Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo s80 2.4 Automat Jaki olej do automata

Rodzynek93 11 Maj 2016 22:14 3066 22
  • #1 11 Maj 2016 22:14
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    Witam posiadam skrzynie 55-50sn jaki polecacie olej do tej skrzyni dostepny teraz na rynku

    1 22
  • #3 12 Maj 2016 08:30
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    Na zimnym oleju zmienia biegi idealnie ale jak sie rozgrzeje ciezko przeżuca z n na D i z n na r
    I podczas jazdy przeciąga biegi ale jak zimny jest wszystko ok

    0
  • #5 12 Maj 2016 08:52
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    remont skrzyni jest drogi a olej i tak trzeba zmienic mam nadzie że pomoże tylko teraz pytanie jaki olej.

    Jeżeli na zimnym chodzi ok a po dłuszej jezdzie np w mieście przy zmianie z 2 na 3 przeciągnie to chyba może być wina oleju że po rozgraniu nie ma już swoich parametrów

    Dodano po 52 [sekundy]:

    remont skrzyni jest drogi a olej i tak trzeba zmienic mam nadzieje że pomoże tylko teraz pytanie jaki olej.

    Jeżeli na zimnym chodzi ok a po dłuszej jezdzie np w mieście przy zmianie z 2 na 3 przeciągnie to chyba może być wina oleju że po rozgraniu nie ma już swoich parametrów

    Dodano po 2 [minuty]:

    remont skrzyni jest drogi a olej i tak trzeba zmienic mam nadzieje że pomoże tylko teraz pytanie jaki olej.

    Jeżeli na zimnym chodzi ok a po dłuszej jezdzie np w mieście przy zmianie z 2 na 3 przeciągnie to chyba może być wina oleju że po rozgraniu nie ma już swoich parametrów

    0
  • #6 12 Maj 2016 09:03
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Raczej jak zmienisz dokończysz jej żywot

    0
  • #7 12 Maj 2016 09:08
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    A znasz kogoś kto naprawia takie skrzynie i jaki to jest koszt???

    0
  • #8 12 Maj 2016 09:24
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Na forum jest kolega romuald-f i on jest specem napisz do niego.

    0
  • #9 12 Maj 2016 09:25
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    a z kąd on jest??? kujawsko pomorskie??

    0
  • #11 12 Maj 2016 09:39
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    a z kąd on jest??? kujawsko pomorskie??

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Ok dzieki

    0
  • #12 12 Maj 2016 15:36
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Skrzynia( aisin-warner) AW55-50SN to popularna skrzynia stosowana w wielu markach. Pasuje olej klasy dexronIV, np ATF ravenol T-IV, valvoline ATF.
    Nie znam sie na szczegółowych naprawach skrzyń, ale w tych skrzyniach padają elektrozawory w sterowaniu, nie sa drogie, wiedza jest w sieci, ale trzeba mieć trochę pojęcia i wiedzieć jak się do tego zabrać.

    Dodano po 4 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Raczej jak zmienisz dokończysz jej żywot

    A czemu tak twierdzisz? Brudny przepalony olej i zabity filtr bedzie lepszy od nowego? Rzadko wymiana pomaga na jakieś usterki w zamęczonej skrzyni ( malowanie trupa), ale nie powinna zaszkodzić.
    Olej w skrzyni trzeba wymieniać na czas, a 90% ludzi nie ma o tym pojecia, serwisy tez wprowadzają użytkowników w błąd, bo nie ma tego uwzględnionego w serwisie, to sie nie wymienia.

    0
  • #13 12 Maj 2016 16:26
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    A jest jakaś możliwość sprawdzenia tych elektrozaworów komputerem np po rozgrzaniu na oporność???
    Jak by padały elektrozawory nie łapało by błędu???

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do tych eletrozaworów trzeba demontować skrzynie ???

    I jeszcze jedno pytanie czy ona ma filtr oleju czy filtr jest w misce i go sie nie wymienia???

    0
  • Pomocny post
    #14 12 Maj 2016 16:57
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Zadałeś mi pytania na PW a więc odpowiedziałem Ci łącznie z rysunkiem płyty gdzie są umieszczone. Skaner nic nie powie o rezystencji ponieważ ulegają uszkodzeniu mechanicznemu (wypracowują się po latach pracy). Filtra nie zmienisz, jest zabudowany w środku, dopiero przy naprawie skrzynki.

