Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vitara 1.6 16v g16b - Brak pracy 4 cylindra na wolnych obrotach.

15 May 2016 22:13 1809 19
  • Level 10  
    Witam. W związku że nie umiem od dłuższego czasu poradzić sobie z vitka proszę o pomoc. A wiec pacjent vitara 1.6 16v. Lpg na śrubę. Na wolnych obrotach wygląda jakby nie pracował 4 cylinder. Po dodaniu gazu i wejściu na wyższe obroty pracuje. To samo na lpg i na pb. Po wyjęciu świecy po pracy na pb na wolnych świeca mokra. Nie reaguje w ogóle na zdjęcie fajki. Najgorszy jest moment ruszania, później jak się już przepustnica otworzy mocniej mija. Wykonane zabiegi: Kable, kopułka, palec, zapłon, pomiar kompresji (12,5; 12; 12; 11,5), regulacja zaworów, egr. Iskra jest. Dolot przejrzany, spryskany łatwopalnym siuwarem bez zmian w pracy. Świece pierwsza bazowa, druga i trzecia jasne, czwarta czarna mokra. Sonda trochę późno się budzi ale na lpg to nie powinno mieć znaczenia. Przy ruszaniu na pb początkowo przerywa potem jakby łapał i idzie jak wściekła. Na gazie jest to mniej odczuwalne. Może ktoś potrafi ja odczarować.
  • TespolTespol
  • TespolTespol
  • Level 10  
    Niestety problem dalej nie rozwiązany. Może ktoś orientuje się jak sprawdzić sprawność elementów dolotu. Czujnika przepustnicy, zaworu bocznikowego itd.
  • Level 13  
    szczelnosc dolotu sprawdzisz psikajac plakiem po kolektorze podczas pracy silnika ,podniesienie obrotow samoistnie dowodzi o nieszczelnosci elementu
  • Moderator of Cars
    Tam nie idzie czasem podciśnienie do serwa hamulców z kolektora przy 4 cylindrze ?
  • Level 10  
    Tak jest kolo 4. Niby próbowalem zaginać i bez zmian ale skoro sugerujesz ze moze to być to, to zaślepie ją na 100% i dam znać.
  • Level 38  
    Zastanawiałeś się dlaczego masz mokrą świecę ?
    Wyjmij wtyczkę tego wtryskiwacza, odpal i zobacz po kilku chwilach pracy silnika czy też masz mokrą świecę.
    Lub inaczej, po pracy na lpg świeca jest mokra, czy sucha ?
    Zamieniałeś świece miejscami aby wykluczyć uszkodzenie akurat tej świecy ?
  • Level 10  
    Wtrysk byl odpinany. Pompa paliwa odłączana. Na lpg dalej nie chodzi na 4 cylindrze. Tak jak pisałem caly układ WN nowy. Zaslepienie wyjścia na serwo nic nie dało. Czy ktoś orientuje sie jak sprawdzić dolot? Tps zawor bocznikowy i vps czy jak to sie tam nazywa?
  • Level 11  
    Zrzuć pokrywę zaworów i zobacz czy krzywka na wałku nie jest wytarta.
  • Level 10  
    Krzywki sprawdzone przy ustawieniu zaworów. Chyba ze może jeszcze raz rozrząd dla pewności sprawdzić.
  • VAG group specialist
    andrzej20001 wrote:
    Pozostaje wypalone gniazdo ,grzybek zaworu.

    Wtedy by było identyczne ciśnienie na 4 tłokach?
  • Level 38  
    luk_1313 wrote:
    Wtrysk byl odpinany. Pompa paliwa odłączana. Na lpg dalej nie chodzi na 4 cylindrze.
    No ale jaka była ta świeca ? Sucha, mokra czy jaka ?
    Wykluczyłeś zalewanie świecy przez lejący wtryskiwacz benzyny, wadliwą już świecę ?
    Pytam, bo miałem trochę podobne skutki uszkodzenia silnika z zalewaniem świecy włącznie, ok 10s po uruchomieniu silnika, i dopiero po całkowitym rozgrzaniu znowu źle działał silnik - z tym że świeca nie zalewała się benzyną. Zajrzałem kiedyś po dłuższym postoju przez otwór na świecę, i wtedy stała się jasność.
    Kopułkę podmieniłeś na nową ?
  • Level 43  
    Miałem tak u siebie 10-11 bar a nie chodził ale zawór był skrzywiony. Tak czy siak trzeba wszystko wykluczyć z prostych możliwości(powietrze zapłon,nieszczelny wtryskiwacz itd. ) zdjęcie czapki to jednak koszt i czas.
  • Level 10  
    Swieca sucha na lpg. Dziwne jest to że jak jade 800rpm np na 2 biegu to czuc ze ten jeden gar nie chodzi ale gdy nacisne gaz auto normalnie przyspiesza i nie czuć juz przerywania.
  • Level 10  
    Temat zbliza sie do finalu. Winne byly zawor w dolocie i uszkodzona centralka lpg. Nie wiadomo dlaczego mialo to az taki wplyw na 4 cylinder gdyz powinno na wszystkie. Testy trwaja ale w tej chwili jest duzo lepiej.
  • Level 10  
    Kolego nie zawór ssacy tylko zawór obejsciowy wolnych obrotow. Ewentualnie cos innego ale po jego odlaczeniu auto pracuje rowno az milo.
  • Level 10  
    Dlatego było napisane ze w dolocie a nie dolotowe. Ale dzięki Tobie dowiedziałem się jak prawidłowo nazywa się ten zawór. Pozdrawiam.