Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda fabia 1,2 2003r schemat - wentylatora chłodnicy 2 wiatraki + klimatyzacja

SZYMON BYDGOSZCZ 14 May 2016 18:09 4863 11
  • #1
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Szukam schematu.

    Auto jak w tytule.

    Wentylatory nie włączają się ( ani od temperatury ani po włączeniu klimy ).

    Spalony był bezpiecznik na klemie.

    Sam wentylator na krótko działa.

    Wentylatory - jeden 2 przewodowy a drugi 3 przewodowy.

    Nie ma zasilania na grubym przewodzie czerwonym i czerwono czarnym na sterowniku do wentylatorów.

    Po wymianie bezpiecznika na klemie napięcia nadal brak.
  • #2
    ociz
    Moderator of Cars
    To prosto ze skrzynki na akumulatorze idzie.
  • #3
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    ociz wrote:
    To prosto ze skrzynki na akumulatorze idzie.


    Kurcze i nie ma żadnej złączki ?

    Tam jest przewód 25 mm2.

    Czyżby ugnił gdzieś po drodze tak że przy sterowniku nawet żarówka 5W się nie pali?
  • #4
    sk700
    Level 31  
    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Kurcze i nie ma żadnej złączki ?

    Nie ma. Chyba, że auto po wypadku to lubią się te przewody urwać i nie wiadomo kto coś tam narzeźbił.
    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Czyżby ugnił gdzieś po drodze tak że przy sterowniku nawet żarówka 5W się nie pali?

    Przyjrzyj się skrzynce na akumulatorze, przewody czerwony i czerwono czarny to dwa odrębne bezpieczniki tam, sprawdź czy już w skrzynce nie zginęło zasilanie.
    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Tam jest przewód 25 mm2.

    Na pewno?
    Pozdrawiam
  • #5
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:

    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    Tam jest przewód 25 mm2.

    Na pewno?


    Średnica ok 5-6 mm czyli ok 25mm2.
  • #6
    Aleksander_01
    Level 42  
    Problem nie do ogarnięcia - na początku przewodu jest napięcie a na drugim końcu już nie ma tego napięcia. Podobna Bangladesz już nas wyprzedził, ale po takich problemach widzę że nie dogonimy go już nigdy. Można napisać do głównej siedziby VW Group i opisać tak ciężki przypadek (a nóż, widelec mieli gdzieś podobną usterkę i udało im się to naprawić), albo opisać problem i wysłać do Mlada Boleslaw (ale chyba Czesi go nie rozwiążą).

    I jeszcze jedno - tak ten przewód ma 25 mm² pod warunkiem że izolacja przewodzi prąd.
  • #7
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Aleksander_01 wrote:
    Problem nie do ogarnięcia - na początku przewodu jest napięcie a na drugim końcu już nie ma tego napięcia.


    Faktycznie problem.

    Po co mam pruć całą wiązkę jak może po drodze jest złączka.
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Ktoś logicznie myślący zaczął by od sprawdzenia czy masz w ogóle napięcie na bezpiecznikach.
  • #9
    Aleksander_01
    Level 42  
    Faktycznie problem.

    Po co mam pruć całą wiązkę jak może po drodze jest złączka.[/quote]


    Faktycznie problem - początek tej wielkiej wiązki na akumulatorze a koniec pod akumulatorem. Takie tematy moderatorzy powinni zamykać od razu.
  • #10
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    ociz wrote:
    Ktoś logicznie myślący zaczął by od sprawdzenia czy masz w ogóle napięcie na bezpiecznikach.


    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Spalony był bezpiecznik na klemie.


    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Po wymianie bezpiecznika na klemie napięcia nadal brak.
  • #11
    sk700
    Level 31  
    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Spalony był bezpiecznik na klemie.

    Dalej nie wiemy czy napięcie ginie pomiędzy bezpiecznikiem a końcem przewodu czy brak jest zasilania już przed bezpiecznikiem.
  • #12
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Przelutowany przekaźnik na podłużnicy i jest ok.