Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 - Podgrzewanie lusterka

05 Maj 2016 22:22 2427 7
  • Poziom 2  
    Witam. Nie działa mi podgrzewanie prawego lusterka. Sprawdziłem napięcie przy lusterku w miejscu podłączenia maty grzewczej i napięcie skacze od 0,6-1 V . Co dalej ? Bezpieczniki ok . Przekaźników typowych nie ma, są wtyczki/moduły z milionem kabli. Proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 37  
    Najlepiej jakbyś dorwał schemat. Bo szukanie zaniku napięcia w tym "milionie" kabli to trochę mozolne będzie. Ja bym zaczął od wtyczek/gniazd przez które zasilanie maty grzewczej przechodzi.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Help. Mam ten sam problem. Chciałem podłączyć kontrolkę wypalania filtra FAP pod lewe lusterko i z czystej ciekawości sprawdzając napięcie na macie lusterka ku mojemu zdziwieniu zauważyłem wahania napięcia od 0,6 do 1,0 V. Pomóżcie proszę zdiagnozować przyczynę takowej huśtawki.
  • Poziom 43  
    Podłącz zwykłą żarówkę np 21W i włącz ogrzewanie szyby tylnej , jak żarówka zaświeci to wymień wkład lusterka.
  • Poziom 9  
    milejow napisał:
    Podłącz zwykłą żarówkę np 21W i włącz ogrzewanie szyby tylnej , jak żarówka zaświeci to wymień wkład lusterka.

    Dzięki za podpowiedź. Podłączyłem drugi voltomierz, na nim też huśtawka napięcia, ale dla odmiany w prawym lusterku wszystko jest OK. Pomyślałem, żeby jutro podłączyć jakiś większy odbiornik niż 21W, z myślą, że słaby styk gdzieś się "zespoli" ale to amatorszczyzna i rozwiązanie na krótką metę. Cholera muszę chyba szukać po kablach (połączeniach) bo prawe lusterko i szyba tylna grzeją. Proszę jeszcze o sugestie, a ja dam znać jak znajdę słaby punkt.
  • Poziom 43  
    Jeśli w lewych drzwiach wszystko działa poza grzaniem lusterka to do sprawdzenia dwa przewody od maty grzewczej do modułu sterującego na silniku szyby.
  • Poziom 9  
    milejow napisał:
    Podłącz zwykłą żarówkę np 21W i włącz ogrzewanie szyby tylnej , jak żarówka zaświeci to wymień wkład lusterka.
    I to jest właśnie rozwiązanie mojego problemu. Dodam tylko, że pomiar napięcia przy przepalonej macie daje odczyt w postaci wahania woltomierza na prądzie stałym w granicach 0,6-1V. Ustawiając przyrząd na prąd zmienny na wyświetlaczu wskazało napięcie 27V. Reasumując przed pomiarem musicie być pewni, że obwód maty jest zamknięty choćby wspomnianą przez kolegę milejow żarówką 21W wpiętą w obwód zamiast maty grzejnej. W takim przypadku elektronika przestaje szaleć, a wskazania są właściwe dla instalacji 12V. Jeśli dobrze pamiętam to oporność samej maty z prawego, sprawnego lusterka wynosi 13 ohmów. Po jej wypięciu na kabelkach zasilających matę napięcie również skakało od 0,6 do 1V podobnie jak na lewym niedziałającym lusterku. Piwko dla kolegi milejow
  • Poziom 43  
    To jest standardowe zachowanie elektroniki w większości aut, nie puści zasilania dopóki nie zobaczy zamkniętego obwodu przez odbiornik.