Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo s80 2.4 Automat Jaki olej do automata

11 Maj 2016 22:14 5256 22
  • Poziom 9  
    Witam posiadam skrzynie 55-50sn jaki polecacie olej do tej skrzyni dostepny teraz na rynku
  • Poziom 9  
    Na zimnym oleju zmienia biegi idealnie ale jak sie rozgrzeje ciezko przeżuca z n na D i z n na r
    I podczas jazdy przeciąga biegi ale jak zimny jest wszystko ok
  • Poziom 9  
    remont skrzyni jest drogi a olej i tak trzeba zmienic mam nadzie że pomoże tylko teraz pytanie jaki olej.

    Jeżeli na zimnym chodzi ok a po dłuszej jezdzie np w mieście przy zmianie z 2 na 3 przeciągnie to chyba może być wina oleju że po rozgraniu nie ma już swoich parametrów

    Dodano po 52 [sekundy]:

    remont skrzyni jest drogi a olej i tak trzeba zmienic mam nadzieje że pomoże tylko teraz pytanie jaki olej.

    Jeżeli na zimnym chodzi ok a po dłuszej jezdzie np w mieście przy zmianie z 2 na 3 przeciągnie to chyba może być wina oleju że po rozgraniu nie ma już swoich parametrów

    Dodano po 2 [minuty]:

    remont skrzyni jest drogi a olej i tak trzeba zmienic mam nadzieje że pomoże tylko teraz pytanie jaki olej.

    Jeżeli na zimnym chodzi ok a po dłuszej jezdzie np w mieście przy zmianie z 2 na 3 przeciągnie to chyba może być wina oleju że po rozgraniu nie ma już swoich parametrów
  • Poziom 43  
    Raczej jak zmienisz dokończysz jej żywot
  • Poziom 9  
    A znasz kogoś kto naprawia takie skrzynie i jaki to jest koszt???
  • Poziom 43  
    Na forum jest kolega romuald-f i on jest specem napisz do niego.
  • Poziom 9  
    a z kąd on jest??? kujawsko pomorskie??
  • Poziom 9  
    a z kąd on jest??? kujawsko pomorskie??

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Ok dzieki
  • Poziom 39  
    Skrzynia( aisin-warner) AW55-50SN to popularna skrzynia stosowana w wielu markach. Pasuje olej klasy dexronIV, np ATF ravenol T-IV, valvoline ATF.
    Nie znam sie na szczegółowych naprawach skrzyń, ale w tych skrzyniach padają elektrozawory w sterowaniu, nie sa drogie, wiedza jest w sieci, ale trzeba mieć trochę pojęcia i wiedzieć jak się do tego zabrać.

    Dodano po 4 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Raczej jak zmienisz dokończysz jej żywot

    A czemu tak twierdzisz? Brudny przepalony olej i zabity filtr bedzie lepszy od nowego? Rzadko wymiana pomaga na jakieś usterki w zamęczonej skrzyni ( malowanie trupa), ale nie powinna zaszkodzić.
    Olej w skrzyni trzeba wymieniać na czas, a 90% ludzi nie ma o tym pojecia, serwisy tez wprowadzają użytkowników w błąd, bo nie ma tego uwzględnionego w serwisie, to sie nie wymienia.
  • Poziom 9  
    A jest jakaś możliwość sprawdzenia tych elektrozaworów komputerem np po rozgrzaniu na oporność???
    Jak by padały elektrozawory nie łapało by błędu???

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do tych eletrozaworów trzeba demontować skrzynie ???

    I jeszcze jedno pytanie czy ona ma filtr oleju czy filtr jest w misce i go sie nie wymienia???
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Zadałeś mi pytania na PW a więc odpowiedziałem Ci łącznie z rysunkiem płyty gdzie są umieszczone. Skaner nic nie powie o rezystencji ponieważ ulegają uszkodzeniu mechanicznemu (wypracowują się po latach pracy). Filtra nie zmienisz, jest zabudowany w środku, dopiero przy naprawie skrzynki.
  • Poziom 9  
    A znacie jakieś speca w kujawsko pomorskim kto by mi to dokładnie sprawdził

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Macie jakieś schematy, całą budowe tej skrzyni
  • Poziom 43  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    A czemu tak twierdzisz

