Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen 2.0 HDI 110KM - Brak mocy, błąd P0230,

doomi007 05 May 2016 19:51 2613 10
  • #1
    doomi007
    Level 9  
    witam,
    zakupiłem ostatnio citroena 2.0 HDI 110KM i mam z nim trochę problemów.
    240 tys km po wymianie wszystkich filtrów, płynów i kontroli wtrysków.
    Świeci się check i wywala błąd P0230.
    Śilnik normalnie zapala.
    Turbo dziwnie się załącza (gwałtownie) :
    -na 2 biegu przy 4000 obr,
    -na 3 biegu przy 3500 obr,
    -na 4 i 5 biegu przy ok 3100 obr,
    W momencie załączenia turbo strasznie kurzy. Jak już się załączy to jedzie wydaje mi się jak powinien. Słabo się tak jeździ, chciałbym coś z tym zrobić.

    poproszę o podpowiedź, poradę, ewentualnie słowo otuchy....
    z góry dziękuje
  • #2
    leonov
    Level 42  
    Parametry bieżące turbo i inne sprawdzane ? jakim sprzętem diagnostyka była robiona ?
  • #3
    doomi007
    Level 9  
    Diagnostyka to zbyt duże słowo, zczytałem poprostu błędy ELMem.
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    Kolego, u mnie błąd P0230 opisywany był błędem "błąd pierwotnego obwodu pompy paliwa"

    Okazało się ze w paliwie były opiłki. Do regeneracji poszła pompa wysokiego Ciśnienia (ta na rozrządzie) + nowa pompa w zbiorniku i płukanie całego układu.
  • #5
    doomi007
    Level 9  
    gdzie konkretnie te opiłki znalazłeś ? u mnie na filtrze paliwa nie było, na tym mikro siteczku na zaworze w pompie CR też nie było.
  • #6
    pepe150
    Level 36  
    No u mnie były w filtrze i na siteczku regulatora ciśnienia paliwa na pompie CR.
  • #7
    leonov
    Level 42  
    doomi007 wrote:
    zczytałem poprostu błędy ELMem
    Pojedź na konkretny sprzęt, zrób diagnostykę + przegląd parametrów, będzie coś więcej wiadomo.
  • #8
    doomi007
    Level 9  
    leonov wrote:
    Pojedź na konkretny sprzęt, zrób diagnostykę + przegląd parametrów, będzie coś więcej wiadomo.


    dzięki za cenną poradę, zależy mi bardziej żeby to naprawić niż wdawać kasę na samą diagnostykę i przegląd parametrów.

    Na pomysł udania się do serwisu diesla już wpadłem, natomiast nie ukrywam, że wolałbym zaoszczędzić na usłudze i sam ewentualnie dokonać wymiany wadliwej części.

    Być może usterka jest typowa dla tego silnika lub jego osprzętu i ktoś miał zbliżone objawy i coś podsunie.
  • #9
    leonov
    Level 42  
    doomi007 wrote:
    bardziej żeby to naprawić niż wdawać kasę na samą diagnostykę i przegląd parametrów
    No to powodzenia życzę, być może zjawi się tutaj ktoś ze szklaną kulą ;-)
  • #10
    doomi007
    Level 9  
    dziękuje, liczę właśnie że post przeczyta wróżbita Maciej i napiszę coś więcej niż "jedź do serwisu" :)
  • #11
    sebap
    Level 41  
    Ironia jest niepotrzebna bo nikt nie podpowie nic bez diagnostyki i podglądu parametrów i to nie jakimś wynalazkiem tylko programem i interfejsem Lexia czyli dedykowanym pod grupę PSA.