Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wózek widłowy Still R60-30 - jaki prostownik do 80V 700Ah?

05 Maj 2016 01:23 1605 20
  • Poziom 9  
    Witam,

    zakupiłem jakiś czas temu okazyjnie wózek widłowy Still R60-30.
    Niestety wózek był odnowiony cały i niewiele można się o nim tak naprawdę dowiedzieć pomijając to oczywiście co przekazał sprzedawca.
    Sprawa dotyczy przede wszystkim jego baterii, otóż otrzymałem informacje, że to 80V 700Ah z 2005 firmy Hawker.

    Jaki powinienem mieć do tego prostownik biorąc pod uwagę że bateria jest dość stara, z 2005 roku (gęstość elektrolitu na areometrze na poziomie granicy zielonego z pomarańczowym). Mam prostownik 80V 100Ah, ale gdy go załączam to elektrolit wyraźnie bulgocze i mam obawy, że jeżeli jest za mocny to mogę zniszczyć baterię.

    Dziękuję za pomoc.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 29  
    Podaj dokładne dane z tabliczki baterii, Hawker opisuje je dość dokładnie.
    Jaki to prostownik? Dane z tabliczki?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 29  
    Jak podniesiesz baterię to też nie ma informacji?
    Może bateria żelowa?
  • Poziom 9  
    Problem w tym ze nie bardzo mam jak podnieść taka baterie gdyż to jedyny wózek który posiadam.
  • Poziom 26  
    Bulgoczą wszystkie ogniwa, czy tylko część?
    Wypadało by zmierzyć napięcia na każdym ogniwie z osobna i w każdym ogniwie sprawdzić gęstość elektrolitu. Nie wspominam tu o takiej oczywistości jak dolanie wody.
    Może prostownik daje za wysokie napięcie.
    Zbyt wiele niewiadomych by coś sensownego doradzić.
  • Poziom 9  
    Stąd właśnie pytanie, czy prostownik który dostałem z wózkiem jest odpowiedni dla tej baterii. Elektrolit sprawdzałem jak już pisałem, jest na granicy koloru pomarańczowego z zielonym. Co do napięcia to na pewno jest ponad 2v na każdym z ogniw. Woda na poziomie :) Bulgot jest ogólny, z wielu źródeł, przy otwartych korkach widać raz na jakiś czas bąbelki.
  • Poziom 43  
    serwisor napisał:
    Może bateria żelowa?
    Na pewno, i daje sie mierzyc areometrem? Nie pisz bzdur, Szanowny Kolego :D . Do Kolegi pytajacego - czy ten prostownik nie posiada amperomierza ? Analogowego bądz cyfrowego ? Czy to tylko taki ,,idiotooporny" prostownik z jednym albo trzema LEDami. Pożycz gdzieś amperomierz cęgowy DC i pomierz to porządnie i sobie policz. Wieści i tematów o akumulatorach ołowiowych na Forum mnóstwo.
  • Poziom 9  
    Nie zrobiłem zdjęcia tego prostownika z przodu, ale jest to taki faktycznie z diodami pokazującymi czterostopniowy stan naładowania i aktywność. Ale czy na podstawie tej tabliczki z pierwszego zdjecia nie mamy po prostu informacji że to 100A ? Pytanie tylko czy to nie jest za dużo?
  • Poziom 43  
    Nie, to maksymalny prąd, jaki ten prostownik jest w stanie dostarczyć. To jest prostownik z mikroprocesorem pracujący w oparciu o charakterystykę baterii typu napiecie/prad/czas. Bez obaw, Kolego. W zeszłym roku przerabiałem taki prostownik do widlaka, z 3x400VAC50Hz (z Holandii przypłynął) na sieć 3x220VVAC60Hz (Surinam) więc go poznałem dość dokładnie.
  • Poziom 9  
    Ok dziękuje za konkrety. Ostatnie pytanie, czy jeżeli wynik areometr wskazuje taki wynik to, czy jest szansa ze bateria jeszcze posłuży? Czy może to nie jest do przewidzenia na podstawie tak prostych testów? Mam silne obawy pod tym względem zważywszy na cenę nowej baterii tego typu.
  • Poziom 10  
    Z tego co się orientuję to ładnie doładować możesz go prostownikiem mikroprocesorowym (ładują od około 6Ah do 120Ah w wersji podstawowej), on śledzi proces ładowania, testuje i znów rozpoczyna ładnie jeżeli tego wymaga akumulator. Nie trzeba pilnować czasu jak w zwykłuch prostownikach a jak chcesz więcej doczytać to poczytaj na stronie: http://paweltestuje.pl/uncategorized/test-ladowarka-akumulatora-samochodu/ tam się wszystkiego dowiesz.
  • Poziom 9  
    Bateria naładowana na full takim mikroprocesorowym prostownikiem. Areometr zakupiony w sklepie z akcesoriami samochodowymi.
  • Poziom 9  
    A wręcz 80 woltowa. Sam prostownik wart pewnie małą fortunę.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Jak na full naładowana, troche za ,,wodniste" :cry: Nieco za male stezenie H2SO3. Pewnie sobie wodę dolewali , nic nie mierząc. Nic nie kombinuj dalej, pojeździj tym widlakiem, rozładuj baterię w/g wskaznika w kabinie i wówczas dokonaj pomiaru areometrem.
  • Poziom 9  
    No nic zobaczymy czy to będzie trzymało. Może się pobawię w siarczan magnezu albo te cale edta. W każdym razie dzięki za jakieś sensowne informacje.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    dzordz58 napisał:
    Może się pobawię w siarczan magnezu albo te cale edta
    Nie rób tego !!!!! Zniszczysz baterię !!! Raczej postaraj się dodawać, ale w sposób naprawdę ,,apteczny", czysty, stężony kwas siarkowy, zamiast wody,w momencie całkowitego rozładowania akumulatora, tak aby po paru takich cyklach uzyskać gęstość elektrolitu na poziomie 1,28 g/cm³ (środek zielonego pola areometru), przy całkowicie naładowanych ogniwach. Pomiar postaraj sie przeprowadzać zawsze w tej samej temperaturze.
  • Poziom 26  
    dzordz58 napisał:
    Bateria naładowana na full takim mikroprocesorowym prostownikiem. Areometr zakupiony w sklepie z akcesoriami samochodowymi.
    Bardzo techniczne określenie.
    Aby ocenić stan akumulatora należy podać napięcie na ogniwie i stężenie kwasu w nim.
    Pomiary należy wykonać w każdym ogniwie.
    Dopiero przy takich danych można coś powiedzieć o stanie ogniw.
    Przed dokonaniem takich szczegółowych pomiarów i paru innych, nie wolno niczego, poza wodą destylowaną, wlewać czy wsypywać do środka.