Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo MATIZ - Kopci na siwo-niebiesko,

11 Maj 2016 22:35 3138 20
  • Poziom 7  
    Witam, zakupilem matiza jakis czas temu i wogole nim nie jezdzilem poniewaz nie chodzil na jednym z cylindrów. Zrzuciłem głowicę, dotarłem zawory, złożylem wszytsko i odpaliłem, chodzi ładnie, równo i cicho - kompresja po około 11br. Ale kopci czy zimny czy ciepły na siwo-niebiesko czasami na bialo, lecz płynu nie ubywa i płyn pachnie ładnie. Czy płukanie silnika naftą może pomóc?? Czy może jakiś inny specyfik kupić i spróbować. Zamierzałem zalać na noc po 100ml nafty na każdy cylinder i powtórzyć tą operacje jeszcze raz, jak wszystko by się już przedostało do oleju to odpalić na 15 minut i zlać. Co o tym myślicie??

    Dodam że oleju ubywa, ale nie jestem w stanie tego określić bo dopiero zrobiłem 150km
  • Poziom 43  
    pioter_ch napisał:
    wogole nim nie jezdzilem poniewaz nie chodzil na jednym z cylindrów. Zrzuciłem głowicę, dotarłem zawory, złożylem wszytsko i odpaliłem, chodzi ładnie, równo i cicho


    A jaki był powód zciągnięcia głowicy?
  • Poziom 7  
    Niechodzil na jednym cylindrze. Gumki na zaworze były rozwalone i lał olej do cylindra i się zrobiła przerwa. Wymieniłem gumki ale tylko dwie i dotarłem zawory, pracuje już na wszystkich
  • Poziom 32  
    pioter_ch napisał:
    Wymieniłem gumki ale tylko dwie

    Dlaczego tylko dwie a nie wszystkie-koszt to kilka złotych za sztukę?...
  • Poziom 7  
    Teoretycznie mógłbym jeszcze je wymienić. Ale niebyłe czasu na rozpinanie zaworow. Widacbylo ze nie przepuszczaja
  • Poziom 32  
    pioter_ch napisał:
    Widacbylo ze nie przepuszczaja

    Jak doszedłeś do takiego wniosku?Uszczelniacze zaworowe po kilku latach robią sie twarde jak kamień...Profilaktycznie zgodnie ze sztuką powinieneś wymienić wszystkie....
  • Poziom 7  
    Raczej to nie wina uszczelniaczy. Rano dziś zapaliłem to po 15 sekundach zaczął kopcić na lekki niebieski kolor. Jak się rozgrzeje nie kopci chyba ze wciśnie się mocniej gaz
  • Poziom 7  
    Spala raczej tylko mało kilometrów zrobiłem i niewiem ile.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Narazie spróbuje nafty i zobaczymy może coś pomoże. Pózniej zaleje olej 20w40
  • Poziom 43  
    barthezz napisał:
    Robienie kompleksowego remontu silnika w samochodzie o wartości +/- 1000 zł jest zwyczajnie głupie.


    Regularnie co 90000km robię to , czyli rozrząd, uszczelniacze wału i wałka, wszystkie uszczelki w tym pod głowicą wymiana oleju przy okazji.
    Każdemu polecam.

    Silnik matiza tak ma i jak tego się nie zrobi to na 10-20tys km coś się wysypie na silniku.
  • Poziom 7  
    Wymiana pierścieni to nie to samo co wypisałeś.
  • Poziom 7  
    Nafta po 20 minutach ze środkowego cylindra mi zleciała do miski wiec chyba nic z tego
  • Poziom 7  
    Z pozostałych po kilku godzinach
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Kolego dopóki silnik jeździ na półsyntetyku doputy nie bierze oleju. I oczywiście wymiana co 10k km a nie aż się skończy i smoła na klawiaturze zostanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    barthezz napisał:
    Matiz absolutnie nie wymaga żadnych zaawansowanych olejów-nie ma tam hydrauliki zaworów, silnik pochodzi z czasów kiedy to rozpuszczony smalec by nasmarował wystarczająco. Minerał 20w50 w przypadku znanego uszkodzenia, jest normalnym olejem na tzw dojechanie złoma. Za prawdziwy remont tego silnika można kupić drugi taki samochód, nawet nie skorodowany, często z lepszym wyposażeniem.

    Tak się kończy silniki.