

    daj mi 5 min? zaraz sprawdze

    Dodano po 13 [minuty]:

    no i lipa jest to samo nie reaguje na zdjecie świecy i na żarówke wpienta w kostkie od wtrysku która powinna mrygać w sumie na innych tak jest, czyli komp do wymiany?

    Dodano po 36 [minuty]:

    a czy po wymianie ecu nie bede miał problemu z immo?
  • Poziom 38  
    Złączyłeś ten kabel co napisałem?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wepnij tą probówkę nie we wtyczkę tylko w przewody przy ecu .
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    radek... napisał:
    czy dobrze rozumie ale komp ten syglał musi pobierać

    Źle rozumiesz, komputer sygnały sterujące wtryskami sam generuje na podstawie parametrów z innych czujników, jeśli steruje trzema wtryskami a jednym nie, kabel sterujący i zasilający są sprawne na całej długości to pozostaje uszkodzenie drivera sterującego sygnałem kluczującym wtrysk czyli usterka wewnątrz sterownika silnika.
  • Moderator Samochody
    Nie sprawny cylinder - sterownik odłącza wtryskiwacz dla uniknięcia zalania katalizatora ( zwarta świeca, brak sprężania itp - w każdym razie widzi wypadające zapłony), bądź usterka w sterowniku LPG - w części emulatora. Sam nic nie zdziałasz.
  • Poziom 38  
    Nie świeca tylko ecu nie steruje wtryskiwaczem. Elektryk stwierdzi usterkę w 15 minut a ty już piszesz dwa dni.
  • Poziom 5  
    najbliższego elektryka mam ok 30km, a jechać na 3 to też nie za bardzo, ale jeszcze coś co sprawdziłem, na komp na wyłaczonym zaplonie masa jest na wszystkich wtryskach stała a po włączeniu zaplonu ginie w eterze też na wszystkich po odpaleniu jest już pulsacyjna na 3. i co mi piszczy w środku w tunelu metalowa puszka z niebieska kostka na zaplonie zaczyna a po odpaleniu jeszcze kilka razy i przestaje. kupić sterownik troche klopot na allegro sa dwa (ale czy sprawne tego nikt mi nie powie na 100%) takie a na sztotach brak na olx co maja cześci to maja od BA i lipa
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    robokop napisał:
    sterownik odłącza wtryskiwacz dla uniknięcia zalania katalizatora
    Ale nie podczas próby odpalania silnika/kręcenia rozrusznikiem.
    .
    radek... napisał:
    komp na wyłaczonym zaplonie masa jest na wszystkich wtryskach stała a po włączeniu zaplonu ginie

    To prawidłowe zachowanie sterownika i driver wtrysku wygląda na dobry.
    Poza tym elektrykowi zatargaj do roboty auto, nie sam sterownik bo dotychczasowe Twoje ustalenia jakoś mgliście widzę.
  • Poziom 38  
    Cały zestaw ale po co skoro może okazać się coś innego.
  • Poziom 5  
    no to już nie wiem, podczas krecenia/odpalania też masy nie ma przy sterowniku, po odlaczeniu sekwecji (do orginału) też nie ma czyli emulator gazu można wykluczyć. i odnośnie jak może być wypadajacy zaplon tylko na jednym cylindrze?
  • Poziom 38  
    Odpowiedz mi na pytanie czy robiłeś tak jak napisałem. Wypnij emulator gazu wiązkę podłącz jak była w oryginale. Masz diodę led 12V to nią sprawdzaj kluczowanie wtrysków. Wpinaj diodę po kolei do każdego wtrysku(wtryski podłączone) "+" diody do tego wspólnego kabla co idzie do wszystkich wtyczek wtrysków "-" diody do drugiego we wtyczce i kręć rozrusznikiem napisz czy migają na wszystkich, czy na tym 3 nie. Tą samą operację wykonaj przy wtyczce ECU tylko plus możesz wziąć z akumulatora. Jak tego nie sprawdzisz to nie masz po co wracać na forum.
  • Poziom 5  
    to sprawdzałem kilka razy, na trzech było ok na jednym już brak z na kostkach i przy ecu

    ale teraz wyjaśnienia:
    byłem z sterownikiem u elektryka i po ogledzinach i pomierzeniu jego wnetrzności jest werdykt: uszkodzony wznacniacz sygnału ale przy okazji jeszcze coś może być dalej (po całej długości ścieżki) ma to zrobić na dziś, zdecydowałem sie na naprawe bo jest klopot z dostaniem takiego z immo kluczyk stacyjką, a bez to jest dostepny na allegro ale potem i tak trzeba było by immo likwidować, napisze co będzie dalej
  • Poziom 5  
    jednak był uszkodzony driver wtrysku, samochód chodzi na 4 cylindrach ale glupieje. na biegu jałowym obroty trzyna ok 900ob na zimnym ok 1200 wkreca sie ladnie w obroty ale nie podczas jazdy bo czarpie dusi sie wcale sie nie chce jechac, wymieniona sonda lambda przepływomierz (miałem zapasowe) wraz to samo i pomysłow tez brak gaz czy bp bez różnicy nawet chyba na lpg gorzej, jeszcze czujnik temperatury, czujnik przepustnicy został i chyba nieszczelność układu do sprawdzenia, bo jak sie gasi to takie syczenie słychać przez 2-3 sekundy ale nie moge zdjagnozować gdzie