    0
  • #15 12 Maj 2016 17:58
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    A znacie jakieś speca w kujawsko pomorskim kto by mi to dokładnie sprawdził

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Macie jakieś schematy, całą budowe tej skrzyni

    0
  • #16 12 Maj 2016 21:07
    andrzej20001
    Poziom 43  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    A czemu tak twierdzisz

    Schemat np. z BMW jako tako chodzi zmieniasz swieży olej i dupa w kwiatach.No ale Pan Romuald niech sie wypowie bo on jest specem od skrzyń .

    0
  • #18 12 Maj 2016 22:03
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    Co jeszcze zauważyłem to jak sie rozgrzeje i gdzieś stane np na światłach i dam mu na p a potem na d to dopiero po 3 sekundach słychać że wbija bieg do przodu. A jak zimny to jest idealnie

    1
  • #19 13 Maj 2016 09:07
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Wymień elektrozawory i będzie po kłopocie. W sieci znajdziesz trochę na ten temat, między innymi to:

    Najczęstsze problemy w skrzyni biegów AW55-50:
    Samochód szarpie przy zmianie biegów z N na D oraz przy ruszaniu na D. Przyczyną tego może być nieprawidłowe ciśnienie w elektrozaworze SLT lub zwyczajnie uszkodzenie tego elektrozaworu. To, co można zrobić w tym przypadku to spróbować wymienić cały sterownik, w którym znajduje się ten elektrozawór, można wymienić same elektrozawory lub spróbować uregulować ciśnienie w elektrozaworze SLT.
    W Oplach/Saabach problemem były chłodnice, dlatego wyjątkowo zalecamy montaż dodatkowych chłodnic w tych modelach.
    Sterownik skrzyni biegów AW55-50 to klucz do większości usterek. A raczej kilka jego elementów. Ponieważ jak wcześniej wspomnieliśmy występuje wiele odmian tych skrzyń, sterowanie ma wiele wariacji i układów, które mogą pasować do modelu z innego pojazdu. Obecnie mamy zainstalowane 6 elektrozaworów zmiany, które oczywiście można zainstalować źle, 4 z nich można zamontować nie do tych gniazd, lub choćby zastąpić układem 1 otwarty, drugi zamknięty. Tak też bywa. Elektrozawory zmiany powinny być sprawdzone pod kątem odpowiedniego przepływu jak są otwarte i trzymania ciśnienia jak są zamknięte.
    Np. po odpaleniu silnika i jeździe przez ok 1 minutę, samochód się zatrzymuje. Po dodaniu gazu, nawet do dechy, auto nie jedzie. Wybierak można ustawić w dowolnej pozycji. Warto udać się na sprawdzenie stanu oleju. Po jego spuszczeniu może okazać się, że śmierdzi i jest mocno zużyty. A jak olej jest mocno zużyty, spalony to traci swoje właściwości i przez to uszkadza elementy występujące wewnątrz skrzyni a to z kolei doprowadza do wszelkich problemów i usterek.
    Może się pojawić w tej skrzyni komunikat o treści: Transmission Service Urgent, po ostrej jeździe. Dodatkowo skrzynia szarpie z P na D. Warto w takim wypadku udać się do profesjonalnego serwisu i podpiąć auto po komputer w celu ustalenia błędów.
    Czasem może pojawić się pytanie, np. w przypadku Volvo V70, czy jest możliwe przełożenie tej samej skrzyni z benzyniaka do diesla? Otóż odpowiadamy że nie. Mimo że ta sama skrzynia, ten sam model samochodu. Ale inne momenty obrotowe, w benzynie mały moment, duże obroty, w dieslu duży moment małe obroty. A poza tym jest również inny obrys skrzyni.

    0
  • #20 13 Maj 2016 10:11
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    Ale przy zmianie tych zaworów nie musze ich jakoś regulować tylko wymieniam i musi chodzić???
    A cały sterownik z tymi zaworami to drogi koszt???

    1
  • #21 13 Maj 2016 12:17
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Po zamontowaniu nowych elektrozaworów dokonujesz komputerem tylko adaptację. Nowy blok zaworowy z elektrozaworami to koszt od 3000zł. do 3400zł., po zamontowaniu też wykonujesz adaptację. Cena uzależniona od dostawcy.

    1
  • #22 13 Maj 2016 16:19
    Rodzynek93
    Poziom 8  

    Dużo rozbierania jest żeby sie dostac do tych elektrozaworów???

    Zmieniałem już kiedyś takie elektrozawory we volvie tylko fh12 i tam jest piekne dojście i zasada podobna więc powinienem sobie poradzić

    0
  • #23 13 Maj 2016 18:36
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Tak jak pisałem Tobie na PW, trzeba zdjąć blaszaną pokrywę: Volvo s80 2.4 Automat Jaki olej do automata

    2