Podczas legalizacji jedzie się na tzw ''słupki'' czyli ustala się rzeczywistą ilość impulsów na przejechany km, ta ilość wprowadzana jest do tacho które potem na tej podstawie odczytuje dane i przelicza dane z impulsatora, podczas eksploatacji możliwy jest tylko błąd spowodowany zużywaniem opon ale jest wielkość rzędu około 3-4 km/h maksymalnie pomiędzy pojazdem zalegalizowanym na nowych oponach a zużytymi w ciągu tych dwóch lat na jakie jest ważna legalizacja, wszelkie inne większe zmiany mogą wskazywać tylko na jakąś ingerencje w układ napędowy, jak wspomniałem zmiana mostu, może skrzyni biegów z innego modelu z innymi przełożeniami lub też wymiana opon na inny rozmiar, np legalizacja na 315 a potem zmiana na 295, lub też jakieś uszkodzenie impulsatora ale wtedy to nie byłaby to wartość stała raczej. Tak więc zastanów się co i kiedy było w aucie wymieniane.
Dodano po 3 [minuty]:
Kiedyś spotkałem się też z czymś takim, że podczas legalizacji wprowadzano tylko ilość impulsów na podstawie obliczeń nie sprawdzając tego na ''słupkach'', to oczywiście też może powodować takie błędy i jest nieprawidłowym sposobem legalizacji.