Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zipp Quantum 2T - Bardzo wysokie spalanie

Galu12345 10 Maj 2016 15:13 573 7
  • #1 10 Maj 2016 15:13
    Galu12345
    Poziom 4  

    Witam ostatnio kupiłem skuter zipp quantum 2t 2011r cylinder głowica i tłok 70tka i pali mi 6 litrów na 100km ktoś wie co zrobić ?

    0 7
  • Pomocny post
    #2 10 Maj 2016 17:18
    rafik54321
    Poziom 21  

    Prawdopodobnie nic ci specjalnie nie pozostaje. Bo pewnie to skutek zwiększenia pojemności.

    Ale poradźmy coś. Możesz spróbować zubożyć mieszankę (czyli regulować gaźnik). Jednak pewnie odbije się to na mocy, możesz też wymienić dyszę paliwową na mniejszą...
    Jeśli motor jest generalnie dość słaby to może świeca ci pada.

    0
  • #3 10 Maj 2016 17:22
    Galu12345
    Poziom 4  

    no gdy go kupiłem to pod górke np w dwie osoby leciał 65 teraz 55 na prostej też zmniejszył sie vmax

    0
  • Pomocny post
    #4 10 Maj 2016 17:27
    rafik54321
    Poziom 21  

    to masz bardzo źle wyregulowany gaźnik

    0
  • #5 10 Maj 2016 17:31
    Galu12345
    Poziom 4  

    Gdy go kupiłem na pełnym baku mogłem zrobić nawet 160 km a teraz z 100 tylko więc też mi się wydaje że to gaźnik. A można wiedzieć jak najlepiej wyregulować gaźnik żeby miał dobre osiągi i przyzwoite spalanie ?

    0
  • #6 10 Maj 2016 17:50
    rafik54321
    Poziom 21  

    Nie znam dokładnie budowy tego gaźnika więc napiszę ci tak mniej więcej (chyba że dasz dokładne fotki).

    Na początek warto go porządnie wyczyścić, tj, rozkręcić, wymyć w benzynie ekstrakcyjnej i cały brud usunąć patyczkiem kosmetycznym. Potem, skręcić jak było.

    Potem musisz odpalić skuter, niech się nagrzeje do normalnej temp. Będziesz miał 2 śrubki, jedna będzie podnosić przepustnicę (dość gwałtownie zwiększając obroty), a druga będzie od składu mieszanki. Która jest która poznasz przy czyszczeniu ;)

    Tą od obrotów wkręć mniej więcej do połowy (niech cię nie przestraszy wysoka praca na obrotach - tak ma być). Potem tą od składu wkręcasz na max i powolutku wykręcasz, nasłuchując jednocześnie aby obroty były możliwie jak najwyższe (metodą prób i błędów). Gdy uda ci się to osiągnąć, wykręcasz śrubę od obrotów tak, aby obroty jałowe były możliwie niskie ale wciąż równe.

    To podstawowa regulacja. Jeśli nie pomoże pomyślimy nad grubszą :)

    0
  • #7 10 Maj 2016 18:28
    Galu12345
    Poziom 4  

    teraz ta srubka od mieszanki jest zakrecona na maxa

    0
  • #8 10 Maj 2016 18:35
    rafik54321
    Poziom 21  

    I masz powód. Wykręć ją wg w/w przepisu :)

    0