Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vitara 1.6 16v g16b - Brak pracy 4 cylindra na wolnych obrotach.

15 Maj 2016 22:13 1422 19
  • Poziom 9  
    Witam. W związku że nie umiem od dłuższego czasu poradzić sobie z vitka proszę o pomoc. A wiec pacjent vitara 1.6 16v. Lpg na śrubę. Na wolnych obrotach wygląda jakby nie pracował 4 cylinder. Po dodaniu gazu i wejściu na wyższe obroty pracuje. To samo na lpg i na pb. Po wyjęciu świecy po pracy na pb na wolnych świeca mokra. Nie reaguje w ogóle na zdjęcie fajki. Najgorszy jest moment ruszania, później jak się już przepustnica otworzy mocniej mija. Wykonane zabiegi: Kable, kopułka, palec, zapłon, pomiar kompresji (12,5; 12; 12; 11,5), regulacja zaworów, egr. Iskra jest. Dolot przejrzany, spryskany łatwopalnym siuwarem bez zmian w pracy. Świece pierwsza bazowa, druga i trzecia jasne, czwarta czarna mokra. Sonda trochę późno się budzi ale na lpg to nie powinno mieć znaczenia. Przy ruszaniu na pb początkowo przerywa potem jakby łapał i idzie jak wściekła. Na gazie jest to mniej odczuwalne. Może ktoś potrafi ja odczarować.
  • Poziom 9  
    Niestety problem dalej nie rozwiązany. Może ktoś orientuje się jak sprawdzić sprawność elementów dolotu. Czujnika przepustnicy, zaworu bocznikowego itd.
  • Poziom 13  
    szczelnosc dolotu sprawdzisz psikajac plakiem po kolektorze podczas pracy silnika ,podniesienie obrotow samoistnie dowodzi o nieszczelnosci elementu
  • Moderator Samochody
    Tam nie idzie czasem podciśnienie do serwa hamulców z kolektora przy 4 cylindrze ?
  • Poziom 9  
    Tak jest kolo 4. Niby próbowalem zaginać i bez zmian ale skoro sugerujesz ze moze to być to, to zaślepie ją na 100% i dam znać.
  • Poziom 36  
    Zastanawiałeś się dlaczego masz mokrą świecę ?
    Wyjmij wtyczkę tego wtryskiwacza, odpal i zobacz po kilku chwilach pracy silnika czy też masz mokrą świecę.
    Lub inaczej, po pracy na lpg świeca jest mokra, czy sucha ?
    Zamieniałeś świece miejscami aby wykluczyć uszkodzenie akurat tej świecy ?
  • Poziom 9  
    Wtrysk byl odpinany. Pompa paliwa odłączana. Na lpg dalej nie chodzi na 4 cylindrze. Tak jak pisałem caly układ WN nowy. Zaslepienie wyjścia na serwo nic nie dało. Czy ktoś orientuje sie jak sprawdzić dolot? Tps zawor bocznikowy i vps czy jak to sie tam nazywa?
  • Poziom 11  
    Zrzuć pokrywę zaworów i zobacz czy krzywka na wałku nie jest wytarta.
  • Poziom 9  
    Krzywki sprawdzone przy ustawieniu zaworów. Chyba ze może jeszcze raz rozrząd dla pewności sprawdzić.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 36  
    luk_1313 napisał:
    Wtrysk byl odpinany. Pompa paliwa odłączana. Na lpg dalej nie chodzi na 4 cylindrze.
    No ale jaka była ta świeca ? Sucha, mokra czy jaka ?
    Wykluczyłeś zalewanie świecy przez lejący wtryskiwacz benzyny, wadliwą już świecę ?
    Pytam, bo miałem trochę podobne skutki uszkodzenia silnika z zalewaniem świecy włącznie, ok 10s po uruchomieniu silnika, i dopiero po całkowitym rozgrzaniu znowu źle działał silnik - z tym że świeca nie zalewała się benzyną. Zajrzałem kiedyś po dłuższym postoju przez otwór na świecę, i wtedy stała się jasność.
    Kopułkę podmieniłeś na nową ?
  • Poziom 43  
    Miałem tak u siebie 10-11 bar a nie chodził ale zawór był skrzywiony. Tak czy siak trzeba wszystko wykluczyć z prostych możliwości(powietrze zapłon,nieszczelny wtryskiwacz itd. ) zdjęcie czapki to jednak koszt i czas.
  • Poziom 9  
    Swieca sucha na lpg. Dziwne jest to że jak jade 800rpm np na 2 biegu to czuc ze ten jeden gar nie chodzi ale gdy nacisne gaz auto normalnie przyspiesza i nie czuć juz przerywania.
  • Poziom 9  
    Temat zbliza sie do finalu. Winne byly zawor w dolocie i uszkodzona centralka lpg. Nie wiadomo dlaczego mialo to az taki wplyw na 4 cylinder gdyz powinno na wszystkie. Testy trwaja ale w tej chwili jest duzo lepiej.
  • Poziom 18  
    Skoro winien był zawór w dolocie, to jakim cudem było dobre ciśnienie sprężania? no chyba że on się w ogóle nie otwierał
  • Poziom 9  
    Kolego nie zawór ssacy tylko zawór obejsciowy wolnych obrotow. Ewentualnie cos innego ale po jego odlaczeniu auto pracuje rowno az milo.
  • Poziom 18  
    Kolego wyrażaj się jasno w postach, wtedy nie będzie pomyłek, przez zawory dolotowe ja rozumie zawory ssące.
  • Poziom 9  
    Dlatego było napisane ze w dolocie a nie dolotowe. Ale dzięki Tobie dowiedziałem się jak prawidłowo nazywa się ten zawór. Pozdrawiam.