Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

37LG6000 - HDMI telewizora potrafi odbierać tylko komputer (nie dekordery)

keeller 07 Maj 2016 10:13 831 13
  • #1 07 Maj 2016 10:13
    keeller
    Poziom 11  

    Dzień dobry,

    Mam bardzo dziwny przypadek z telewizorem LG 37LG6000, mianowicie telewizor potrafi przez HDMI odbierać tylko sygnał z komputera - nie potrafi odebrać sygnału z dekodera telewizji N ani dekodera telewizji kablowej TOYA. Co może być tego przyczyną?

    Dla dekodera N lub TOYA, telewizor pokazuje brak sygnału (na wszystkich 4 portach HDMI). Fonii także brak.

    Dekoder N testowany na 3 innych telewizorach działa bezproblemowo.
    Dekoder TOYA testowany z monitorem komputerowym działa bezproblemowo.
    Wszystkie 4 użyte do testownia kable HDMI działają we wszystkich innych konfiguracjach (np. N->komputer, N->inny telewizor, TOYA->komputer, komputer -> TV - czyli użyte kable działają z tym telewizorem gdy źródłem jest komputer)
    Wszystkie 4 porty HDMI telewizora działają, gdy źródłem jest komputer.

    Po stronie komputera: Radeon R9 X280
    Dekoder N: ADB ITI-2849ST
    Dekoder TOYA: ARC-1010YR

    Wszystko zasilane z tej samej listwy.

    0 13
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • #3 07 Maj 2016 11:01
    keeller
    Poziom 11  

    Telewizor normalnie odbiera 1080p z komputera.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Jak rozumiem, problem może mieć coś wspólnego z HDCP? Udało się wejść w menu serwisowe ("Menu" na pilocie i "Menu" na telewizorze jednocześnie + kod 0000) natomiast nie widzę tam żadnych opcji dotyczących HDCP.

    0
  • Pomocny post
    #4 07 Maj 2016 11:03
    nici
    Poziom 34  

    Hmm to znacznie komplikuje sprawę. Miałem kiedyś taki przypadek że dekoder polsatu nie działał z TV samsunga. Zrobiłem tak że podłączyłem przez SCART i zmieniłem max dpi na hdmi. Pomogło.

    0
  • Pomocny post
    #5 07 Maj 2016 11:26
    Polon_us
    Poziom 40  

    @keeller - w telewizorze wyłączyć SimpLink i ARC o ile jest włączone. Po tej zmianie dobrze jest odłączyć fizycznie telewizor od sieci na kilkanaście minut.
    Nie wspomnę, że wszelkie podłączenia HDMI należy wykonywać przy wyłączonych odbiornikach.

    keeller napisał:
    Jak rozumiem, problem może mieć coś wspólnego z HDCP?

    O ile problemem byłby HDCP to byłaby fonia w telewizorze.

    0
  • #6 07 Maj 2016 11:47
    keeller
    Poziom 11  

    Wgrałem właśnie najnowszy znaleziony na elektrodzie firmware 3.49 - nie pomogło.

    Dzięki Polon_us spróbuję zastosować Twoje rady i dam znać.

    Dodano po 9 [minuty]:

    SimpLink było włączone - wyłączyłem. Opcji ARC nie znalazłem ani w menu użytkownika ani w serwisowym.

    0
  • #7 07 Maj 2016 12:34
    Polon_us
    Poziom 40  

    To w sumie problem rozwiązany? Z ostatniego wpisu nie można wyciągnąć jednoznacznego wniosku :)

    ARC jest funkcją opcjonalną. Jesli nie jej w menu SimpLink, to oznacza, że nie została zainstalowana.

    1
  • #8 07 Maj 2016 12:36
    keeller
    Poziom 11  

    Niestety nie pomogło, pomimo odłączenia sprzętu z zasilania na dłuższy czas.

    0
  • #9 07 Maj 2016 12:44
    Polon_us
    Poziom 40  

    Niech kolega sprawdzi jeszcze dwie rzeczy.

    Z specyfikacji telewizora wynika, że nie akceptuje on rozdzielczości 576i na wejściu HDMI, a to jest standardowa rozdzielczość używana w Europie.
    Także, tak jak wspomniał kolega @nici, można podłączyć dekoder połączeniem Scart, Component czy Composite do telewizora i zmienić rozdzielczość wyjścia HDMI na wyższą np. 720p czy 1080i.

    Również w telewizorze w normalnym menu proszę upewnić się, że wejścia HDMI nie są ustawione w tryb RGB/PC. Nie można zapomnieć, że każde wejście HDMI ustawia się indywidualnie.

    1
  • #10 07 Maj 2016 21:11
    keeller
    Poziom 11  

    Wypróbowałem różne ustawienia wyjścia HDMI w dekoderze (obraz mam na 3x RCS więc mogę konfigurować), typu 1080i, 720itp. łącznie z "oryginalny" i "automatyczny" - niestety brak foni/wizji.

    Chciałbym dodać, że komputer oprócz poprawnego obrazu także wykrywa nazwę modelu telewizora jako urządzenie audio i fonia działa poprawnia.

    Tak jakby telewizor uparł się na dekodery.

    0
  • #11 08 Maj 2016 05:09
    Polon_us
    Poziom 40  

    Cóż, pozostaje chyba tylko przywrócenie ustawień fabrycznych w telewizorze czyli tzw. reset.

    Inną sprawą jest to, że jeśli kolega ma obraz z dekodera na telewizorze osiągany przy sygnale Component tj. 3xCINCH (zielony, niebieski, czerwony) to czy warto "walczyć" z tym sygnałem HDMI?

    Z dekoderów kolega więcej niż 1080i nie "wyciągnie", a ten standard jest również obsługiwany przez połączenie Component.
    Przy porządnych kablach różnice w jakości obrazu są minimalne, a wręcz czasami niezauważalne.

    0
  • #12 08 Maj 2016 10:21
    keeller
    Poziom 11  

    Robiłem reset do ustawień fabrycznych TV, a także dekodera.

    Telewizor pewnie po prostu zmienię - i tak już najwyższy czas, natomiast jest ciekawość jak i rozwiązanie problemu mogło by nieco podnieść cenę sprzedaży używki.

    Obraz po component w porównaniu do tego co było na HDMI to jakiś dramat (chyba, że pomyliłem nazwę wejścia - używam 3 chinchy) (zarówno rozdzielczość, jak i dziwne przesycone kolory) - niestety nie widzę żadnych ustawień co do jakości w dokoderze

    0
  • #13 08 Maj 2016 10:30
    Polon_us
    Poziom 40  

    Jakie kolory mają te wtyczki CINCH?
    Jak oznaczone są wejścia, do których są podłączone?
    Odnoszę wrażenie, że kolega używa wejścia Composite + audio, co daje 3 przewody CINCH.
    Pełny zestaw Component (video + audio) potrzebuje 5 przewodów CINCH.
    Czy którykolwiek z dekoderów ma wyjścia CINCH o kolorach zielony, niebieski i czerwony?

    1
  • #14 08 Maj 2016 11:31
    keeller
    Poziom 11  

    Faktycznie używam composite, przepraszam za pomyłke (chinch av + białe/czerwone kanały audio).

    Niestety dekoder, który posiadam nie ma component a jedynie to composite z kablem rozdzialjącym "ala jack 3.5mm" na 3 chinche. Starego dekodera nie posiadam.

    Fajnie by było wiedzieć chociaż co jest przyczyną tych problemów (niekompatybilność czy userka itp.)

    0