Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 2.2dci - nie odpala po naprawie silnika

morter23 14 May 2016 19:25 1881 18
  • #1
    morter23
    Level 10  
    Witam jak w temacie mam problem z odpaleniem silnika w Lagunie 2.2dci silnik G9T 600 błąd które pokazuje komputer to DF118 (przycisk rozruchu) samochód przed naprawą jeździł bez żadnych problemów aż do momentu kiedy wypaliło dziurę w tłoku i przytarł sie cylinder jeżeli macie jakieś pomysły co może być przyczyną to proszę o pomoc... :(
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Daro122
    Level 31  
    Widzi stan przycisku ? ,sprawdź aby po tygodniu pisania nie okazało się że to przycisk . Sprawdź wtryski w nowym silniku bo skończy się tak samo .
  • #4
    morter23
    Level 10  
    stan przycisku widzi,wtryski są po regeneracji,przy okazji naprawy była regenerowana turbina bo miała duży luz osiowy trzymanie przycisku nic nie daje immo w trakcie kręcenia jest nieaktywne ciśnienie na listwie w trakcie kręcenia pokazuje około 300-340 bar po pół godziny męczenia udało mi się odpalić na plaka ale chodził tylko na wyższych obrotach na niskich gasł jeszcze jedno w clipie pokazało ze UCH niezakodowane czy może być to przyczyną?
  • #5
    robi1214
    Level 31  
    Wysypało się UCH .Może być to problemem jak najbardziej.
  • #6
    Daro122
    Level 31  
    U mnie w dokumentacji DF118 to błąd dotyczący - funkcja regulatora/ogranicznika prędkości a więc funkcje związane z tempomatem . Coś tam źle poskładałeś że silnik nie chce chodzić na wolnych obrotach na plaku , nie będą to normalne wolne obroty ale można je utrzymać .
  • #8
    morter23
    Level 10  
    Plak to jest tylko samostart na wyższych obrotach chodził juz na paliwie, jeżeli chodzi o złożenie silnika nie mam nic do zarzucenia rozrząd złożony na blokady koło pompy wtryskowej ustawione na znak.
    po rozgrzaniu silnika do temperatury 90C odpalał już sam nie chciał się wkręcać na obroty albo bardzo opornie mu to szło i spadając z obrotów gasł po ponownym odpaleniu nie ruszając pedału gazu chodził na niskich obrotach około 5-10 sek i gasł.
  • #11
    morter23
    Level 10  
    w silniku jak pisałem wcześniej lały wtryski i wypaliło dziurę w tłoku i przytarło jeden cylinder więc blok był tulejowany dwa nowe tłoki kpl pierścieni i kpl panewek głównych i korb, przy okazji turbo miało duży luz osiowy więc tez zostało zregenerowane samochód ma na liczniku 188tyś i przyjechało do mnie z niemiec na naprawe.

    Dodano po 3 [minuty]:

    jedyny błąd to DF118 w opisie clipa,gutmanna,magnetimarelli i CDIF3 jest to błąd przycisku rozruchuspr na 4 testerach

    Dodano po 1 [minuty]:

    wtryski po regeneracji spr dwukrotnie na maszynie.
  • #13
    morter23
    Level 10  
    na plaka pali od strzała a kompresja sprawdzana wszystko w normie
  • #15
    morter23
    Level 10  
    jak pisałem wcześniej 300-340bar
  • #17
    morter23
    Level 10  
    Zamykam temat , długo nie odpisywałem ale całkiem zapomniałem o temacie , otóż problem z silnikiem okazał się prosty blokady rozrządu fabrycznie były źle zrobione w położeniu blokady wału i pompy wtryskowej wałki były przekręcone o 180 stopni, także jeżeli ktoś z was będzie składał silnik i używał blokad firmy "TESAM" to trzeba wziąć to pod uwagę.
  • #19
    morter23
    Level 10  
    Tak jak w temacie źle skonstruowana blokada rozrządu firmy tesam.