Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kemping -podstawowe zapytania

czechu66 12 Maj 2016 21:05 951 8
  • #1 12 Maj 2016 21:05
    czechu66
    Poziom 3  

    Witam. Planuje kupić kemping ale jak rozumiem mam mieć masę dopuszczalną do haka holowniczego tylko nie wiem co dalej więc może wypunktuje:
    1\ mając przykładowo sharana jaką muszę mieć max ciężką przyczepę by była w kat. B
    2\ ilu osiwą najlepiej kupić
    3\ jak szybko można jechać tak jak normalnie osobówką z przepisami czy trzeba wolniej i o ile
    4\ jak wygląda sprawa z elektryką akumulatory i ich ładowanie
    5\ gdzie najlepiej ostatecznie stawiać by doczekać świtu i mieć wnętrze oraz auto z przyczepą
    6\ na ile starczy butla jakbym używał gazu ok godziny dziennie
    Na razie tyle coś mi lata w pokoju i mnie rozprasza i w dodatku mnie dziabło.

    0 8
  • #2 12 Maj 2016 21:45
    1775148
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 12 Maj 2016 22:31
    dizba
    Poziom 29  

    Krzysztof Rypiński napisał:
    2 Jak masz kat.B to musi być przyczepa zarejestrowana do 750Kg, nieważne czy jedno czy dwu osiowa.

    Popraw to, bo niepotrzebnie wprowadzasz w błąd. :D

    0
  • #4 13 Maj 2016 07:56
    czechu66
    Poziom 3  

    dzięki, czyli że porwałem się z motyką na słońce bo chciałem zmienić mieszkanie na kemping, no chce zwiedzić Polskę, a potem resztę tu być trochę tam trochę po kilka dni i mieć pc i tv a nie laptopa, może ktoś zna jeszcze jakieś rozwiązanie, jak widzę po wypowiedzi dizba poprawne proszę pisać; nie wiem co to, może jak stałem w cieniu przy trawie chociaż sam nie wiem bo dopiero bym poczuł 9godzin później; pomyślę nad pytaniami ale jak wiecie coś więcej co może mi pomóc pisać śmiało, pozdr.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Krzysztof Rypiński napisał:
    1 Masa samochodu z przyczepą nie może przekroczyć 3.5T


    to jasne jak słońce

    0
  • #5 13 Maj 2016 08:19
    ociz
    Moderator Samochody

    dizba napisał:
    Popraw to, bo niepotrzebnie wprowadzasz w błąd.

    Gdzie tu widzisz błąd? Na samym B można ciągać tylko przyczepę lekką, czyli do 750kg. Co ciekawe można taką ciągnąć samochodem który sam ma DMC 3.5T, czyli można przekroczyć tą wagę.

    0
  • #6 13 Maj 2016 08:31
    Qbuś
    Poziom 38  

    Cytat:
    Kategoria B prawa jazdy uprawnia do kierowania:

    pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) nieprzekraczającej 3,5 tony (z wyjątkiem motocykla lub autobusu);
    pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony wraz z przyczepą lekką (do 750kg)
    pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony wraz z przyczepą inną niż lekka pod warunkiem, że dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów nie przekracza 4250 kg a kierowca zdał dodatkowy egzamin praktyczny potwierdzony wpisem do prawa jazdy;
    ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym.

    Należy pamiętać, że rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;


    Ps. Może wyjdzie drożej, ale zastanów się nad kupieniem, (wypożyczeniem) "Campera".

    0
  • #8 13 Maj 2016 11:29
    1775148
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 16 Maj 2016 10:29
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    ZESTAWIENIE UPRAWNIEŃ I UWARUNKOWAŃ DOTYCZĄCYCH CIĄGNIĘCIA PRZYCZEPY, SAMOCHODEM OSOBOWYM O DOPUSZCZALNEJ MASIE CAŁKOWITEJ DO 3.500 kg.

    Kemping -podstawowe zapytania


    Kolumna tabeli "OPTYMALNE PRZYKŁADY" liczone są pod kątem osiągnięcia największej DMC przyczepy. Ułatwia to ocenę, ale w praktyce osiągnięcie takiego parametru będzie raczej trudne...

    Oczywiście obowiązują dalsze, inne ograniczenia. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy nie może przekroczyć maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego
    pojazdu przez producenta, której wartość wpisana jest do dowodu rejestracyjnego. Także zamontowane na samochodzie urządzenia sprzęgające musi mieć określoną homologacją wartość obciążenia. W całym ciągu kolejnych zależności i ograniczeń obowiązuje tzw. "zasada wąskiego gardła" - czyli obowiązuje nas największe ograniczenie holowanej masy.

    Ponieważ przy sporządzaniu tabeli trzeba korzystać z wielu przepisów rozrzuconych po kilku Ustawach i Rozporządzeniach, być może tabelkę trzeba będzie uzupełnić o dodatkowe elementy. Liczę tu na konstruktywną pomoc kolegów...
    Główne akty prawne uwzględnione w trakcie sporządzanie tabelki to:
    - Ustawa o Kierujących Pojazdami
    - Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym
    - Rozporządzenie Ministra Transportu w sprawie zasad egzaminu na prawo jazdy kat. B
    - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

    W odniesieniu do starych przepisów przed nowelizacją, główna zmiana polega na możliwości ciągnięcia przy kat. B prawa jazdy przyczepy ciężkiej przy DMC zestawu powyżej 3.500kg, ale nie większej niż 4.250kg. Nie jest w takim przypadku wymagane prawo jazdy kat. B+E, ale trzeba zdać egzamin praktyczny (wpisany do prawa jazdy jako kategoria B96).
    Także dotychczasowe przepisy o kierujących pojazdami pozwalały na holowanie zestawu z przyczepa lekką o łącznej DMC 3.500 kg. To, że można było taki zestaw holować przy łącznym DMC 4.250 kg wynikało z przepisów zawartych w Konwencji Wiedeńskiej, do której Polska przystąpiła. Była tu ewidentna sprzeczność i... ciągłe dyskusje z Policją na drodze co można. Obecny przepis Ustawy jednoznacznie podwyższa DMC takiego zestawu do 4.250 kg.
    Zniknął wymóg, że przy kat.B prawa jazdy, DMC przyczepy nie może być większe niż masa własna pojazdu ciągnącego.
    ===============
    Generalny wniosek jest taki, że przepisy są już tak skomplikowane, że może studia doktoranckie jeszcze nie są potrzebne, ale ściąga i kalkulator na pewno. Więc nie dziwię się, że policjanci na drodze gubią się w tym i sami nie wiedzą jak i co kontrolować i sprawdzać.
    Dodatkowo - aby było jeszcze trudniej - inne jeszcze są ograniczenia dla samochodów ciężarowych i terenowych.


    Są jeszcze inne wymagania, np par.3, p.7 wymagań technicznych mówi: "Zespół pojazdów składający się z samochodu osobowego i przyczepy, obciążonych do
    wartości maksymalnych mas, powinien ruszyć z miejsca co najmniej 5 razy w czasie 5 minut pod wzniesienie o nachyleniu 12 %." Hm... Ciekawe, jak ten co ten przepis wymyślił, wyobraża sobie jego wyegzekwowanie? To jakaś masakra jest...

    0