Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1.9 tdi 130 pd avf - Nie równa praca- szarpanie przy malym obciążeniu

11 Maj 2016 02:44 3831 34
  • Poziom 18  
    Auto jak w temacie 2004 rok silnik avf
    Autko jedzie dobrze, zapala dobrze ma tylko problem przy malym obciążeniu.
    Wymienilem pompowryski, sprawdzalem rozne ewentualnosci i jedyny wniosek jaki sie nasuwa to taki że sterownik przy malym obciazeniu czyli jak np jade za kims w rasie i on np zwalnia delikatnie albo jedzie stalym tempem powoli silnik na przemian delikatie dodaje gazu i hamuje.
    Od ABS to nie jest bo odlaczylem i bez zmian. Odłączenie Egr od sterowania nic nie zmienia poza waleniem błędu.. sam zawor wyglada na sprawny, nie zacina sie i pracuje prawidlowo. Przeplywka podmieniona bez zmian, czujn cisnienia doladowania tez. Bledow w sterowniku brak.
    Nie mam pojecia jak sprawdzic ciśnienie paliwa za pompą tandemową bo paliwo z niej prosto idzie do głowicy.
    Dwumas pracuje kulturalnie, luzy na półosiach wydają sie byc pomijalne.
    Auto szarpie najbardziej w zakresie 1800 do 2000 obrotow ale to nie jest zasada.
    Wsadzilem juz troche kasy w ten problem i i nie chce dalej wymmieniac na slepo.
    Jedno co zauwazylem dziwnego to zegarek podpiety do egr potrafi poszarpywać tak jakby silnik nie mogl sie zdecydowac czy ciagnac czy nie jak noga lezy lekko na gazie. Zawor byl podmieniany to nie jego wina.
    Moze ktos z kolegow pomoze bo mmi juz brak pomysłów. Mechanicy tez nie chca juz ze mna rozmawiac bo tez nie chca wymieniac i generowac kosztow na ślepo a pomysłów brak.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Ja bym się jednak przyjrzał temu EGR. Najlepiej tymczasowo go zaślep, w tym silniku jest to w miarę na wierzchu. Miałem dwa AVFy i nie miałem podobnych problemów.

    Jeśli wtryski ok, to ja bym szukał w osprzęcie recyrkulacji spalin, ew. doladowanie.

