Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H - chwilowy brak świateł i wspomagania

09 Maj 2016 22:29 2535 8
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich serdecznie. Od roku jestem posiadaczem opla astry h 1.8 125km benzyna. Samochód nie przysparzał większych problemów przez ten rok aż do dziś. Odpaliłem dziś astrę i przejechałem ok25km bez problemów po czym zatrzymałem się i samochód stał z wyłączonym silnikiem ok 1godz. po ponownym odpaleniu nie działało wspomaganie, światła mijania i było ciemno na tablicy przyrządów. Trzy krotnie raz za razem ta sytuacja się powtórzyła. Gdy odpaliłem auto za czwartym razem wszystko wróciło do normy. Ładowanie w astrze wynosi ok 13,8v i waha się podczas jazdy czasem nawet komputer pokładowy pokazuje że nie ma ładowania. Po podłączeniu op-ka wyskoczyły takie błędy :
    B-2961-08 położenie przełącznika obwód kluczyka wadliwe działanie
    B-3925-00 otrzymano niewłaściwy ident. środowiskowy IPC
    B-3929-00 otrzymano niewłaściwy ident. środowiskowy REC
    B3977-00 UEC otrzymała nieprawidłowy identyfikator środowiska
    U2140-00 brak komunikacji CAN z centr. elektr w komorze silnika
    U2116-00 brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskazników
    U2139-00 brak komunikacji CAN z mod ster kierown. SCM
    Dodam że alternator jest Boscha 100 A i z ładowaniem są problemy od jakiegoś czasu strasznie się waha podczas jazdy od 13 V do 14,2V. Oczywiście pytanie moje brzmi co może być przyczyną tej sytuacji? Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania się auta czy w sterowaniu komputera czy wymienić alternator? Dziękuje z góry za odpowiedzi.
  • Poziom 10  
    Nie wiem jak w benzynie ale u mnie w 1.7 cdti (z17dth), przy awarii alternatora również przestawało działać najpierw wspomaganie, a z czasem coraz większego rozładowania akumulatora również światła i system ESP itp.
  • Poziom 12  
    U mnie w 1,6 b 8v też walnął alternator- objawy podobne - brak wspomagania, cuda na desce
  • Poziom 9  
    Dzisiaj wymontowałem alternator i zawiozłem do firmy zajmującej sie regeneracją alternatorów. Po założeniu na stół altek ładował 14,4 v jak nigdy dotad. Zostawiłem go do czwartku mają posprawdzac. O wynikach poinformuje.
  • Poziom 9  
    Alternator zamontowany nowe diody założone, nowy regulator i łożyska. Ładowanie altka na wyjściu wzorowe 14,3 V . Niestety na klemach 13,7V. Klemy czyste , masy przejrzane dałem dodatkową masę na silnik. Pytani są takie : czy to normalne że jest taki spadek napięcia? miedzy alternatorem a akumulatorem? A jeżeli nie to jaka może być przyczyna ? Za odpowiedzi serdecznie z góry dziękuje. A sam popytam u elektryków i jak znajdę rozwiązanie napiszę.
  • Poziom 31  
    doc33 napisał:
    Alternator zamontowany nowe diody założone, nowy regulator i łożyska. Ładowanie altka na wyjściu wzorowe 14,3 V . Niestety na klemach 13,7V. Klemy czyste , masy przejrzane dałem dodatkową masę na silnik. Pytani są takie : czy to normalne że jest taki spadek napięcia? miedzy alternatorem a akumulatorem? A jeżeli nie to jaka może być przyczyna ? Za odpowiedzi serdecznie z góry dziękuje. A sam popytam u elektryków i jak znajdę rozwiązanie napiszę.

    Tak być nie powinno, jednak jeśli akumulator był mocno rozładowany mógł płynąć duży prąd który jednak jakiś spadek musi wywołać. Jest jeszcze kwestia dokładności pomiaru. Upewnij się, że akumulator jest naładowany, odpal silnik, włącz dmuchawę na maxa, światła, grzanie szyby i co tam jeszcze masz prądożernego, może z wyjątkiem klimy. Poczekaj tak z 5min po czym dotnij klem na akumulatorze. Może to być słaby styk w miejscu zakucia przewodu do klemy. Standard w oplu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    doc33 napisał:
    Ładowanie altka na wyjściu wzorowe 14,3 V . Niestety na klemach 13,7V. Klemy czyste , masy przejrzane dałem dodatkową masę na silnik. Pytani są takie : czy to normalne że jest taki spadek napięcia? miedzy alternatorem a akumulatorem? A jeżeli nie to jaka może być przyczyna ?
    To nie jest normalne że spadek jest taki duży. Sprawdź napięcie pomiędzy śrubą + na alternatorze i + na akumulatorze i miedzy obudową alternatora i - na akumulatorze.
  • Poziom 43  
    Klema/y do wymiany. Ta co się grzeje.
  • Poziom 9  
    No i temat rozwiązany a przynajmniej częściowo. Rzeczywiscie klema i zle zaciśniety przewod byl przyczyną. Klema zmieniona. Niestety zauważylem ze przewod jest przegrzany i w kiepskiej kondycji wiec bedzie trzeba pociagnać nowy od altka aż do aku. Przynajmniej narazie po testach wszystko jest w normie. Wystarczylo wbic igle od miernika w przewod i na odleglości od klemy ok 2cm napiecie wzrosło o ok. 0,4v. Dziekuje wszystkim za pomoc.