Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Trafic II 20dci - Nie da sie skasować inspekcji, brak komunikacji CAN

DawiDD 14 May 2016 11:45 6363 19
  • #1
    DawiDD
    Level 28  
    Witam
    Problem dotyczy Renault Trafic II 2008r 2.odci. Generalnie wszystko chodzi, ale nie mogę w nim skasować inspekcji (od zakupu auta inspekcja jest kasowana pierwszy raz). Doszło już do 0 i zapalił sie servis. Wyłącznik pod hamulcem jest 4 pinowy, wyczyszczony i sprawdzony miernikiem. Proby z gazem do oporu i hamulcem x 3 zrobiłem już chyba wszystkie kombinacje i nic.

    Podłączyłem clipa, miał jakieś błędy silnika, ale po skasowaniu juz one nie wróciły, ale dalej nie idzie skasować inspekcji.
    Po podłączeniu CLIP'a vin identyfikuje prawidłowo. Przy teście kalkulatorów wywala komunikat NIEPRAWIDŁOWA KONFIGURACJA - Multimedia (Nie wykryto żadnej komunikacji w sieci multiplexowej, upewnij sie ze jest włączony zapłon oraz sprawdzić kanały CAN prowadzące do złącza diagnostycznego)
    Clip dalej pokazuje kalkulatory nie dające sie diagnozować: TABLICA ROZDZIELCZA. Reszta kalkulatorów ok.
    Co z tym zrobić? Ni jak nie idzie skasować inspekcji a cpli nie chce sie dogadać z zegarami
  • #2
    kangur72tk
    Level 1  
    Witam,
    podłączę się pod temat. Mam Opla Vivaro 2.5 CDTI G9U 630 146 KM 2010 rok i mam bardzo podobny problem, chociaż u mnie inspekcję da się normalnie skasować. Natomiast CLIP po teście kalkulatorów wyrzuca dokładnie taki sam komunikat: NIEPRAWIDŁOWA KONFIGURACJA - (Nie wykryto żadnej komunikacji w sieci multiplexowej, upewnij sie ze jest włączony zapłon oraz sprawdzić kanały CAN prowadzące do złącza diagnostycznego).
    Kalkulatory nie dające się diagnozować to 1175:kombinowany czujnik ESP, 247: tablica rozdzielcza oraz 583: czujnik kąta skrętu koła kierownicy. Pozostałe kalkulatory dają się normalnie diagnozować. Czy poradziłeś sobie z tym problemem?
    Dodam że problem wziął się stąd, iż dostawiłem tempomat i udało mi się go odpalić w kalkulatorze wtrysku (wszystko działa poprawnie), ale na tablicy nie zapala się kontrolka tempomatu/ogranicznika oraz nie wyświetla nastawów tempomatu/ogranicznika na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej. Domyślam się, że w niej również trzeba aktywować tempomat (teraz po prostu ignoruje ona jego obecność), ale jak się dostać do jej kalkulatora...
  • #3
    DawiDD
    Level 28  
    u mnie temat leży, nie udało mi sie skasować inspekcji, ani połączyć sie z zegarami. Do tego w ABS jak wciskam pedał hamulca to clip pokazuje ze pedał jest zwolniony, jak puszczam to ze pedał jest wciśnięty. Przycisk pod pedałem ok, lampy stopu pala normalnie. Nie wiem co jest z tym autem
  • #4
    pp_pablo
    Level 25  
    Tablicy rozdzielczej nie zdiagnozujesz bo to tylko "wyświetlacz". Można zrobić test sprawności zegarów przytrzymując przycisk komputera na manetce i włączając zapłon (ewentualnie przycisk na zegarach).
    Inspekcji nie można skasować w przypadku niezgodności przebiegów. Może to świadczyć o cofanym liczniku. Sprawdź clipem we wtrysk 120 -->zakładka parametry kierowcy przy jakim przebiegu zapisany jest ostatni serwis olejowy.
  • #5
    DawiDD
    Level 28  
    Niestety z wtryskiem 120 tez mam problem z polaczenem. Juz nie pamiętam jak to tam jest dokładnie, ale tablicy zegarów nie widzi w ogole - podświetla na szaro, a wtrysk niby widz, ale cos tam bylo ze nie dało sie w nie wejść. Chociaż przy pierwszym razie jak podpinałem clipa to łączył sie z wtryskiem, skasował błędy i wszystko było ok. Ale tylko raz sie połączył i za każdym następnym razem jest tak samo - nie daje sie odczytać z wtrysku nic. Bede miał auto za parę dni to sobie podepnę i popatrzę dokladnie
  • #6
    pp_pablo
    Level 25  
    DawiDD wrote:
    Niestety z wtryskiem 120 tez mam problem z polaczenem. Juz nie pamiętam jak to tam jest dokładnie

    Musi się połączyć

    DawiDD wrote:
    ale tablicy zegarów nie widzi w ogole - podświetla na szaro

    Tak ma być.
  • #7
    DawiDD
    Level 28  
    Bede miał auto w poniedziałek, to zobaczę co z tym wtryskiem 120, chociaż wątpię żeby sie połączył. Ale zastanawia mnie co napisałeś pp_pablo:
    "DawiDD napisał:
    ale tablicy zegarów nie widzi w ogolę - podświetla na szaro

    Tak ma być."

