Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Koło zębate Łucznik 438 jak odkręcić

08 Maj 2016 22:10 720 9
  • Poziom 2  
    Nie da się odkręcić śruby od koła zębatego. największego. Czy trzeba cały ten wał wyjąc, jak to zrobić? proszę o pomoc
  • Poziom 21  
    Niektórzy najpierw demontują wał główny żeby wymontować zębatkę,ktoś na forum pisał że trzeba zdjąć górne koło pasowe i za pomocą klucza nasadowego lub tzw. sztorcowego można odkręcić śrubę . Wiem że jest ona bardzo mocno dokręcona dlatego tak trudno ją odkręcić.
  • Poziom 2  
    Właśnie nie da się nawet jej ruszyc:) Już wszystkim próbowałam i nic. Od nowości nie była ruszana, maszyna stała 20 lat w szafie. Ktoś ma jakieś pomysły?
  • Poziom 21  
    Kiedyś kilka razy wymieniałem taką zębatkę ale zciągałem korbowód z wałka górnego z części wygiętej następnie wymontowywałem pokrętło regulacji długości ściegu. Potem z tyłu maszyny odkręcałem śruby mocujące cały mechanizm z zębatką i wyciągałem go jakoś dołem maszyny,nie pamiętam dokładnie. Wie tylko że ten sposób jest bardzo trudny i wymaga duuuuuuuż o cierpliwośći.Nie polecam. może lepiej wymontować cały gorny wałek.
  • Poziom 2  
    Chyba oddam jednak maszynę profesjonaliście:))
  • Poziom 21  
    I ja też tak myślę.
  • Poziom 15  
    Owszem, ale trzeba wybić tuleję, w której osadzony jest wałek. Kolego wiesław67 powiedz mi w jaki sposób można to zrobić, aby nie uszkodzić tej tulei? Miałem kilkukrotny problem, wtedy blokował się zawsze wałek.
  • Poziom 21  
    Przy wybijaniu trzeba uważać żeby nie uszkodzić otworu na wałek ( nie rozklepać otworu).
    Może do wybijania trzeba użyć drewnianego kołka abo coś w tym rodzaju.
    Nigdy nie wybijałem tych tuleji.
  • Poziom 15  
    Będę próbować się męczyć z wyciąganiem mechanizmu nie wyciągając wałka :D
  • Poziom 15  
    Wyjmujesz korbowód, mechanizm łączący wałek górny z dolnym, dźwignię długości ściegu i pokrętło długości ściegu, wykręcasz dwa wkręty za silnikiem i przesuwasz cały mechanizm tak, żeby wyszedł dołem.