Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Z18XE Simtec 71 - Szarpie, gaśnie i jest słaby - Opel Meriva A 1.8 Pb

d3lta 07 May 2016 08:03 4020 12
  • #1
    d3lta
    Level 18  
    Witam.

    Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu z autem.
    W załączniku zamieszczam logi z 40km trasy (mieszana + autostrada) z OPTecha.

    Samochód czasem szarpie, czasem gaśnie, niezależnie czy zimny czy ciepły, ale przede wszystkim cały czas jest słaby. Komputer sygnalizuje błąd P0170 (ubogi wydech). Często po odpaleniu przez chwilę nie reaguje w ogóle na pedał gazu.


    W trakcie jazdy po autostradzie zauważyłem że mając gaz w podłodze przepustnica otworzyła się od razu do połowy a potem stopniowo ciut więcej ale dalej już się nie otworzyła. Mieszanka na pierwszej sondzie cały czas uboga.

    Do tej pory wymieniłem rozrząd, filtry, płyny, świece, wyczyściłem złącza elektryczne, porobiłem dodatkową masę, wyczyściłem skrupulatnie cały dolot z przepustnicą, wymieniłem obie sondy lambda na nowe (dedykowane Bosch).

    Opel Meriva A 2005
    Z18XE 92kW
    Simtec 71

    1. Czy zawarte w logach wskazania przepływomierza powietrza są w miarę poprawne?
    2. Co dalej? Wszelkie sugestie mile czytane.

    Dziękuję
    Rafał
  • Helpful post
    #2
    piotrekwoj1
    Level 40  
    A może by kolega zmierzył ciśnienie paliwa nie od razu wszystko wymieniać. Uboga znaczy za mało paliwa.
  • Helpful post
    #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Simtec sondy siemens. Masa przepływomierza do poprawy.
  • Helpful post
    #4
    raf3000
    Level 13  
    Witam, zacznij od sprawdzenia szczelnosci dolotu. Zdejmij rure dolotowa z korpusu przepustnicy. Po zatkaniu ręką wlotu powietrza silnik musi natychmiast zgasnąć, jesli nie gaśnie szukaj nieszczelnosci (uszczelka pod przepustnicą, zsunięte wezyki z kroćców przepustnicy, serwo hamulcowe, etc..). Jesli dolot szczelny wymieniaj przeplywomierz, 6-7 kg/godz na jalowym to za mało, powinno byc ok 10 - 11 kg/godz. Mialem ostatnio podobny przypadek, objawy te same. Uszkodzony jak się okazało przeplywomierz wskazywal 8-9 kg/godz na jalowym, podstawiony inny przeplywomierz ok10kg/godz i sonda zaczela ladnie oscylowac.
  • #5
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    raf3000 wrote:
    6-7 kg/godz na jalowym to za mało, powinno byc ok 10 - 11 kg/godz. Mialem ostatnio podobny przypadek, objawy te same. Uszkodzony jak się okazało przeplywomierz wskazywal 8-9 kg/godz na jalowym, podstawiony inny przeplywomierz ok10kg/godz i sonda zaczela ladnie oscylowac.

    Bardzo mi się podoba ten post, każdy silnik na każde 1 litr pojemności skokowej na biegu jałowym będzie ssał 6 kg powietrza. Ok.
    Ale tu widzę inny problem :)
  • #6
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Sprawdź , czy katalizator nie jest zapchany.
    d3lta wrote:
    Opel Meriva A 1.8 Pb

    Co to jest To Pb?...
  • #7
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    [quote="andrzej] To Pb?...[/quote]
    Slangowe określenie benzyny? :D :D
  • Helpful post
    #8
    diodabg
    Level 30  
    Nie jestem pewny ale ecu to chyba hybryda i tu moze byc problem.
    Jechales z odkreconym wydechem ?
  • Helpful post
    #10
    diodabg
    Level 30  
    d3lta wrote:
    Nie jechałem z odkręconym wydechem. Powinienem spróbować?

    Tak moze katalizator zabity koniecznie tez musisz sprawdzic cisnienie paliwa.
    d3lta wrote:
    Co to znaczy że ECU jest hybrydą?
    Wynalazek lamia sie preciki w komputerze.
    https://www.youtube.com/watch?v=4ENJ5L_-pDA
  • Helpful post
    #11
    rs07
    Level 20  
    W/g mnie raf3000 ma rację.
    Aby sprawdzić przepływomierz bez kupowania nowego, odłącz go na próbę przy zgaszonym silniku.
    Jeżeli sonda zacznie pracować to albo nieszczelny dolot lub przepływomierz.
  • #12
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    rs07 wrote:
    nieszczelny dolot

    A w którym miejscu? Chodzi mi o konkretny odcinek, od puszki filtra powietrza do przepustnicy czy od przepustnicy do granicy jaką stawiają grzybki zaworów ssących?