Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 6x4/4 - Schodzi powietrze z zaworu poduszek

mich_88 07 May 2016 10:01 2058 9
  • #1
    mich_88
    Level 8  
    Witam, z zaworu od poduszek w miejscu zaznaczonym żółtym kółkiem ucieka powietrze przez co praca tego zaworu niekiedy nie jest taka jak powinna, raz podnosi a raz nie i trzeba manualnie pilotem podnosić. Czy jest jakiś sposób zeby to uszczelnić czy w grę wchodzi tylko wymiana całego zaworu? Scania 6x4/4 - Schodzi powietrze z zaworu poduszek

    Zdjęcie podglądowe, zaworu jeszcze nie wykręcałem.
  • Helpful post
    #2
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Schodzi z odpowietrznika. Któraś sekcja zaworu przepuszcza.
  • #3
    mich_88
    Level 8  
    Dokladnie. Dziękuję za pomoc. Jeszcze mam takie pytanie czy wiadomo dlaczego prędkościomierz pokazuje o 15 km/h mniej niz powinien? Było tacho ustawiane itd. i nic się nie poprawiło. Od zakupu auta jest tak cały czas.
  • Helpful post
    #4
    mario6653
    Level 12  
    W jaki sposób to tacho było ustawiane, legalizacja włącznie z rzeczywistym pomiarem odległości czy tylko np wg rozmiaru opon ? Tak duża różnica może wskazywać na jakieś duże zmiany w przeniesieniu napędu, np zmiana mostu lub rozmiaru opon na mniejsze.
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Lub zakładanie zbyt mocnego magnesu..
  • Helpful post
    #6
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    kwantor wrote:
    Lub zakładanie zbyt mocnego magnesu..


    W pewnym pojeździe tej marki, po założeniu "szwagra" tacho pokazywało prędkość o 30 km/h większą niż rzeczywista.

    Jak wyżej, mógł być zmieniony most na taki o innym przełożeniu.
  • Helpful post
    #7
    mario6653
    Level 12  
    Podczas legalizacji jedzie się na tzw ''słupki'' czyli ustala się rzeczywistą ilość impulsów na przejechany km, ta ilość wprowadzana jest do tacho które potem na tej podstawie odczytuje dane i przelicza dane z impulsatora, podczas eksploatacji możliwy jest tylko błąd spowodowany zużywaniem opon ale jest wielkość rzędu około 3-4 km/h maksymalnie pomiędzy pojazdem zalegalizowanym na nowych oponach a zużytymi w ciągu tych dwóch lat na jakie jest ważna legalizacja, wszelkie inne większe zmiany mogą wskazywać tylko na jakąś ingerencje w układ napędowy, jak wspomniałem zmiana mostu, może skrzyni biegów z innego modelu z innymi przełożeniami lub też wymiana opon na inny rozmiar, np legalizacja na 315 a potem zmiana na 295, lub też jakieś uszkodzenie impulsatora ale wtedy to nie byłaby to wartość stała raczej. Tak więc zastanów się co i kiedy było w aucie wymieniane.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kiedyś spotkałem się też z czymś takim, że podczas legalizacji wprowadzano tylko ilość impulsów na podstawie obliczeń nie sprawdzając tego na ''słupkach'', to oczywiście też może powodować takie błędy i jest nieprawidłowym sposobem legalizacji.
  • #8
    mich_88
    Level 8  
    Magnes w wywrotce ? :) Bez przesady. Tak jest założony most przedni jak i tylni wraz z reduktorem Steyra to pewnie dlatego. Dziękuję za pomoc.
  • #9
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    To Scaniowskiego napędu nie było?
    Steyer, to nie Scania. Komu takie kombinacje się chciało robić?
    Żenada.
  • #10
    mich_88
    Level 8  
    Zdziwiłbyś się jak się to spisuje.