Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel omega 2.2 dti - nie odpala po wymianie kolektora

10 Maj 2016 08:00 801 1
  • Poziom 8  
    Witam. Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem Opla omegę. Niby wszystko ładnie pięknie i jakoś tak przejeździła 250 km i nagle padła. Koło domu zgasła, po ponownym odpaleniu nie wkręcała się w obroty, podjechała metr, dwa i gasła. Jakoś doturlałem się do domu i tak została do rana. Rano normalnie odpaliła i dojechała na własnych kołach 5km do mechanika. Została przejrzana cała instalacja paliwowa, wymienione filtry i niby śmigała. Ale pod domem zapalił się check, a po chwili gasł i samochód wrócił do mechanika. Pokazał się błąd P1125 czyli coś z turbo. Jak check się zapalał ubywało jej mocy, a po chwili jak gasł samochód śmigał. Wszystko było sprawdzone począwszy od ciśnienia do różnych czujników. Kiedy już się poddałem usłyszałem świsty w silniku i okazało się, że wydmuchało uszczelkę spod kolektora ssącego. Została wymieniona uszczelka i samochód śmigał super, naprawdę super. Ale trzeba było wymienić cały kolektor, bo były pourywane gwinty i tu zaczyna się problem. Mechanik założył nowy kolektor, komp nie czyta błędów, a samochód nie pali, dymi na biało, dopiero jak odłączy się turbo to odpala. Czym to może być spowodowane, znajomy elektryk podpowiedział, że mogą być źle kostki powpinane. Doradźcie cos bo już mi rece opadają.
  • Poziom 30  
    Sprawdź jakie jest podciśnienie na kolektorze w momencie kiedy rura od turbo jest zdjęta i założona. Mi to wygląda na brak powietrza w dolocie i dlatego dymi. Możliwe że mechanik zatkal turbine jak wymieniał kolektor, żeby nic mu tam nie wpadło i zapomniał o tym.