Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2.3 dci - Lutowanie szczotek rozrusznika

04 May 2016 12:06 3954 15
  • Level 13  
    Witam serdecznie. Proszę was o radę, pracuje w firmie kurierskiej poruszam się samochodem jak w temacie. Szczotki rozrusznika w Masterze fabrycznie są zgrzewane - rozrusznik Valeo, nie ma możliwości wymiany całego szczotko trzymacza jak w rozrusznikach Bosch, wcześniej jeździłem Vw Lt i nie było problemu nowy szczotkotrzymacz i sprawa załatwiona. Rozrusznik nie posiada stałych magnesów tylko uzwojenie wraz ze szczotkami. Czy lutowanie jest dobrą metodą wymiany szczotek, mówię o lutownicy kolbowej? Dodatkowo miejsce połączenia wzmocniłbym oplotem. Problem w tym że standardowo samochód odpalany jest 80-100 razy dziennie i to w krótkim odstępie czasu 5min. Rozrusznik Valeo TS22E8.
  • TermopastyTermopasty
  • Helpful post
    Level 14  
    Jeśli chcesz lutować to należy bardzo dokładnie wyczyścić linkę bo na miedzi jest smar , tlenek . Później mocno potraktować dobrym topnikiem!! Pokryć cyną . To musi być dobrze zwilżone cyną a więc nie za dużo cyny! Dopiero później łącz ,mocno dociskając linkę i koniecznie gorącą wodą wypłucz topnik .
  • TermopastyTermopasty
  • Level 13  
    Czy mógłbyś doradzić jakiego topnika, cyny najlepiej użyć?
  • Helpful post
    Level 14  
    Chlorek amonu , cynku i inne coś co łączy tlenek miedzi , na pewno nie kalafonia . Może być do lutowania rur miedzianych C.O. Cyna może być i z ołowiem chyba nawet lepiej przewodzi bardzo duże prądy. Linkę fajnie byłoby zanurzyć w gorącym topniku ( zależy jaki topnik ) chodzi o to by w środku linki była czysta Cu i zwilżona topnikiem to wtedy cyna dojdzie i będzie dobra baza do dalszego przylutowania. Jak miała by się linka , rozsypywać, to oczywiście obwiń ją drucikiem Cu i dopiero cyną ( można ścisnąć jakimś odpowiednio dużym konektorem) .
  • Helpful post
    Level 43  
    Utnij przy starej szczotce oplot i dopiero lutuj z nową,będziesz miał zapas na montaż jak ci linka zesztywnieje przy nieumiejętnym lutowaniu. I jak kolega wyżej oczyszczenie po primo.
  • Helpful post
    Level 31  
    Szczotki rozrusznika powinny być zgrzane , to najpewniejsza metoda połączenia szczotek . Lutowanie przy rozruszniku potrafi puścić przy ciężkim kręceniu w zimę , ale jak nie masz możliwości zgrzania to lutuj , wystarczy topnik do elektroniki , dobry jest też topnik do lutowania miedzi w instalacjach wodnych.
  • Helpful post
    Level 43  
    Nic nie puści jak jest dobrze zrobione a te rozruszniki to bajeczka do roboty. Najlepiej cewki odkręcić i wyjąc ze stojana.
  • Level 13  
    Doskonale zdaje sobie sprawę że zgrzanie jest najpewniejszą metodą, niestety nie posiadam zgrzewarki, w okolicy elektrycy nie za bardzo chcą zgrzewać chcą żeby cały rozrusznik im oddać do regeneracji. Alkohol izopropylowy będzie wystarczający do wyczyszczenia, czy użyć jakiegoś zmywacza? Dziękuję za rady.
  • Helpful post
    Level 14  
    adolfone wrote:
    Alkohol izopropylowy będzie wystarczający do wyczyszczenia, czy użyć jakiegoś zmywacza?

