Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra b x20xev - wysokie obroty biegu jałowego związek z abs bosch 5.3

piordekk 14 Maj 2016 22:43 741 7
  • #1 14 Maj 2016 22:43
    piordekk
    Poziom 15  

    Witam. Posiadam do zrobienia dziwny przypadek vectry b 99`. Silnik 2.0 16v, zimna odpala ok trzyma obroty około 1krpm z hakiem ale wraz z temperaturą wzrastają do około 1800-2000 i tak zostają. Odczyty z przepływki, sondy, czujnika temp. powietrza i czieczy ok. Szczelność dolotu sprawdzona(wielokrotnie i na pewno szczelny), wymieniona uszczelka pod podstawą egr, sam egr sprawny. Najdziwniejsza zależność, że po wypięciu sterownika abs (bosch 5.3 jaki numer nie wiem jescze nie demontowałem) obroty wracają do normy i spadają do zadanych przez ecu. Ecu przy podpiętym steroniku abs widz poprawnie prędkość pojazdu, mało tego w parametrch wymaga prawidłowych obrotów a tu cuda. Sprawdzałem już chyba wszystko tps,itd, itp i łapy opadają. W abs brak błędów wszystko niby cacy ALE wyłącznik TC nie reaguje, kable do sterownika przedzwonione i ok, sterownik abs możliwe że nie taki jak powinien być, ale pomimo to co on ma do wolnych? Przepraszam za epopeje.

    0 7
  • #2 14 Maj 2016 22:52
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Teoretycznie podczas poźlizgu, przy ruszaniu na przykład, ABS wysyła do sterownika silnika żądanie obniżenia momentu obrotowego. Może się mu coś w głowie poprzestawiało i przesyła jakieś głupoty.

    0
  • #3 15 Maj 2016 09:50
    piordekk
    Poziom 15  

    Dokładnie jak mówisz, w czasie poślizgu sterownik abs wymusza na ecu wypadnie zapłonu na poszczególnych cylindrach, sygnał ze sterownika ABS wychodzi z pinu 13, spróbuje go odłączyć i zobacze reakcje, ale opel będzie ponownie nie wcześniej jak we wtorek.

    0
  • #4 15 Maj 2016 10:01
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #5 15 Maj 2016 10:03
    piordekk
    Poziom 15  

    Mogę się mylić z tego co wyczytałem, to ogranicza moment na kołach napędowych, przez wypadanie zapłonu i dodatkowo je przyhamowuje, jest tam sama kontrola trakcji, przynajmniej być powinna, bo nikt nie wie czy sterownik ten nie był wymieniany, auto takie już kupione.



    Moderowany przez T5:

    Kolega doczyta jak działa kontrola trakcji i w jaki sposób ogranicza moment obrotowy.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

    0
  • #6 15 Maj 2016 11:10
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    piordekk napisał:
    Odczyty z przepływki, sondy, czujnika temp. powietrza i czieczy ok.


    No co z najważniejszym parametrem zaworu regulacyjnego biegu jałowego ?
    piordekk napisał:


    Najdziwniejsza zależność, że po wypięciu sterownika abs (bosch 5.3 jaki numer nie wiem jescze nie demontowałem) obroty wracają do normy


    Tak , to dziwne; auto na wolne obroty, a Ty abs -y odłączasz , skąd taki pomysł ?

    0
  • #7 15 Maj 2016 15:06
    piordekk
    Poziom 15  

    omegolotC30NE napisał:
    Tak , to dziwne; auto na wolne obroty, a Ty abs -y odłączasz , skąd taki pomysł ?

    To był czysty przypadek. Jak wcześniej pisałem wyłącznik TC nie działa(sprawdzałem ciągłość przewodów) i auto było uruchamiane bez sterownika abs (była potrzeba przestawienia auta) całe OT.
    Auto będzie we wtorek to podam parametry live poszczególnych elementów.

    0
  • #8 17 Maj 2016 17:19
    piordekk
    Poziom 15  

    Auto zrobione. Po wyjęciu podejrzanego sterownika abs-u naklejaka, była nieczytelna, a od spodu białym markerem napisane było ZAFIRA 1. Na szrocie klient dostał sterownik o nr.0 273 004 231 z takiej samej Vectry z taką samą pompą
    i wszystko zaczęło działać. Wolne obroty ok, TC, ABS, przycisk TC.

    0