Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO S40/V40 - Naprawa uszkodzonej (pękniętej) cewki wysokiego napięcia

zenon33_2008 10 Maj 2016 23:40 5184 3
  • #1
    zenon33_2008
    Poziom 10  
    Witam. Temat - j.w. - męczyłem z 1,5 roku. Najpierw delikatne szarpania, na koniec jazda jak w siodle na koniu. Samochód kupiony z instalacją gazową o niewiadomym przebiegu, ale z dobrą listwą. Regulacje, wymiany filtrów i próby u "gazownika" (kolegi), a auto jeździ co raz gorzej. Wreszcie na koniec wymiana świeczek i dalej nic.

    Ale zauważyłem ślady utlenienia gniazda, w które osadza się fajkę od cewki. Sprawdziłem cewki - ślady przebicia na jednej, a na obu ... podłużne pęknięcia.

    Ponieważ sklep zawiódł mnie z zamówieniem cewek (kupiłem same przewody wysokiego napięcia), zastosowałem inną metodę.

    Uwaga. Olej silikonowy (np. o nazwie Silol), ten sam, co wykorzystywany w kopiarkach z tzw. mokrym piecem. Zakres temperatur pracy : -75 do +315°C (standardowo w kopiarkach +180 do +200°C), ... więc spoko!!! - Pełne właściwości dielektryczne (izolacyjne), ... wszak to silikon !!! - Dodatkowo piękny przewodnik temperatury, ... jak w prockach itp. wiec świeczki mają dodatkowe odprowadzenie ciepła przez ceramikę. Być może wydłuży też to ich żywotność !!! Po prostu super.

    Zalałem pod rand (podtoczenie na gumy uszczelniające), włożyłem cewki, zakręciłem śruby ... i skończyło się szarpanie. Zrobiłem rundkę 15 km, a silnik pracuje równiutko ... , jak nowy. Podjechałem pod kolegę "gazownika", a on mnie pyta, co zrobiłem z silnikiem, bo tak cicho. - I mówi, że powinienem to zrobić 30 tyś. km wcześniej. Jutro będę testował autko w ruchu miejskim.

    Koszt naprawy ok. 10-15 zł.

    Jak nie wiecie jaki to olej, chętnie podpowiem, gdzie go znaleźć. I jeszcze jedno ... , za każdy naprawiony samochód proszę o kliknięcie POMÓGŁ. Pozdrawiam.
  • #2
    coperfild
    Poziom 34  
    Cytat:
    za każdy naprawiony samochód proszę o kliknięcie POMÓGŁ

    A za spalony ?
  • #3
    zenon33_2008
    Poziom 10  
    Ha, ha ... . Za każdy spalony też, pod warunkiem, że miałeś ochotę się go pozbyć !!!

    Pokazałem metodę diagnostyki uszkodzonej cewki - niewidocznego dla diagnosty przebicia iskry do masy w zamkniętym korkiem gnieździe świecy - a więc powodu szarpania i nierównomiernej pracy silnika, o którym czasami piszą użytkownicy VOLVO (i nie tylko).

    Ja nie miałem wyjścia - był weekend, nie miałem cewki na podmianę, a miałem pół butelki oleju silikonowego ... . Wystarczyło !!!

    Do "coperfild" : Rozumiem Twoje rozterki, a propos auta. - Pewnie też bym się bał niesprawdzonej metody, gdybym od 23 lat nie pracował przy urządzeniach podgrzewających olej silikonowy do 200°C. - Jak silnik w Twoim aucie dojdzie do 200, to i tak masz problem i to wcale nie z przebiciem cewki. Myślę, że warto spróbować. Oto właśnie chodzi. Przecież to forum dyskusyjne serwisantów-praktyków. Sprawdźcie mnie.

    A tak - poza nawiasem - nie wierzysz mi ... , nick "coperfild" ... do czegoś zobowiązuje ... . :D

    Pozdrawiam.

    PS. Z elektroniki pamiętam coś o transformatorach. To masz w Wiki :

    "Olej transformatorowy to olej mineralny lub olej syntetyczny stosowany w transformatorach jako izolator oraz pełniący funkcje chłodzące.

    Olej transformatorowy jako ciecz elektroizolacyjna oraz materiał dielektryczny posiada zastosowania do chłodzenia urządzeń elektrycznych. Wykorzystywany jest do chłodzenia transformatorów oraz baterii dużych kondensatorów."
  • #4
    robokop
    Moderator Samochody
    Pęknięcie pójdzie wyżej, WN przebije na stronę pierwotną cewki, drivery w sterowniku plus nie wiadomo co jeszcze pójdzie w niebyt.... Transformatory olejowe, to transformatory olejowe - nie ma co porównywać z odtwarzaniem izolacji transformatora suchego, którym jest cewka. Zamykam.