Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 510 uszkodzony sterownik silnika od uderzenia korbowodu

gregor33315 06 Maj 2016 23:21 942 5
  • #1 06 Maj 2016 23:21
    gregor33315
    Poziom 12  

    Witam. Trafił do mnie mechanicznie uszkodzony sterownik silnika MAN TGA 510KM D28 na zwykłej pompie wtryskowej w którym korbowód wyszedł bokiem i uderzył w sterownik, znajomy mi go przywiózł ponieważ po wymianie bloku silnika podczas próby odpalenia nie było żadnej reakcji. Rozkręciłem sterownik, zajrzałem do środka i okazało się że od strony pokrywy duża ilość elementów jest roztrzaskana w drobne kawałki tak że nie można ich zidentyfikować, pcb jest połamana w kilku miejscach, i na metalowej pokrywie w kilku miejscach widać ślady zwarć. Podłączyłem sterownik pod tester texa i sterownik był całkowicie martwy. Zdecydowaliśmy się na wymianę sterownika więc znajomy kupił używany sterownik o tych samych numerach bosch-a 0 281 001 761 od pana który sprzedał mu używany blok silnika. Podłączyłem sterownik pod tester, komunikacja z testerem była w porządku ale wiedziałem że nie będzie tak łatwo. Przerzuciłem programatorem ze starego sterownika pamięć eeprom 24c16 i podłączyłem pod tester, niby wszystko ok, komunikacja z testerem po lini K działa ale nie byłem pewny co do pamięci flash AM29f400BT-90SE czy też ją trzeba podmienić. Pojechałem ze sterownikiem do znajomego, podłączyłem pod mana, silnik zaczął normalnie kręcić rozrusznikiem ale pompa nie zaczęła podawać paliwa na wtryskiwacze, na texie wywaliło błąd silnik zablokowany- nieprawidłowy ID nawigatora. Zdałem sobie sprawę że problem jest w tym że trzeba podmienić pamięć flash ale czy jest szansa że silnik odpali jeżeli w drugim sterowniku pcb wygląda identycznie ale jest na innym procesorze? W starym sterowniku jest procek o oznaczeniach AMI 8 905 959 404 a w drugim jest Dialog D0812BA 8905959405, ilość nóżek taka sama, ale do żadnego z nich nie znalazłem noty katalogowej. Po przelutowaniu pamięci flash sterownik na stole łączy się z testerem. Błędy z powodu braku osprzętu cały czas te same. Procesora ze względu na sposób montażu wolałbym nie ruszać. Czy będzie trzeba przekładać procek czy poprostu te procki są sobie zamiennikami i powinno zadziałać?

  • #2 07 Maj 2016 19:49
    Tommy82
    Poziom 39  

    Błąd wynika z immobilizera.
    Tam to działa tak ze moduły muszą być sparowane.
    Nie uda się odpalić samochodu po wymianie tylko sterownika EDC.
    Mimo to ze trwa proces parowania sterowników man zaczyna kręcić rozrusznikiem po czym jeśli nie uda się parowanie to nie poda paliwa i przestanie kręcić i wpadnie błąd jak wyżej.

  • #3 07 Maj 2016 20:01
    gregor33315
    Poziom 12  

    A po podmianie pamięci eeprom i flash z poprzedniego sterownika powinien odpalić? W przyszłym tygodniu dopiero będę miał możliwość podłączenia sterownika do auta.

  • #4 07 Maj 2016 21:14
    kakibara
    Poziom 24  

    Witam, do odpalenia Tga system potrzebuje sygnał z kluczyka , ffr i edc muszą się zgadzać - w twoim tga masz stary ffr i kluczyk - więc musisz zgrać pamięć edc - tak jak piszesz, lub jeżeli sprzedający ma całego na części Man- a tga podmienić od niego ffr plus kluczyk w celu sprawdzenia czy tylko to jest problemem.
    Zablokowany imo może także być jeżeli zablokowała się motoryka (W SKRZYNI BIEGÓW)lub ucieka powietrze z niej, więc podłączcie powietrze do nypeleka pod grillem- oczywiście jeżeli to automat!

  • #5 07 Maj 2016 23:13
    gregor33315
    Poziom 12  

    Skrzynia biegów jest automatyczna, powietrze za każdym razem napompowane do układu, eeprom i flash przeniosłem z oryginalnego sterownika do tego drugiego tzn. eeprom przeprogramowałem programatorkiem a flash przelutowałem ale czy tamto oprogramowanie ma szanse prawidłowo dzialac jeśli ten sterownik jest na innym procesorze? Nie chciał bym podaremnie znowu jechać 50km żeby się dowiedzieć że man znowu nie odpali.

  • #6 06 Cze 2016 17:28
    gregor33315
    Poziom 12  

    Man odpala, bez problemu, żadnych błędów od silnika i FFR nie wywala ale kręci tylko 1800 obr/ min i pod górki brakuje mu mocy, przedtem kręcił prawie 2300 obr/min. Co jeszcze można z tym zrobić? Myślę nad podmianą procesora który w starym sterowniku jest inny ale czy to będzie przyczyna czy może różnica w oprogramowaniu któregoś z mikrokontrolerów wokół procesora? Wydaje mi się że sterownik źle odczytuje położenie listwy w pompie wtryskowej i dlatego nie dopuszcza do podania większej dawki paliwa.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME