Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simmeringi w mz ts 250

Sylwek_666 28 Cze 2005 12:43 6422 45
  • #1 28 Cze 2005 12:43
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    Cześć.

    Wie ktoś, w którym kierunku założyć dwa simmeringi na wale w mz ts 250 (4 biegowej) ?

  • #2 28 Cze 2005 15:21
    Doktorr
    Poziom 33  

    Zawsze sprężykną od strony którą ma uszczelniać , czyli gładkim na zewnątrz.

  • #3 28 Cze 2005 16:17
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    to czemu w WSK'ach jest sprezynka na zewnatrz? W kawalku serwisowki ktora udalo mi sie znalezc pisze ze prawy simmering ma byc: "warga uszczelniajaca pierscienia skierowana jest w kierunku komory pradnicy". A to by znaczylo ze odwrotnie niz mowisz :( ?

  • #4 28 Cze 2005 19:28
    pkobier
    Poziom 13  

    Spreżynkami w strone komory korbowej.A niby w której to WSK masz sprężynki na zewnątrz?

  • #5 28 Cze 2005 20:53
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    a ten cytat z swerwisowki: "warga uszczelniajaca pierscienia skierowana jest w kierunku komory pradnicy" nie mowi o tym zeby po prawej stronie byl plaskim do walu?

  • #6 28 Cze 2005 22:57
    skorpio33
    Poziom 13  

    Miałem kiedyś taka TS-kę :)
    I z simeringami miałem niezłe przeboje...Ale pamiętam ze sprężynki były na zewnatrz ,czyli od strony prądnicy .

  • #7 28 Cze 2005 23:05
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    sprezynka do pradnicy tak? a ten drugi po stronie sprzegla (lewy karter)?

  • #8 28 Cze 2005 23:11
    skorpio33
    Poziom 13  

    A tego to ci nie pamietam ... jakos z nim nie miałem problemów .Ale chyba też tak samo ,bo co by było jakby ta spręzynka przy montaże spadła i dostała sie do komory korbowej...?

  • #9 29 Cze 2005 08:20
    pkobier
    Poziom 13  

    Mowiąc szczerze to takiego silnika nie robilem.Ale w mz etz zą sprężynkami do środka, podobnie jak w WSK(patrz załącznik, sorka za jakość:)),komarze,simsonie,jawie itd.To wydaje mi sie ze i w tym silniku powinno byc tak samo.Pozdrawiam!

  • #10 29 Cze 2005 09:35
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    wlasnie w tym motorze wszystko jest inaczej :( To byl podono taki model bardziej testowy ktory szybko zmieniono na 5 biegowy a tam budowa jest juz inna :(

    Wydaje mi sie ze lewy karter sprezynko do srodka, a w prawym plaskim do srodka... kurcze zalamki chyba dostane :(
    Nie macie jakis znajomych mechanikow, albo kolesi z ksiazkami lub serwisowkami do tego modelu ?

    pozdrawiam ;(

  • #11 29 Cze 2005 10:38
    szymeek
    Poziom 12  

    Wlasnie ze jest wszystko OK!!
    Te simeringi nie uszczelniaja od wycieku oleju a od uciekajacej mieszanki wstepnie sprezonej pod tlokiem w skrzyni korbowej.
    Jak zaolzysz siemery odwrotnie to sprezona mieszanka bedzie uciekac do oleju (skrzyni gdzie jest sprzeglo)

    pozdrawiam

    szymeek
    GG 314432

  • #12 29 Cze 2005 11:27
    Sylwester
    Poziom 18  

    Witam :)

    Sylwek_666 mam mz-etkę z silnikiem TS 250 ( jajko ) . Kiedyś dla próby założyłem uszczelniacze sprężynkami na zewnątrz ( oryginalnie były do środka ) ,niestety okazało sie to błędem - bardzo duże przedmuchy i szybkie znikanie oleju ze skrzyni ;) . Te założone sprężynkami do środka wytrzymały znacznie dłużej :) Pozdrawiam :)

  • #13 29 Cze 2005 13:07
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    Sylwester a ilo biegowy ten silnik ts masz? bo ja 4 :|

  • #14 29 Cze 2005 13:43
    Sylwester
    Poziom 18  

    Mój jest 5-cio biegowy ale zapewniam Cie że w Twoim będzie podobnie - naprawiałem znajomemu układ prądnicy w silniku 4 biegowym (TS ) więc miałem możliwość spostrzeżenia w którą stronę są założone uszczelniacze - były założone sprężynkami do środka a znajomy nigdy tego silnika nie rozbierał ( to było około 10 -12 lat temu ) .

  • #15 29 Cze 2005 14:24
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    no nie wiem. Zeby zobaczyc jak jest zalozony ten simmering trzeba zdejmowac karter, a pod twornikiem pradnicy jest tez simmering ale to nie ten oddziela komore korbowa od oleju - tu jest roznica wlasnie miedzy TS 4biegowa, a TS 5biegowa i ETZ'tkami bo tam simmeringi widac po zdjeciu dekli bo po nich sa lozyska :(

    a po tylu latach to jeszcze cos pamietasz ? ;)

  • #16 29 Cze 2005 15:19
    Sylwester
    Poziom 18  

    Sugerowałbym się wypowiedzią kolegi Szymeek - bardzo sensowne wytłumaczenie co do kierunku założenia uszczelniacza :) Co do mojej pamięci to jeśli chodzi o sprzet czy to elektroniczny czy mechaniczny to mam niemal doskonałą ;) Silników MZ ( TS i ETZ ) naprawiałem sporo . Nawet w tej chwili robie remoncik swojego silnika . Jeśli to Cie nie przekonuje - dam namiary na gościa naprawiającego na codzień takie sprzęty - prowadzi on również sklep z częsciami do jednośladów :) Pozdrawiam :)

  • #17 29 Cze 2005 18:55
    pkobier
    Poziom 13  

    W każdym motocyklu zasada działania simmeringu i jego budowa jest taka sama.Wiec zakładaj sprężynkami do środka.A ten 4ro biegowy silnik jest taki sam(albo bardzo podobny) jak w MZ trophy także troche tego było.Tylko z tego co pamiętam to jest tam to śmiesznie rozwiązane bo simmeringi są zaraz przy przeciwwagach.Ale nie wiem tego na 100%.Ale może ktoś wie no bo czym wtedy ma sie smarować łożysko od strony prądnicy?Pozdrawiam wszystkich forumowiczów!!

  • #18 29 Cze 2005 19:22
    arkuz
    Poziom 13  

    pkobier - nie każdy silnik jest taki sam, w MZ TS250 siedzi silnik ts 250/3 i łożyska wału korbowego są smarowane olejem ze skrzyni biegów. Po stronie prądnicy znajdują się 2 simeringi po kolei: wał-simering-łożysko-simering a po drugiej stronie wał-simering-łożysko. Do łożyska od strony prądnicy olej dochodzi kanalikami w karterach dokładnie dwoma. Także sie zastanawiam jak włożyś te uszczelniacze?

  • #19 29 Cze 2005 20:28
    pkobier
    Poziom 13  

    No właśnie to wzbudziło moje wątpliwości bo widziałem sam wał i z jego budowy wynikało że simmeringi są tuż przy przeciwwagach.A łożyska są mniejszej średnicy.Te simmery przy wale to jestem prawie przekonany ze muszą być sprężynkami do środka.Ale co w takim razie z simmeringiem do strony prądnicy?Przydał by sie jakiś rysunek tego silnika.

  • #20 29 Cze 2005 20:42
    arkuz
    Poziom 13  

    Ten przy prądnicy sprężynką do łożyska on chroni tylko prze wycekiem oleju na zawnątrz

  • #21 29 Cze 2005 22:38
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    Sylwester napisał:
    [...] Jeśli to Cie nie przekonuje - dam namiary na gościa naprawiającego na codzień takie sprzęty - prowadzi on również sklep z częsciami do jednośladów :) Pozdrawiam :)

    to daj :)

    Jak widzicie sprawa nie jest wlasnie taka prosta jak sie z pozoru wydaje :( Oddal bym zycie za jakis schemacik silnika tej TS'ki :|

  • #22 29 Cze 2005 23:12
    arkuz
    Poziom 13  

    Stawiam że sprężynki mają być w stronę wału korbowego z tego względy że jest tam większe ciśnienie niż w skrzyni biegów. Z drugiej jednak strony panuje tam również podsiśnienie i tak na zmiane. Niby taki prosty silnik a takie komplikacje!?