    Schemat np. z BMW jako tako chodzi zmieniasz swieży olej i dupa w kwiatach.No ale Pan Romuald niech sie wypowie bo on jest specem od skrzyń .
  • Poziom 9  
    Co jeszcze zauważyłem to jak sie rozgrzeje i gdzieś stane np na światłach i dam mu na p a potem na d to dopiero po 3 sekundach słychać że wbija bieg do przodu. A jak zimny to jest idealnie
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Wymień elektrozawory i będzie po kłopocie. W sieci znajdziesz trochę na ten temat, między innymi to:

    Najczęstsze problemy w skrzyni biegów AW55-50:
    Samochód szarpie przy zmianie biegów z N na D oraz przy ruszaniu na D. Przyczyną tego może być nieprawidłowe ciśnienie w elektrozaworze SLT lub zwyczajnie uszkodzenie tego elektrozaworu. To, co można zrobić w tym przypadku to spróbować wymienić cały sterownik, w którym znajduje się ten elektrozawór, można wymienić same elektrozawory lub spróbować uregulować ciśnienie w elektrozaworze SLT.
    W Oplach/Saabach problemem były chłodnice, dlatego wyjątkowo zalecamy montaż dodatkowych chłodnic w tych modelach.
    Sterownik skrzyni biegów AW55-50 to klucz do większości usterek. A raczej kilka jego elementów. Ponieważ jak wcześniej wspomnieliśmy występuje wiele odmian tych skrzyń, sterowanie ma wiele wariacji i układów, które mogą pasować do modelu z innego pojazdu. Obecnie mamy zainstalowane 6 elektrozaworów zmiany, które oczywiście można zainstalować źle, 4 z nich można zamontować nie do tych gniazd, lub choćby zastąpić układem 1 otwarty, drugi zamknięty. Tak też bywa. Elektrozawory zmiany powinny być sprawdzone pod kątem odpowiedniego przepływu jak są otwarte i trzymania ciśnienia jak są zamknięte.
    Np. po odpaleniu silnika i jeździe przez ok 1 minutę, samochód się zatrzymuje. Po dodaniu gazu, nawet do dechy, auto nie jedzie. Wybierak można ustawić w dowolnej pozycji. Warto udać się na sprawdzenie stanu oleju. Po jego spuszczeniu może okazać się, że śmierdzi i jest mocno zużyty. A jak olej jest mocno zużyty, spalony to traci swoje właściwości i przez to uszkadza elementy występujące wewnątrz skrzyni a to z kolei doprowadza do wszelkich problemów i usterek.
    Może się pojawić w tej skrzyni komunikat o treści: Transmission Service Urgent, po ostrej jeździe. Dodatkowo skrzynia szarpie z P na D. Warto w takim wypadku udać się do profesjonalnego serwisu i podpiąć auto po komputer w celu ustalenia błędów.
    Czasem może pojawić się pytanie, np. w przypadku Volvo V70, czy jest możliwe przełożenie tej samej skrzyni z benzyniaka do diesla? Otóż odpowiadamy że nie. Mimo że ta sama skrzynia, ten sam model samochodu. Ale inne momenty obrotowe, w benzynie mały moment, duże obroty, w dieslu duży moment małe obroty. A poza tym jest również inny obrys skrzyni.
  • Poziom 9  
    Ale przy zmianie tych zaworów nie musze ich jakoś regulować tylko wymieniam i musi chodzić???
    A cały sterownik z tymi zaworami to drogi koszt???
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Po zamontowaniu nowych elektrozaworów dokonujesz komputerem tylko adaptację. Nowy blok zaworowy z elektrozaworami to koszt od 3000zł. do 3400zł., po zamontowaniu też wykonujesz adaptację. Cena uzależniona od dostawcy.
  • Poziom 9  
    Dużo rozbierania jest żeby sie dostac do tych elektrozaworów???

    Zmieniałem już kiedyś takie elektrozawory we volvie tylko fh12 i tam jest piekne dojście i zasada podobna więc powinienem sobie poradzić
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Tak jak pisałem Tobie na PW, trzeba zdjąć blaszaną pokrywę: Volvo s80 2.4 Automat Jaki olej do automata