    Nikt Ci nie grzebał w sterowniku silnika ? ( tzn. tuning itp ) ? Jeśli tak to mam oryginały do tych modeli w razie czego.
  • Poziom 18  
    Nie wiem jak sprawdzic soft.
    Zmieniałem wtryski z BA na AR i gosc zmienił tylko cos odpowiedzialnego za same wtryski. Po tym zabiegu auto mniej pali i rroche lepiej idzie ale szarpie jak szarpalo przed zabiegiem.
    Gosc twierdzi ze softu w sensie samej mapy nie zmienial ale za malo sie znam zeby byc pewny.
    Ogolnie objawy sie nasilają z czasem ... ale dlugim czasem. Jak go kupilem to bylo to czasem lekko odczuwalne teraz potrafi poszarpac przy zdejmowaniu nogi z gazu mocniej i bardzo czesto..
    Auto mialo 10 lat jak go kupilem i oficjalnie 300 tkm przejechane. Wiecej sie nie dowiem.
    Przy okazji poszukiwan zagladalem juz w rozne miejsca silnika moglem tez cos niechcacy pogorszyc choc raczej nie.
    Do egr wsadzilem na probe zaworek regulacyjny od turbiny bo mi akurat taki lezal i na nim egr tak nie szarpie ale tez sie przelacza albo wpada w kolyske przy zdejmowaniu nogi z gazu. W sumie Egr tak powinien podobnie dzialac ale tu jest jakby za czuly. Tyle ze nie wpada w takie kolysanie zeby to łączyc czestotliwoscią z szarpaniem. Na 4 biegu szarpie przy 1800 obr tak jakby opona miala bombla. Dodajesz gazu i ciagnie nirmalnie. Turbina wydaje sie ladowac prawidlowo. Jedne co odstaje id normy to to ze tutbo szumi przy dodawaniu gazu podobnie jak by byla dziura w ukladzie intercoollera a poza tekkim moczeniem sie na zlaczach nic wiecej nie widac.
    Pytalem kolegow wechanikow dlaczego ja tak slychac powiedzieli ze niektóre moga tak muec.. szum jest cichy ale wystepuje raczej rylko podczas wzrostu cisnienia. Jak cisn jest stałe to nie słyszę tego.
  • Poziom 18  
    Zaślepiłem egr blaszką i szum o którym pisałem jes jakby mniejszy... bardziej bedzie odczuwalne jak ją wyjmę. Próbowałem też na próbę odłączyć przepływomierz i poza skutkami nagatywnymi czyli wywaleniem błędów nie ma sensownych obserwacji. Przepływkę podłączyłem spowrotem, egr zostawiłem saślepiony. Auto ma więcej siły na niskich obrotach, pali troszeczkę mniej wg wskazań komputera. Ale szarpanie o ktorym pisałem jest jak bylo i wydaje się nasilać.
    Chcialem poszukac innego sterownika silnika na próbę. Ale na razie szukam.
  • Poziom 18  
    Podbijam temat.
    Trochę czasu upłynęło.. może ktoś się wypowie.
    podmieniłem czujnik obrotów wału- szarpie jakby trochę inaczej ale dalej szarpie, czujnik obrotów walka rozrządu tez nic nie zmienia.
    Założyłem lepszy egr-autko minimalnie mniej pali ale poza tym nic innego nie zmienia.
    Poszedł lepszy wałek rozrządu i nowe popychacze-silnik delikatniej pracuje ale więcej sie nic nie zmienia.
    Sprawdzałem ciśnienie paliwa za pompą tandemowe. Na niskich obrotach Trochę niskie ale kolo 1500 obr jest juz 6 bar wiec to raczej też nie to.

    Zauważyłem jedną dziwną rzecz: po przejechaniu okolo 20 km czyli silnik mocno rozgrzany na postoju tez truno ustawić np dokładnie 1800 obr na minute. Dodając gazu delikatnie powoli od bp 1500 obr na min. Jest taki punkt na którym obroty się zatrzymują po czym skokowa przechodzą wyżej w punkty około 1800 i 2000 poczym przeskakuje do 2200 i dalej już wzrastają w miarę proporcjonalnie. Dodatkowo jak trzymać okolo 1800 obr to silnik troszkę kuleje- czuć wibracje na karoserii. Poniżej 1600 i powyżej 2200 tego nie ma.
    Na zimnym silniku raczej nie ma tych objawów. Mam wrażenie ze jak jest wilgotno to zjawisko się nasila.
    Podczas szarpania ciśnienie doładowania najczęściej jest w okolicach 0.2 bar nadciśnienia albo niżej
  • Poziom 1  
    I jak moze znalazles przyczyne bo mam takie same objawy tylko w audi ale ten sam silnik?
  • Poziom 18  
    ostatnio wymieniłem wiązkę wtrysków na inną nie nową i jakby przez kilka dni było inaczej ale dokładnie stwierdzić nie mogę.
    jak byś coś doszedł to postawie flaszkę jak byś się podzielił co pomogło
    w razie czego pisz na maila albo tu jeśli masz jakieś obserwacje. ja tylko wiem że niektóre te silniki tak mają ale nikt nie doszedł dlaczego.
    głownie passaty a nie np golfy. U mnie jeszcze jest podejrzana turbina bo czasem szumi na małym obciązeniu ale ładuje dobrze więc jeszcze poczekam zanim wpakuje w nią jakąś kasę. lbo skrzynia moze mieć już za duży luz ale to też taka o teoria. Kolega miał takiego z takim problemem - wymienili skrzynię z 6 na 5 biegow (z dwumasem i sprzęgłem) bo padła i też szarpał

    może coś przeoczyłem. Chciałem już do serwisu vw jechać ale .. zobaczymy co bedzie dalej
  • Poziom 13  
    A może problem jest w samym pedale gazu?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    Nie wymieniłem ale na tempomacie też szarpie nie ważne co robisz z pedalem.
    Dla pewności trzeba by podmienić ale nie miałem akurat skąd pożyczyć pewnej sztuki a jak była okazja to nie miałem czasu na to niestety.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Raczej nie pedał, te szprycki na pewno dobre?
  • Poziom 18  
    Napiswz jaki dokładnie masz samochód- chodzi mi glownie o rocznik

