Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B - Brak św. mijania,klaksonu, zwara kierunków+za duże spalanie

15AuGuSt82 05 Maj 2016 20:52 807 4
  • #1 05 Maj 2016 20:52
    15AuGuSt82
    Poziom 9  

    Witam

    Problem dotyczy świateł w Corsie B, a dokładniej tego, że mam tylko długie i nie potrafię sobie z tym poradzić. Dodatkowo teraz przestały działać kierunki.

    Wiem, mogę iść do mistrza od elektryki, który za opłatą rozwiąże problem. Jednakże z uwagi na fakt, że auto warte jest niewiele, a ponadto nie stać mnie obecnie na zapłacenie specjaliście, dlatego zwracam się do Was o pomoc.

    Zaczęło się najpierw od prawej lampy, po tym jak została ona wypięta by poprawić izolację wiązki i zamocować ruszający się klosz. Po ponownym montażu coś dziwnego zaczeło się dziać ze światłami. Paliły się cały czas długie, ale jak delikatnie odciągnąłem włącznik kierunków do siebie (3 mm), to długie zgasły. Ulokowałem wkrętaka pomiędzy włącznik a osłonę i działało. Po godzinie powyższy manewr nie chciał już skutkować i do teraz są tylko długie.

    W międzyczasie pojawił się problem z prawym kierunkiem. Okazało się, że przepaliła się żarówka. Jak ją wymieniłem, to raczyłem się kierunkami do drugiego zakrętu. Teraz nie działają oba.

    Kilka dni temu zauważyłem, że od wiązki, która idzie do klaksonu wychodzi linka 2-żyłowa koloru niebieskiego i niebieskiego z białym paskiem. Nie wiem dlaczego, ale ktoś ją obciął i tak zostawił. Pytanie, za co ona może odpowiadać? (Czy to nie przewód od czujnika poduszki?).

    Nie da się pominąć tutaj istotnego faktu, że po rozebraniu stacyjki by wyjąć immo w celu odczytania pinu i zakodowania nowego transpondera, a potem ponownym jego montażu, zaczęła palić się kontrolka poduchy, przestał działać klakson i tylna wycieraczka.

    Kolejny problem i jak dla mnie największy, bo ciągnie po kieszeni, to spalanie. Autko miało być oszczędne, a jego spalanie kształtuję się na poziome 10-12l/100km.. istna paranoja.

    Zero błędów, sonda lambda OK, mono-wtrysk wraz z silniczkiem krokowym oraz zaworem EGR rozebrane i wyczyszczone. Po wymianie świec na nowe spalanie spadło bliżej 10 litrów. Przewody zapłonowe z uwagi na koszty zaizolowałem taśmą po całości.

    Ma ktoś jakiś pomysł co do powyższych tematów? Jeśli chodzi o mnie, to jestem laikiem i bardzo chętnie dowiem się od kilku mądrych głów jak pozbyć się problemu. Za porady typu "sprzedaj - problem z głowy" z góry dziękuję :) By sprzedać auto, to wypadałoby by było sprawne.

    Swoją drogą, czy może ktoś mi wskazać sposób na sprawdzenie poprawności działania przekaźników?

    Dane auta:
    Marka: Opel
    Model: Corsa B
    Rocznik: 1995
    Motor: 1.2 8V C12NZ Multec
    Moc: 33kW
    Wersja kasty: 3-d.

    Z góry dziękuję.

    0 4
  • Relpol
  • #2 05 Maj 2016 21:00
    andrzej20001
    Poziom 43  

    15AuGuSt82 napisał:
    to jestem laikiem

    Niech ci fachowiec to naprawi,zamknie sie pewnie ze 120zl z nowym włacznikiem . Będzie taniej i zdrowiej wbrew pozorom.
    Spalanie to juz inn bajka.

    0
  • Relpol
  • #3 11 Maj 2016 15:17
    15AuGuSt82
    Poziom 9  

    Włącznik jest nowy :)

    0
  • #4 11 Maj 2016 15:30
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Nowy włącznik blokowałeś śrubokrętem bo zapalały się drogowe?

    0
  • #5 01 Kwi 2017 01:55
    15AuGuSt82
    Poziom 9  

    andrzej20001 napisał:
    Nowy włącznik blokowałeś śrubokrętem bo zapalały się drogowe?


    Tak, blokowałem.

    0