    To w każdym traficu nie łączy sie z tablica zegarów? W innych renówkach łączy się i dają sie konfigurować, ale trafica mam tylko jednego żeby próbować
  • #8
    fanfanek
    Level 12  
    Zmień konfigurację to będziesz mógł.
  • #9
    pp_pablo
    Level 25  
    fanfanek wrote:
    Zmień konfigurację to będziesz mógł.


    Bardzo proszę o doprecyzowanie wypowiedzi. Konfigurację czego trzeba zmienić?
    Pod Clipiem miałem z 10 może 12 masterów i trafików i w żadnym z tablicą się nie łączył.
  • #10
    DawiDD
    Level 28  
    No własnie czego konfiguracje?
    Ja miałem 2 mastery z 2011 i 2014 roku i w obu tablica łączyła sie bez problemu, można bylo zmieniać konfiguracje, język itd i używam tej samej sondy i tego samego laptopa
  • #11
    fanfanek
    Level 12  
    Oczywiście nie miałeś błędu multipleksu. To przepraszam.
  • #12
    pp_pablo
    Level 25  
    fanfanek wrote:
    Oczywiście nie miałeś błędu multipleksu. To przepraszam.


    Spokojnie :D pytam bo może czegoś nie wiem lub nie umiem ustawić/skonfigurować.

    Dodano po 5 [minuty]:

    DawiDD wrote:
    No własnie czego konfiguracje?
    Ja miałem 2 mastery z 2011 i 2014 roku i w obu tablica łączyła sie bez problemu, można bylo zmieniać konfiguracje, język itd i używam tej samej sondy i tego samego laptopa


    Master 2011 to już aktualny model "na pionowych reflektorach" a w tych to podobno nawet przebieg zrobisz przez OBD. Ja nigdy nie mogłem się połączyć z tablicą w masterach rocznik 2004-2010 w lampie "jajko"
  • #13
    DawiDD
    Level 28  
    ale mimo wszystko trochę to dziwne żeby w renówce nie dało sie połączyć z tablica rozdzielcza. W scenicu 2000 r, zegary sa podobne i tam sie łączy
  • #14
    milejow
    Level 43  
    DawiDD wrote:
    W scenicu 2000 r, zegary sa podobne i tam sie łączy

    I czego pleciesz bzdury?
    W tym Traficu zegary nie są diagnozowalne, podobnie jak Scenicu wyżej i nic nie zmieni żadna konfiguracja. Inspekcję kasuje sie identycznie jak w MascocieII czy Kangoo czyli w opcjach modułu UCH.
  • #15
    DawiDD
    Level 28  
    Fakt ze robiłem to z miesiąc temu, ale dał bym sobie rękę obciąć, że się połączyłem, ale może faktycznie sie pomyliłem bo robiłem tez scenica II i tu nie ma problemu z łączeniem się z deska rozdzielcza, ale tu już zupełnie mamy co innego.
  • #16
    milejow
    Level 43  
    Diagnozę zegarów masz dopiero w nowym Traficu z zegarami jak w MasterzeIII, żadne zegary z ClioII, Megane/Scenic/Kangoo/Trafic/Master nie są diagnozowalne ale jest w tych zegarach(zegary z wyświetlaczem poziomu paliwa i temperatury płynu, nie analogowe) możliwość ustawienia przypomnienia o wymianie oliwy przez konfigurację zegarów w UCH, wtedy UCH wydaję komendę po CANie do zegarów o zapaleniu kontrolki wymiany oliwy, gasi ją też komendą z UCH.
  • #17
    DawiDD
    Level 28  
    Dzięki milejow ze podpowiedzi. W poniedziałek będę wymieniał tarcze w tym traficu to podłącze clipa i jeszcze raz spróbuje skasować inspekcie. Tutaj żadne myki z gazem+3x hamulec nie dzialają.
    A powiedz jeszcze czy ten komunikat: "NIEPRAWIDŁOWA KONFIGURACJA - (Nie wykryto żadnej komunikacji w sieci multiplexowej, upewnij sie ze jest włączony zapłon oraz sprawdzić kanały CAN prowadzące do złącza diagnostycznego" to normalne w traficu z 2008r ?
  • #18
    DawiDD
    Level 28  
    milejow możesz podpowiedzieć gdzie w UCH można skasować inspekcje? Przeszukałem ostatnio i nie znalazłem takiej opcji.
  • #19
    milejow
    Level 43  
    Migdy nie miałem okazji robić tego Clipem, kasowałem w Mascotach i Kangoo Diagiem do Renault Trucks, miałem tam zakładkę UCH MAX i wchodząc w nią była opcja kasowania przeglądu olejowego.
    Na wyświetlaczu masz migający kluczyk po lewej i po prawej zero?
  • #20
    DawiDD
    Level 28  
    milejow wrote:
    Na wyświetlaczu masz migający kluczyk po lewej i po prawej zero?
    dokładnie tak