    Ja dotychczas podmieniłem następujące czujniki:
    Obrotów walka i wału
    Przepływomierz
    Czujnik ciśnienia i temperatury powietrza za turbiną
    Czujnik temperatury paliwa

    Now wymienialem czuunika temperatury silnika bo pokazuje dobrze, równo z tym w desce rozdzielczej i rano na zimno równo z innymi czujn. Temp.

    Inne:
    Pompowtryski na inny komplet na samym poczatku
    Egr
    Wałek rozrządu i hydro popychacze
    Rozrzad
    Zawory sterujące egr i turbiną
    Wiązka wtrysków
    Przeguby zewn dla pewnosci
    Sterownik silnika

    Sprawdzałem ciśnienie paliwa za pompą tandemową - ma trochę niskie ale przy 1500 obrotach jest 6 bar
    Odłączałem moduł abs

    Nie wymieniłem turbiny bo po odpięciu czujnika ciśnienia turbo wcale nie ładuje a szarpanie suzo słabsze ale jest wyczuwalne
    Zakładając praktycznie całkowity brak mocy to proporcjonalnie słabsze

    Chwilowo nie mam pomysłu co jeszcze mogę zrobić

    Biorąc pod uwagę że wymieniłem w większości części na inne ale nie Nowe mogłem coś przeoczyć.
    Myślę jednak że powinno się chociaż coś zmienić a to jakoś nie specjalnie. Jedno mogę stwierdzić przejechałem tak około 50 tkm i problem zdaje się pogłębiać. Liczę że w końcu coś padnie.
    Może coś w kablach siedzi.. i nie mogę znależć. Znalazłem gdzieś wypowiedź że facet słupek wymienił z częścią osprzętu a problem pozostał

    Nie wiem jak by sprawdzić dokładniej pompowtryski. Pracuje przy warsztacie i w temacie pompowtrysków sporo Się na oglądałem i na słuchałem. Z moimi tez było zamieszanie ale żeby trafić dwa komplety z podobną prawie identyczną wadą to chyba by był strzał w totka. Parametry mają przyzwoite. Tu w sumie nic nie da się zrobić nie wykładając większej kasy a nie ma gwarancji że będzie jakakolwiek zmiana.

    Jeszcze jedno: czytałem ( nie mogę znaleźć co to było za forum) że ktoś wymienił praktycznie wszystko przy silniku bo miał dostęp i warunki więc wymieniał.
    Problem na chwilę się zanikł po po zmianie pompek na inny komplet na szybko bez wymiany uszczelnień i na szybko.
    Uradowany wymienił uszczelki pod pompkami na nowe żeby było Super, po ustawiał wtryski wg sztuki- Problem wrócił.

