Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowy centralny zamek (uniwersalny) - nieprawidłowe działanie jednego mastera

p3st 14 May 2016 08:44 1173 3
  • #1
    p3st
    Level 24  
    Witam.
    Nie udało się w temacie opisać szczegółowo problemu, to wymaga więcej miejsca.

    Założony został nowy centralny zamek, nowy - wszystko położone i zamontowane od zera. Zestaw należy do jednych z najtańszych i najprostszych, otwieranie tylko z kluczyka, brak pilotów. Obrazowo - coś z tych klimatów - http://sklep.blow.com.pl/index.php?mod=przedmiot&id=82 Tylko, że u mnie są dwa mastera + dwa slave.
    Slave dwu przewodowe, master - pięć przewodów.



    Problem: po zainstalowaniu i podłączeniu wszystkiego, zamek z prawej strony (pasażera) działa znakomicie, otwiera i zamyka pozostałe drzwi. Zamek z lewej strony (kierowcy) otwiera tylko tylne drzwi, nie zamyka żadnych.

    Szukając odpowiedzi w internecie, natrafiam na przypadki kiedy uszkodzony jest któryś siłownik lub okablowanie do niego.
    Przejrzałem okablowanie - nie znalazłem ani złego podłączenie, ani jakiejś przerwy.
    Zamieniłem mastery miejscami - sytuacja identyczna.
    Odłączyłem mastera z prawej strony - zamek kierowcy prawidłowo zamyka i otwiera drzwi z tyłu (czyli jakby postęp).
    Zamienianie przewodów (np. biały z brązowym) nic dobrego nie wnosi do tematu.
    Wykluczyłem też możliwość blokowania się siłownika o jakiś element - odłączone od cięgieł, pracowały na sucho.
    Odłączenie przewodów (biały, brązowy, czarny) od prawego mastera (czyli próba zrobienia z niego slave) nic nie daje, on nadal nie reaguje.

    Macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?

    Prawdopodobnie jeszcze dzisiaj kupię dodatkowy siłownik slave i podłącze go w miejsce prawego mastera.
  • Helpful post
    #2
    piotrek22101
    Level 39  
    W uniwersalnej centralce ,podłączenie jest proste. Kolory z siłowników sleve wchodzą teź do mastera/ów,Odłącz białe,czarne i brązowe z obu masterów,podaj na zmianę masę z czarnego na brązowy potem biały. Sprawdzamy to przy zamkniętych drzwiach. Powinien zamknąć lub otworzyć wszystkie. Jak w którychś drzwiach tego nie zrobi to albo ten siłownik padnięty.albo instalacja do niego. Podmiana niedziałającego siłownika na żaróweczkę np.5 wat,pomoże w diagnozie co zepsute.
  • Helpful post
    #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    p3st
    Level 24  
    Wiązka przewodów, zaraz za sterownikiem, rozchodzi się na trzy przewody - lewy przód, lewy tył i prawa strona. Dopiero po prawej następuje kolejne rozdzielenie na przód i tył. Piszę tutaj o zielonym i niebieskim, czyli odpowiedzialnych za napędzanie silniczka. Także z prawej na jednym przewodzie pracują dwa siłowniki. Może i za ciężko dla okablowania.

    Faktycznie przewody nie są wysokiej klasy, jeden z miedzi (a może tylko z wierzchu ta miedź), drugi stalowy.
    Dokonałem modyfikacji instalacji. Zaraz za centralką odłączyłem tą prawą stronę i wstawiłem inny przewód, 2x0,75. Do niego, już po prawej stronie, podłączyłem "fabryczne" przewody. Przy okazji wyszło, że jeden z przewodów do prawych przednich drzwi jest gdzieś przerwany (bodajże zielony).
    Tym samym zrezygnowałem z dwóch masterów, na prawy przód poszedł siłownik slave.

    Zostawiłem w większości oryginalne okablowanie z dwóch powodów. Pierwszy to nakład pracy, wymiana pochłonęła by dużo czasu i energii. Drugi - jak się okazuje, pojedynczy przewód wystarcza na jeden siłownik. Lewa strona przecież działała od początku.

    O.K. Podsumowując: po modyfikacji wszystko działa. Puki co.
    Potrzebne były jeszcze regulacje położenia siłownika, mocowania cięgieł. Normalne.

    Może jeszcze zajrzę do tej instalacji jak będzie trochę czasu i ładna pogoda, jak się da, to poprawić co wzbudzi moje niepokoje.

    Dziękuję za podpowiedzi.