Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - Exel stworzenie bazy z danych

15 Maj 2016 10:59 855 12
  • Poziom 12  
    Witam
    Potrzebuję zrobić w Excel coś w rodzaju bazy danych, mianowicie w arkuszu nazwijmy go dane wprowadzone wpisuję kolejno w 1a imię 1b nazwisko 1c nr tel . i z automatu to zostaje przeniesione do kolejnego arkusza, nazwijmy go baza danych, kolejno 1a, 1b , 1c. Wiadomo drugi wpis musi się zapisywać 2a,2b,2c i kolejny 3a,3b,3c itd

    Dziękuję wszystkim za pomoc
  • Pomocny post
    Specjalista - VBA, Excel
    rafal24s napisał:
    wpisuję kolejno w 1a imię 1b nazwisko 1c nr tel

    Zawsze w tej samej komórce?(wiersz 1)

    Dodano po 16 [minuty]:

    w kodzie arkuszu (dane wprowadzone )
    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 12  
    Tak, zawsze wpisując do tych samych pól w arkuszu zostaje mi baza przyjęć towaru od klienta.
    Całość ma wyglądać w ten sposób mam pierwszą stronę w arkuszu wypełniam wyżej wymienione pola zawsze te same 1a 1b i 1c i klikam drukuj drukuje mi się potwierdzenie pobrania sprzętu do naprawy a wszystkie dane zostają zapisane w drugim arkuszu kolejno 1,2,3 itd wraz z godziną i datą przyjęć, ze wszystkim sobie już poradziłem nawet z faktem odświeżania-zmieniania daty,ale problem przeskoku komórek mi daje popalić.Jak wrócę do domu to spróbuję to makro.
  • Poziom 10  
    Nie wiem czy Ci pomogłem ale może tutaj coś znajdziesz: Link
  • Poziom 20  
    rafal24s -spróbowałeś to makro?
    Też mam podobną potrzebę, ale przede mną jeszcze nauka uruchomienia makra tak w ogóle...

    O kurcze udało się, Makro działa.
    Czy zamiast rekord.ClearContents można użyć czegoś innego, w przypadku kiedy wprowadzane dane są w jakiejś formatce -porozrzucane po arkuszu?
  • Specjalista - VBA, Excel
    na dodatkowy arkusz, lub gdzieś na stronie zrobić ciągły zakres, w którym będzie linky(odwolania) do formatki i używać go jako rekord

    Dodano po 1 [minuty]:

    tylko ClearContents musisz to porozrzucane po arkuszu
  • Poziom 20  
    No niestety nie działa tak, albo nie zrozumiałem;
    Załóżmy że rekordem z którego kopiuje się do arkusza baza jest zakres A1:C1

    A jeśli mam formatkę A5 B6 C7 -tak na ukos? Jak to przenieść do wiersza A1:C1 ?
    Zwykłe wpisanie formuły =cośtam jest automatyczne kasowane po przekopiowaniu,
    ale w A5 B6 C7 wpis zostanie...
  • Specjalista - VBA, Excel
    JRV napisał:
    ClearContents musisz to porozrzucane

    range("a5, b6, c7").ClearContents
  • Poziom 20  
    JRV napisał:
    JRV napisał:
    ClearContents musisz to porozrzucane

    range("a5, b6, c7").ClearContents

    No niestety nie działa mi tak jak trzeba,
    Czy mógłbyś zajrzeć do załącznika?

    Dane z A1 B1 C1 ładnie kopiują się do arkusza baza, ale jak zrobić, żeby
    te dane wpisywać do jakiejś formatki, tj. np. do A5 B6 C7
    ?
    range("a5, b6, c7") w różne miejsca wstawiam i przestaje mi się kopiować...
    -rozszerzenie zip zmienić na xlsm
  • Pomocny post
    Specjalista - VBA, Excel
    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Dodano po 2 [minuty]:

    Oczywiście musi być różnica, jeśli zakres nie jest linja

    Dodano po 1 [minuty]:

    formuly A1 = a5
    B1 =b6
    C1 = c7
  • Poziom 20  
    Pięknie dziękuję... Działa.
  • Poziom 12  
    Przepraszam że teraz się odzywam ale trochę problemów się nawarstwiło i nie było kiedy sprawdzić, oczywiście działa. Dziękuję bardzo