    Może jednak w glowicy jest problem- np za długie naciągnięte śruby od wtryskow przytykają ponoć kanały jakieś w głowicy (ktos tak napisal na ktoryms forum) i coś to na pewno szkodzi.. ale czy to prawda..
    Kolega mów i że do tego stopnia przekonał kiedyś że srubalmi że pękła i wyszła przez pokrywę głowicy robiąc dziurę.. wymienił śrubę i pokrywe i auto jeździło bez problemów.
    Ja sam nie zmieniłem pompowtrysków- dałem to zrobić mechanikowi co dużo tego robi na codzień bo obsługuje wypożyczalnie a tam pasków jeszcze 2 lata temu jeździło bardzo dużo. Znając życie śruby są te co były choć powinno się je wymieniać bo się wydłużają ( naciągają). Ale wiem ze malo kto to zmienia a auta smigają.
    Pompki mają parametry w miarę przyzwoite. 13 kanał jeden ma odchyłke mac koło 1 a na 23 mam ale nie przekracza od -20 do + 40 jak sprawdzałem.
    Może za spokojnie używam 130 koni i silnik jest znudzony.
  • Poziom 13  
    Napisałeś: "Now wymienialem czuunika temperatury silnika bo pokazuje dobrze, równo z tym w desce rozdzielczej i rano na zimno równo z innymi czujn. Temp. "
    Były to wskazania statyczne czujnika temperatury. Zrób logi pracy tego czujnika wtedy gdy nasz problemy z pracą silnika.
  • Poziom 18  
    Prościej będzie to podmienić na próbę z innego auta które nie ma problemu.
    Robiłem logi dynamiczne - mam gdzieś na kompie musiałbym poszukać.
    Logi dynamiczne mają ten feler że gęstość pomiarów jest niska.. za duży czas zapisywania parametrów. Czyta wolniej niż występują szarpnoecia. Kiedyś ma próbę odlaczalem czujnik na próbę żeby zobaczyć co będzie ale nie było zmian w zachowaniu silnika poza wzrostem spalania.

    Jednej rzeczy jeszcze nie napisalem . Włączenie klimy powoduje zmniejszenie szarpnieć. Może to być związane ze zwiększeniem obciążenia i przez to wielkości dawki.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Czy komuś udało się rozwiązać problem?
    Ja mam takie same objawy i ręce opadają :(


    Moderowany przez szymitsu21:

    Poprawiłem pisownię, proszę zwrócić na nią uwagę.
    3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

  • Poziom 18  
    Witamy w klubie :) na razie nikt nie rozwiązał problemu albo nikt się nie pochwalił.
  • Poziom 11  
    A ja myślałem że Passat to dobry wybór :/
  • Poziom 18  
    Passat to nie jest złe auto ale ma swoje problemy.
    Nie wszystkie mają taki objaw. Masz po prostu pecha tak jak ja. W końcu ktoś dojdzie co jest nie tak. Może przez przypadek jak już auto stanie.
    Możesz też sam spróbować po szukać rozwiązania choćby w necie a jeśli znajdziesz możesz się podzielić z kolegami :)
  • Poziom 11  
    Szukalem i szukam ale nikt nic nie wie. W akcie desperacji przylutowalem przewody wiązki do styków pompowtryskow gdyz jak grzebalem przy zlaczkach to wydawalo mi sie ze jest lepiej :/ niestety nie pomoglo. W sobote wyciagne wtryski i sprawdze jak wygldaja i wymienie uszczelnicze. Jak nie bedzie zmian to chyba szlak mnie trafi :)
  • Poziom 18  
    Ja wymienialem wiazke na inną nowszą i też miałem wrażenie że przez tydzień było lepiej ale dalej nie wiem czemu to przypisać. Ja w najbliższym czasie zamierzam podmienić pompę tandemową... Jak będzie czas..
  • Poziom 11  
    Odpuść sobie :) jesli w grupie 023 masz dobre odczyty to chyba nie ma sensu. Ja wymienilem i zadnej reakcji kupilem używke i watpie by byla tak samo wadliwa jak moja. Chodz moze i tak było :/
  • Poziom 18  
    A mierzyles ciśnienie na pompie przed albo po wymianie chociaż? Było by z czym porównać..
  • Poziom 11  
    Nie mierzylem bo nie mam przylacza. Ktos wie jaki tam jest gwint ???
  • Poziom 18  
    Gwint to m12 typowa śruba drążona plus oczko na przewód jak przy zacisku hamulcowym.
    Właściwie w oryginale jest jakoś trochę inaczej bo tam jest mało miejsca i takie m12 wchodzi upierdliwie.
    Lepiej by było śruba i oczko na jakieś m8 z przelewu z ciągnika i przejściówka w pompę m12 na m8. Plus oczko na śrubę fi8.
  • Poziom 14  
    Może się powtórzę ale miałem problem z szarpaniem tyle że to był silnik na zwykłych wtryskach i problem dotyczył tylko jazdy ale w przedziale wyżej wspomnianych obrotów EDC nie widział prędkości z jaką poruszało się auto.
  • Poziom 18  
    piachu1994 napisał:
    Pełne logi silnika, oraz dodatkowo warto spojrzeć na dwumase. Miałem przypadek identyczny i problem był właśnie w tym elemencie.


