Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GoClever DVR Titanium - Przestał się włączać świeci dioda od prądu

10 Maj 2016 19:00 684 7
  • Poziom 7  
    Witam,

    ostatnio chciałem podłączyć swój wideo rejestrator w tzw. służbowym samochodzie. Jednakże nikt nie powiedział, że tam na gniazdo zapalniczki idzie za duży prąd (jak później zmierzyłem ponad 14V po odpaleniu). Go Clever został podłączony poprzez usb i przejściówkę z gniazda zapalniczki. Po sekundzie zaczęło się dymić i już po tym nie mogłem włączyć rejestratora. W moim aucie jak go podłącze to świeci się czerwona dioda (od ładowania itd), zaś nie reaguję na przycisk power i nie zaświeca się niebieska dioda. Na moje to spalił się akumulatorek (i powinno działać bez niego pod stałym napięciem) tak nie jest, może ktoś wie co mogło się zrypać i warto to naprawiać ?


    Dodatkowo przesyłam foto akumulatorka, by w razie czego wiedzieć od czego go przełożyć.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 40  
    Jeśli dobrze zrozumiałem to na urządzenie zasilane standardem USB (5 V) podałeś napięcie samochodowej instalacji elektrycznej? Jeśli tak to wielce prawdopodobne jest, że uszkodzeniu uległa elektronika wewnątrz urządzenia.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 30  
    Przecież większość zasilaczy ładowarek na gniazdo zapalniczki ma 12/24V a ponad 14V to tak jakby w normie bo jest do 14,4V.

    Co się zaczęło dymić?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 7  
    Więc sprostuję:

    Gniazdo wytwarza ponad 14v na pracującym silniku, gdzie nominalnie powinno iść 12V (wina instalacji w aucie). Dymiła się przejściówka USB wpinana w gniazdo zapalniczki, niezwłocznie to wyrwałem lecz rejestrator milczy.
  • Poziom 40  
    Osa126 napisał:
    Gniazdo wytwarza ponad 14v na pracującym silniku, gdzie nominalnie powinno iść 12V (wina instalacji w aucie).

    Wątpie czy jest tu jakaś "wina". Wprawdzie podaje się że znamionowe napięcie instalacji samochodowej to 12 V, ale po uruchomieniu silnika, gdy alternator podejmie ładowanie napięcie wzrasta do ok. 14.4 V i jest to normalne. Ze względu na to, że gniazdo zapalniczki zazwyczaj jest po prostu podpięte bezpośrednio pod akumulator to panuje na nim takie samo napięcie jak w instalacji (oczywiście z uwzględnieniem niewielkich spadków napięć na rezystancji przewodów zasilających). I wszystkie ładowarki "samochodowe" są (a przynajmniej powinny) przygotowane na to, że napięcie przy pracującym silniku jest nieco większe.
  • Poziom 7  
    W takim razie uznajmy, że winnym było chinskie usb, tylko teraz jak mam dojść co w rejestratorze się spaliło? Bo w domowych warunkach jedyne co mam to miernik uniwersalny i onomierzem zmierzyć każdy widoczny rezystorek i inne pierdzielniki przez któreś przechodzi jakieś tam napięcie.
  • Poziom 30  
    To teraz wiesz czemu chińskie ładowarki to padaka i takie tanie bo jedyne zabezpieczenie to główny bezpiecznik który i tak czasem nie zadziała.

    Miernikiem uniwersalnym tego nie naprawisz, zanieś do serwisu ale pewnie elektronika do wymiany bo uwalona,
  • Poziom 7  
    Wyebie do kosza, bo to się z celem minie. Uzbieram na nowy, lepszy i bez nerwów obecnie telefon z kartą 32 gb będzie służył od czasu do czasu jako kamerka ;).