    To tylko z brudu a z tlenku miedzi nie ! Jak nie masz chemii ( np. jakiegoś kwasu solny, azotowy a nawet 1cm3 z akumulatora) to musisz kupić. Bo coś musi związać tlenki na lince miedzianej ( i osłonić przed dostępem tlenu)- podczas zwilżania cyną. Możesz nawet w cegle:) zrobić otwór ( mikro tygielek) , :) topnik wlewasz i lutujesz dużą kolbą czy palniczkiem . No ale to w przypadku raczej większej roboty? Tu chodzi czas reakcji topnika i zalewania cyną
    Zależy co masz pod ręką jaki topnik . Kwasem solnym potraktujesz i jednocześnie lutujesz a innymi to po przepłukaniu i tak musisz jakiś topnik użyć.
  • Level 13  
    Myślałem również żeby zastosować jakieś zaciskane połączenie, przykładowo kawałek rurki miedzianej rozciąć wzdłuż i zagnieść obie linki.
  • Level 14  
    adolfone wrote:
    żeby zastosować jakieś zaciskane połączenie, przykładowo kawałek rurki miedzianej rozciąć wzdłuż i zagnieść obie linki.

    Ale i tak to musisz polutować !! I tu nie chodzi i ilość rozruchów ale o natężenie prądu.
  • Level 13  
    Wiem wiem chodzi o opór połączenia. Mój plan jest taki użyć - TOPNIK - ŻEL
    Rosyjski JELLY FLUX - bez potrzeby zmywania nie powoduje korozji - sprzedawca uważa go za rewelacyjny produkt. Użyć cyny ze srebrem i domieszką złota. Kwas też by się znalazł kiedyś u Ojca używaliśmy gdy lutowaliśmy rynny. Przepraszam że Was tak nudzę ale dla mnie to sprawa istotna, która pozwoli mi w mojej pracy nie myśleć o tym czy samochód zapali czy nie - jeśli nie to wiąże się to z ogromem nerwów.
  • Level 14  
    adolfone wrote:
    bez potrzeby zmywania nie powoduje korozji
    Ważniejsze jest polutowanie a nie zmywanie topnika:) a ze sprzedawcą ..... .
    adolfone wrote:
    Kwas też by się znalazł kiedyś u Ojca używaliśmy gdy lutowaliśmy rynny
    i to pewnie wystarczy , jak zobaczysz że miedz zmienia kolor na ,,czystszy,, to będzie dobrze bo znaczy że tlenki na metalu znikają . A jeśli to kwas ..przegotowany,, to znaczy wrzucono trochę cynku to super !
  • Level 43  
    adolfone wrote:
    Użyć cyny ze srebrem i domieszką złota
    adolfone wrote:
    Przepraszam że Was tak nudzę ale dla mnie to sprawa istotna, która pozwoli mi w mojej pracy nie myśleć o tym czy samochód zapali czy nie - jeśli nie to wiąże się to z ogromem nerwów.


    Kolego skoro nie masz wprawy to oddajesz komuś na naprawę bądź idziesz do hurtowni i kupujesz rozrusznik .
    Żadne złoto w topniku i forum nie zastąpi fachowości.
    A rozrusznik do m9t jest tani.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    W ogóle czemu to Ty się Tym zajmujesz przecież samochód firmowy.
  • Level 13  
    Witaj, regenerowałem alternatory i rozruszniki w każdym posiadanym przez siebie samochodzie, ale nie miałem okazji lutować szczotek w rozruszniku, tanie są zamienniki które jakościowo do oryginału nie wypadają najlepiej, z resztą szkoda wyrzucać rozrusznik w którym skończyły się szczotki. Nie mam zaufanego elektryka a to że mi da gwarancję na usługę to nie wszystko. Żadna firma kurierska nie posiada własnego samochodu, my jako przewoźnicy świadczymy dla nich usługi kurierskie własnymi pojazdami, oni wystawiają tylko fakturę za usługę i to wszystko.
  • Level 21  
    Dziecinnie proste na sekundę zanurzyć w topniku i do tygla na 5-10 s - jak przestaną bąbelki lecieć( z topnika ) to jeszcze 2-5s .Cyna zwykła a jak z Pb ( LC60) to trwalsza , tak się lutowało kabelki i kable nawet na tysiące A w latach 70 i do dziś są dobre.