Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Leon 1m 1.9 Tdi Błąd Climatronica

Eltronfun 07 May 2016 22:02 1806 9
  • #1
    Eltronfun
    Level 3  
    Witam. Auto jak w opisie. Mam problem z klimatyzacją. Byłem ostatnio nabić klimatyzację, ponieważ spuszczony był gaz z powodu wymiany nagrzewnicy. Po napełnieniu i sprawdzeniu szczelności układu wystapił problem, mianowicie: sprężarka nie uruchamia się. Na klimatroniku pojawia się gwiazdka, wentylator się załącza. Po podpieciu vaga wyskoczył błąd "potencjometr w V68 g92 zwarcie do plusa, silnik mieszacza powietrza''. Wiecie może, gdzie to ustrojstwo się znajduje? Dodam, że przed wymianą nagrzewnicy i spuszczeniu czynnika wszystko działało normalnie.
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Pod tapicerką klapa od przestawiania ciepło-zimno, źle poskładane lub coś uszkodziłeś.
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Możliwe że nie podpięta wtyczka od nastawnika.
    Który wentylator Ci się włącza - w kabinie czy ten na chłodnicy (na chłodnicy powinny być 2 wentylatory)?
    W blokach pomiarowych powinno być widać jaki jest powód nie włączenia kompresora.
  • #4
    Eltronfun
    Level 3  
    Włącza się w kabinie i jeden na chłodnicy. A żeby dostać się do tego potencjometru to trzeba znowu rozbierać kokpit?
  • #5
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Eltronfun wrote:
    A żeby dostać się do tego potencjometru to trzeba znowu rozbierać kokpit?

    Nie pamiętam ale chyc nastawnik jest po prawej stronie pod schowkiem a co do potencjometru to on jest w środku tego nastawnika a ten nastawnik to nic innego jak silniczek krokowy który przestawia klapę.
  • #6
    Eltronfun
    Level 3  
    Dzięki będe szukał.
  • #7
    kellygrzyb3
    Level 16  
    Najpierw radziłbym wpiąć vaga lub vcdsa i wykonać adaptacje wszystkich klap. Robi się to bardzo prosto. Wtedy wszystkie klapy wyznaczą sobie wartości krańcowe. Często to pomaga.
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    Nie pod schowkiem a nad tunelem środkowym.
    Zwarcia w opisie zazwyczaj oznacza tutaj otwarty obwód.
    Co do wentylatorów pod maską to oba powinny się włączyć.
    Jeżeli włącza się tylko jeden to ten drugi jest najprawdopodobniej uszkodzony.
  • #9
    Eltronfun
    Level 3  
    Byłem jeszcze przed chwilą w samochodzie i odkryłem (tak myślę) ważną rzecz. Wpiąłem we wtyczkę od kompresora kontrolkę (taką do sprawdzania czy jest napięcie) i okazało się, że prąd pojawia sie cyklicznie co 3 sekundy na jakiś ułamek sekundy. Wiecie co to może? Sprawdzałem również sprężarke na krótko. Po podłączeniu jej bezpośrednio do akumulatora, przy klemach się iskrzyło, a sprężarka nawet nie drgneła.
  • #10
    Eltronfun
    Level 3  
    No panowie i panie, naprawione. Powodem była za gruba podkładka dystansująca za sprzęgłem sprężarki. Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.