Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat stilo - asr,esp,loose connection,Alternator temperature fail

sylwo1962 13 Maj 2016 22:16 1503 5
  • #1 13 Maj 2016 22:16
    sylwo1962
    Poziom 16  

    Takie komunikaty- jak w tytule wyskakiwały podczas jazdy,gdy silnik był ciepły i stop.Zadzwoniłem do fachowca i ten stwierdził żeby przyjechać,ale na 99% to sterownik silnika.Pomyślałem,że dobrze będzie na początek sprawdzić akumulator,klemy,stan wiązek,styków,masy i.t.p.Tak też zrobiłem.Naładowałem 4-letni akumulator,posprawdzałem styki złącza masy i.t.p...Nic to nie dało.Pomyślałem że nie ma co,niech się zajmie tym fachowiec.Ale jeszcze sprawdziłem rezystancje czujnika obrotów wału korbowego.Było o.k -czyli 1240ohm i podmieniłem jeszcze dla pewności akumulator na nowy z syna samochodu.I tu niespodzianka-stilo nie gaśnie.Dla pewności sprawdziłem jeszcze raz rezystancję czujnika wału na gorącym silniku i było 1400ohm.
    Teraz nie wiem czy coś mogło być z akumulatorem(4-letni bezobsługowy-naładowany),czy grzebanie przy tym czujniku wału spowodowało to że ,stilo chodzi normalnie.
    To że opór na czujniku jest większy,gdy silnik jest gorący-to normalne?
    Ładowanie O.K
    Nie mam możliwości podłączenia pod komputer.

    0 5
  • #3 13 Maj 2016 22:34
    sylwo1962
    Poziom 16  

    Jeszcze u niego nie byłem.Czynności te wykonałem sam.
    Wiem,że podpięcie pod komputer to podstawa,ale ja nie mam takiej możliwości.

    0
  • #4 14 Maj 2016 07:59
    jerry1960
    Poziom 33  

    Sprawdź połączenie masy do podwozia i silnika oraz sterownika ( poszarp kablami) . Opisane komunikaty we Fiacie wskazują na słaby akumulator. Być może masz słabe połączenie do masy. Sprawdź też ładowanie , powinno być około 14,2 V.

    0
  • #5 15 Maj 2016 18:51
    sylwo1962
    Poziom 16  

    O.k...
    Jutro sprawdzę jeszcze dokładnie te masy.
    Jeszcze jedno-czy warto przenosić sterownik z silnika w inne chłodniejsze miejsce?
    Podobno jest to przypadłość tego modelu.Czy wystarczy podłożyć jakiś izolator cieplny pod spód sterownika n.p ebonit,guma?

    1
  • #6 07 Gru 2016 09:38
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    Bo te sterowniki to śmietnik i przy takich objawach to w 95% ster do wymiany, naprawy.

    0