    Jakie logi byś widział zrobić? Które grupy i jak długo?

    Szarpie przy spokojnej jeździe to dynamiczne chyba nie potrzebne.
    Problem jest taki że logi są odczytywane z dwa razy wolniej niż występują szarpnięcia.
    Logowałem wszystkie grupy, zrobiłem wykresy. Jedno co mi nie pasowalo to że przy stałej predkosci silnik wskazywał drobne zmiany predkosci obrotowej silnika. Czepiłemm się czujnika prędkości obrotowej wału ale nic to nie dało. Wymieniłem na inny, później wróciłem do swojego, znów zmieniłem i miałem wrażenie że była różnica aż mój padł całkiem ale auto dalej szarpie.

    Jakie było uszkodzenie dwumasu o którym piszesz? Zatarty ?
    Szarpie praktycznie na każdym biegu w jednym zakresie obrotów..

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dawid W napisał:
    Może się powtórzę ale miałem problem z szarpaniem tyle że to był silnik na zwykłych wtryskach i problem dotyczył tylko jazdy ale w przedziale wyżej wspomnianych obrotów EDC nie widział prędkości z jaką poruszało się auto.


    O ile słyszałem o tym o czym piszesz to odwrotnie.
    Przyblokowany nastawnik szarapał się przy podłączonym czujniku prędkości a po odłączeniu szarpanie ustawało. Widać bywało różnie. U mnie czujnik musi czytać bo by nie działał tempomat..
  • Poziom 18  
    Jest jeszcze jeden objaw oprócz szarpania.
    Przy mocnym przyspieszeniu auto jedzie ale za autem czarno i nie idzie całkiem dobrze. Silnik ma większą moc jak gaz dodajemy delikatniej niż gwałtownie (nie potrafię tego inaczej opisać).
    Mam wrażenie że może ogólnie dawka jest za duża jak przy dziurze w układzie intercoolera.
    W sobotę sprawdziłem jeszcze raz układ dolotowy pod kontem szczelności.
    Dręczy mnie że cały czas słyszę szum jak by była dziura w obwodzie intercoolera. Dziury nie ma, teraz wiem na 100%. Układ szczelny a słychać szum.

    Co może być turbinie że szumi?
    Czytałem o różnych niedomaganiach turbiny ale nic nie znalazłem o szumie.
    Naturalnym wydaje się uszkodzenie wirnika sprężarki ale od czoła wygląda raczej praktycznie idealnie. Zakładałem ze musiałby być uszkodzony mechanicznie żeby generował szum.
    czepiam się bo mam wrażęnie że silnik dostaje za mało powietrza i próbuje zwiększyć dawkę żeby go było więcej.
    Jedyne co znalazłem w takim temacie - kolega stwierdził że jak miał nieodpowiedni zawór sterujący turbiny to słyszał podobne dziwy - znaczyło by że geometria turbiny (sztanga) ustawiała się nieodpowiednio.
    Trzeba by sprawdzić czy mam odpowiedni zawór ale zdaniem mechaników ponoć jest jeden rodzaj (szary) i wszystko jeździ... tylko mi nie jeździ :(
    Nie sztuka dać turbo do regeneracji i za okrągłą sumkę się dowiedzieć że wszystko było do naprawy ..

    Spróbuję zrobić logi ale potrzeba mi do tego czasu i kogoś do pomocy .. na już nie zrobię. Znajdę na bide starsze ale też muszę poszukać.
  • Poziom 11  
    Ja wlałem do zbiornika preparat do czyszczenia pompowtryskow i jest jakby lepiej. Zobacze po ponownym zastanowieniu. Jestem prawie pewny ze to wktyski leja i stad szarpanie

    Dodano po 1 [minuty]:

    A po wymianie uszczelniaczy na pompkach mam rozjechane korekty :/