  • #23 30 Cze 2005 11:21
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    Nikt juz nic wiecej nie wie ? Problem wciaz nie rozwiazany :( Nie znacie jakis sklepow z serwisowkami do takiego motoru czy cus.... :P

  • #24 30 Cze 2005 18:43
    pkobier
    Poziom 13  

    Ja to bym założył tak: te przy wale sprężynkami do wału(jak ktoś pisał sprężynki w strone tego co mają uszczelniać) - dlaczego? - bo w komorze korbowej panuje ciśnienie większe niż w skrzyni biegów a to łożysko jest smarowane kanałem olejowym wyprowadzonym właśnie ze skrzyni.Pozatym tak montuje sie je w każdym z dwusuwów.A co do tego przy prądnicy to sprężynką do łożyska - dlaczego? - zeby nie puszczał oleju na prądnice i co do tego to jestem pewny na 100 % bo przecież tak samo montuje sie je w samochodach - sprężynką do środka silnika.

  • #25 30 Cze 2005 18:51
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    heh ja juz mam dosyc teoriiiiiiii :( Dzisiaj zdzwonilem do 3 wiekszych sklepow prowadzacych mz w Piszu, Olsztynie i Lodzi i tak:
    1. Pisz (koles byl pewny, mowil z glowy) - sprezynkami do srodka
    2. Koles mowi tak jak ten z pisza, ale mial jakas ksiazkie i prosilem zeby zajzal - powiedzial ze "no tak tu jest inaczej" - prawy simering sprezynka do walu, lewy sprezynka do sprzegla
    3. Lodz - koles to samo na poczatku jak pierwszy i drugi, po zajrzeniu do ksiazki: dokladnie to co koles nr. 2 tylko odwrotnie

    LUDZIE JA DO PSYCHIATRYKA CHYBA TRAFIE !!! :(

  • #26 30 Cze 2005 20:24
    pkobier
    Poziom 13  

    A no widzisz - kto ma motory ten jest wiecznie chory :) Ja tam dalej upieram sie przy swoim.A jeszcze jedna sprawa: ty rozbierałeś ten silnik? No bo jeśli tak to jak były założone?A jeśli do Łodzi dzwoniłeś do sklepu na Nawrot to moszesz być pewny że facet wie co mówi.

  • #27 30 Cze 2005 21:36
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    Silnik byl rozebrany jak go kupilem, od amatora co nie umial go zlozyc, sam nie wie jak byly te simmeringi :(


    O tym samym sklepie mowimy:
    Namiary : MOTOIMEX Łódź
    ul. Organizacji WIN 41 (DAWNA UL. wł.bytomskiej)
    tel. 0692-815-012

    Jesli nie to daj namiary na ten sklep co mowiles ok? ;)

    pozdro

  • #28 01 Lip 2005 08:37
    pkobier
    Poziom 13  

    Czesc!Mowilem o innym sklepie ale tam gdzie dzwonileś też "wiedzą o co chodzi".Zadzwoń jeszcze do sklepu na ul. Nawrot (chyba najstarszy sklep w Łodzi z tej branży) tel 042 633 18 95 i daj znać co tam powiedzieli.Aha! A jakby nie wiedzieli to spytaj czy mają telefon do gościa na ulicy Kilińskiego - on naprawia motorki a ja nie moge znaleźć numeru bo ma tylko na kom. i w książce nie ma.

  • #29 01 Lip 2005 14:21
    Sylwek_666
    Poziom 16  

    powiedzieli mi ze nie moga pomoc bo nie maja danych na ten temat i nie prowadza serwisu! Podejrzewam ze jakbym do nich pojechal a juz napewno jak bym kupil cos to bym sie dowiedzial ale do lodzi mam za daleko! :(

  • #30 01 Lip 2005 17:51
    pkobier
    Poziom 13  

    No to lipa.Zakładaj tak jak pisałem :) Nawet jakby bylo cos źle (w co wątpie) to przez ten czas co tu piszemy to juz byś 10 razy silnik rozebrał i złożył.Jede dziś na działke i tam popytam chłopaków.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME