Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra c 2006 120km cdti - Układ paliwowy - zawór na listwie

12 Maj 2016 18:31 2166 5
  • Poziom 30  
    Mam pytanko odnośnie układu paliwowego vectra c 2006 1.9 cdti 120 km. Zimny nie odpala na dotyk, czasami potrzebuje kilka obrotów i nieraz potrafi zgasnac po odpaleniu i ponownie odpalona chodzi ładnie i nie gaśnie. Problem występuje podczas jazdy, czasami powyżej 2 tys obrotów autem szarpie tak jakby ciśnienie paliwa było chwilowo za małe. Filtr paliwa zmieniony, przelewy sprawdzone i w normie. Zastanawia mnie zawór ciśnieniowy na listwie cr. Najczęściej występuje zawór ze sprezynka która przy nadmiarze ciśnienia ugina się i upuszcza paliwo do powrotu. Tu jednak jest zawór z cewka i kostka na dwa piny. Nie bardzo rozumiem zasadę jego działania. W teorii nie powinien zawór puszczać ani kropli podczas pracy na biegu jałowym. U mnie z zaworu leci od startu. Czy tak powinno być? Czy cewka w zaworze odpowiada za jego otwarcie czy tylko przekazuje sygnał? Komputer pokazuje błędy związane z ciśnieniem paliwa na pompie i listwie.
  • Poziom 31  
    Nie powinno tym zaworem lecieć paliwo.Z taką hybrydą (zawór i czujnik w jednym) jeszcze się nie spotkałem.Z reguły na szynie common Rail zawór i czujnik ciśnienia zamontowane są osobno na listwie. Tak czy siak zaworem przelewowym nie powinno lecieć paliwo.
  • Poziom 27  
    Skoro jest zawór z cewką to działa tak że gdy jest nadmiar ciśnienia to prąd idzie na zawór i wtedy się otwiera poprostu elektrozawór.
  • Poziom 30  
    Czyli rozumiem ze o upuszczeniu ciśnienia decyduje sterownik? Jeśli tak jest to zawór może być dobry.
  • Poziom 11  
    sprawdż czy nie ma opiłków w paliwie
  • Poziom 30  
    Nie ma, filtr wymieniony, listwa zdemontowana i sprawdzona, wyczyszczona, tak samo przewody i zawór pompy.