Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Caddy III - Nie zapala, błąd P1501 zwarcie do masy przekaźnika pompy paliwa

osliczka 13 May 2016 23:16 11064 8
Wago
  • #1
    osliczka
    Level 14  
    Witam, mam następującym problem z VW Caddy. Rok 2006, silnik BLS sterownik BOSCH EDC16U34.
    Niestety nie mam wysterowania na przekaźnik pompy paliwa nr 449.
    Jak silnik odpali "na krótko" zwierając złącza w przekaźniku, chodzi już mimo wyjęcia takiego mostka. Widocznie pompa WC zasysa sobie co trzeba bez udziału pompy wstępnej.
    Kłopot z odpaleniem jest rano i po dłuższym postoju.
    Napięcie mierzone które podawane jest na cewkę przekaźnika pompy to 3,7V.
    Po spięciu na krótko 30 i 87 pompa za każdym razem pracuje.
    Studiowałem sporo schematów i wynika z nich, że:
    Do przekaźnika na cewkę dochodzą dwa przewody: czarno-brązowy i czarno-żółty.
    Na czarno-żółtym ma być masa pochodząca ze sterownika świec żarowych (gdzie on się znajduje)? Masy jednak brak. Tzn. miernik pokazuje między tą masą a klemą akumulatora +12V, ale żarówka 5W niestety nie świeci.
    Drugi przewód to zasilanie podawane ze sterownika przewodem czarno-brązowym.
    Tu po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon mam przez cały czas 3,7V (napięcie mierzone zarówno między stykami zasilającymi cewkę przekaźnika jak i między masą a napięciem podawanym ze sterownika.
    Dokopałem się do sterownika i odnalazłem przewód czarno-brązowy od złącza nr 52. Omomierz pokazuje nieskończony opór między wtyczką sterownika a złączem przekaźnika czyli przejścia brak.
    Teraz moje sugestie:
    -Skoro nie ma przejścia na omomierzy skąd napięcie 3,7V?
    -Dlaczego brak masy na przewodzie zasilającym cewkę przekaźnika i gdzie szukać sterownika świec?
    -O co tu w ogóle chodzi, może ktoś ma doświadczenia na czym się teraz skupić, ewentualnie miejsca newralgiczne w tym modelu do obejrzenia wiązki lub jakakolwiek inna wskazówka.
  • Wago
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Zazwyczaj zasilanie przekaźnika pompy to plus po stacyjce i masa z EDC.
    Powiedziałbym że ten czaro-żółty to raczej plus.
    Pokaż schemat.
  • #3
    osliczka
    Level 14  
    Zapomniałem dodać, że mimo kasowania stale pojawia się błąd P1501 (zwarcie przekaźnika pompy paliwa do masy). Wyjęcie przekaźnika to bład 1549 (obwód przekaźnika pompy paliwa otwarty lub zwarty do plusa).
    Posiłkowałem się jedynie tym co znalazłem w sieci a mianowicie marnej rozdzielczości pinout dla EDC16U

    VW Caddy III - Nie zapala, błąd P1501 zwarcie do masy przekaźnika pompy paliwa


    Ze schematu wynika, że zasilanie idzie ze sterownika świec żarowych (gdzie on się w ogóle znajduje w Caddy III?) oraz masa tak jak piszesz z EDC tak? (Złącze nr 52 w sterowniku). Gdzie najczęściej może gubić się zasilanie w tej instalacji?
    Czy to możliwe, że na złączu przekaźnika brak zarówno zasilania jak i masy?
    Po właczeniu zapłonu pojawia się tam napięcie 3,7V z plusem na przewodzie czarno-brązowym jednak próbnik w postaci żarówki nie świeci w ogóle.
  • Wago
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Czyli jest tak jak mówiłem.
    Zobacz czy na czarno-żółtym masz plusa zaraz po włączeniu zapłonu - daj tam żarówkę i podłącz ją do masy.
    Nie szukaj sterownika świec bo to nie z niego idzie zasilanie.
    Zasilanie idzie z przekaźnika K79 przez bezpiecznik F9 na sterownik świec i na cewkę przekaźnika pompy paliwa K20.
    Jeżeli brakowało by zasilania na sterowniku świec to miałbyś błąd z tym związany.
    Wygląda na to że brak jest tylko plusa między cewką przekaźnika pompy paliwa a bezpiecznikiem F9.
  • #5
    Spacewalker
    Level 33  
    w BLS przekaźnik J17 (449) zasilany jest przez bezpiecznik SB15 5A kabel czarno/zółty. Zasilanie tej szyny SB realizuje przeźnik J329 (100) ale zakładam ze jest dobry bo zasila jeszcze sporo innych elementów (15stka)
    Sterowanie przekaźnikiem J17 robi ECU z pinu 52 wtyczka 94pin kabel czarno/brązowy.
    Wyjmij kabel 52 z ECU i pociagnij nowy do przekaźnika na PIN 3.... cała filozofia
    w caddy gniją wiązki, jak zadziała, prujesz i szukasz gdzie zgniło
    Jak ECU nie steruje przekaźnikiem to do podmiany na inne i test
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Ja stawiam na problem z zasilaniem po stronie plusa przekaźnika pompy paliwa a nie na brak masy z EDC - o braku plusa świadczą błędy jakie podał kolega.
  • #7
    piotrek7744
    Level 15  
    Sprawdź instalacje od silnika pod akumulatorem bo lubi tam gnić.
  • #8
    osliczka
    Level 14  
    Dziękuję za konstruktywne odpowiedzi. Właśnie poszedłem do samochodu i sprawdziłem kontrolką (żarówka 10W).
    Po włączeniu zapłonu sterownik prawidłowo wystawia masę na złączy przekaźnika na około 2-3 sekundy (zimny silnik).
    Brakuje natomiast zasilania na przewodzie czarno-żółtym.
    Bardzo proszę o pomoc, skąd bierze się tam zasilanie, czy idzie bezpośrednio ze stacyjki, a jeśli tak to gdzie i z czym łączy się przewód czarno-żółty od przekaźnika pompy paliwa? Gdzie szukać jego zakończenia?
  • #9
    osliczka
    Level 14  
    Problemem okazała się wiązka. Po wymianie samochód działa jak należy.