Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Naprawa Mixera Numark DXM-06 - nie działający fader/potencjometr

BlakeMusic 06 May 2016 16:38 1449 7
    BlakeMusic
    Level 8  
    Witam, jestem początkującym posiadaczem gramofonów i mixera. Mój problałem leży w mixerze DXM06 Numark. Wszystko działa wyśmienicie, lecz po zakupie używki odkryłem że fader od słuchawek który zmienia kanały ( ch1-ch2 ) nie działa.
    Naprawa Mixera Numark DXM-06 - nie działający fader/potencjometr

czyli zostałem z odsłuchem na jeden kanał - w tym wypadku to kanał 1, wychodzi na to że ten mały fader zepsuł się na kanale 1...
    W opcji Mode mam 3 spusty - Master, FX i Ch1+Ch2.
    W trakcie Mastera słychać tylko kanał 1 - kanał 2 słychać dopiero gdy crossfader jest na 2 kanale i oczywiście jest podgłośniony. W trakcie FX jest identycznie jak w Master. W ostatnim mode Ch1+Ch2 słychać tylko i wyłącznie kanał 2 - fader zmieniający kanały nie działa...

Więc zacząłem poszukiwania... okazały się nawet owocne, znalazłem 2 typy faderów:

- pierwszy oznaczony Slide Pot, 5KB, DXM06/09 (FX/Cue/Intensity Mix) o ref: VRS50202002
    - instrumentalparts.com/vrs50202002.html
    - soundbasemegastore.com/41775-numark-x9-dxm09-ppd9000-mix-intensity-slide-pot.html

- drugi oznaczony Slide Pot, Mix Intensity, DXM01/03/06 o ref: VRS50202001
    -soundbasemegastore.com/41323-numark-x9-dxm01-dxm01usb-dxm03-dxm06-dxmpro-ppd01-x1usb-x5-x6-cue-mix-slide-pot.html
    -instrumentalparts.com/vrs50202001.html

oprócz tego znalazłem chińskie fadery wyglądające podobnie bez oznaczenia
    Spoiler:
    -aliexpress.com/item/2pcs-B500K-ohm-Potentiometer-Audio-Slide-Pot-Resistor/32599443075.html?spm=2114.01010208.3.1.z8IBao&ws_ab_test=searchweb201556_8,searchweb201602_3_10017_10034_10021_507_10022_10020_10009_10008_10018_10019,searchweb201603_6&btsid=4478a75e-a266-46c6-8d6e-0d0125bccb59