Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

[Rozwi您ano] Suzuki Grand Vitara - Nieregularne wolne obroty - silnik krokowy?

16 Maj 2016 06:45 2190 9
  • Poziom 11  
    Witam
    Samoch鏚 to Suzuki Grand Vitara benzyna 1.6 na wtrysku rocznik 2003 (prze這穎ny anglik, ale to chyba bez znaczenia).
    Objawy to falowanie wolnych obrot闚 przy nagrzanym silniku i duszenia si silnika przy mocnym dodaniu gazu. Silnik si krztusi i chyba strzela delikatnie w ga幡ik (ale dok豉dnie nie umiem tego okre郵i ). Nie bardzo chce wej嗆 na wy窺ze obroty, ale po przekroczeniu ok. 2.5 ty wydaje si ju chodzi normalnie.
    W tym wypadku podejrzewa貫m silnik krokowy. Po wymontowaniu i zamierzeniu oporu cewek silnika ( 4 cewki maj op鏎 po 41 Ohm), czyli prawid這wo.
    Na wtyczce zasilaj帷ej jest napi璚ie 2 X 5 V.
    Jednak przy w陰czeniu i wy陰czeniu napi璚ia (w陰czenie i wy陰czenie stacyjki), silniczek praktycznie nie reaguje. Powinien wed逝g instrukcji wysun望 si delikatnie i schowa z powrotem. Ponadto podczas pracy silnika g堯wnego (benzynowego), wyci庵anie i wk豉danie wtyczki do silniczka krokowego nie powodowa這 瘸dnej r騜nicy w pracy silnika na biegu ja這wym.
    Nie by這 takiego efektu. Czy silnik jest zepsuty, czy powinien przej嗆 programowanie czy adaptacj (montowana by豉 instalacja gazowa i pewnie odlaczano akumulator, nowe warunki pracy silniczka 瞠 wzgl璠u na gas, itp ).
    Je郵i tak to jak si tak adaptacje przeprowadza?
    Pozdr.
  • Poziom 42  
    Witam
    Albo zatarty trzpie silniczka albo uszkodzone ECU!
  • Moderator Samochody
    razec11 napisa:
    wyci庵anie i wk豉danie wtyczki do silniczka krokowego nie powodowa這 瘸dnej r騜nicy

    Sk康 taki bzdurny pomys 瞠 powinno? Zostaw IACV w spokoju i szukaj usterki gdzie indziej.
  • Poziom 11  
    "Albo zatarty trzpie silniczka albo uszkodzone ECU!"

    Trzpie nie jest zatarty poniewa przy naciskaniu lekko si chowa i po zwolnieniu nacisku spr篹yna go wysuwa do pozycji wej軼iowej.
    Je郵i chodzi o ECU, to mo磧iwe, ale przy wolnych obrotach nast瘼uje przygasanie i przyspieszanie obrot闚, tzw. falowanie, czy nie jest to efekt pracy ECU, kt鏎y pr鏏uje nie dopu軼i do zga郾i璚ia silnika, ale je郵i silnik krokowy jest 瞠 si tak wyra輳 je郵i nie jest "wysterowany" nie udaje mu si to.
    Poza tym czy jest spos鏏 "domowy" na sprawdzenie ECU?

    "Sk康 taki bzdurny pomys 瞠 powinno? Zostaw IACV w spokoju i szukaj usterki gdzie indziej."

    St康, 瞠 silnik krokowy odpowiada za obroty ja這we, pewnie nie tylko on ale chyba w g堯wnej mierze. Przep造womierz daje prawid這we napi璚ia.

    Wi璚 prosz o wskaz闚ki.
  • Poziom 42  
    To mo瞠 lewe powietrze.?
    Lecz pierwsze to ; napi璚ie na zaworze jest nieprawid這we , winno by- mi璠zy 2 i mas i 5 i mas od 11-14 V , przy w陰czonym zap這nie.
  • Poziom 11  
    Oczywi軼ie napi璚ie wynosi ok 12v, co mi si pomieszalo.
    Odno郾ie lewego powietrza to zawsze jest taka mo磧iwo嗆 tylko trzeba znale潭 gdzie.
    Zdjme przepustnice,wymyje i przy okazji to sprawdz.
    Czy wie Pan czy po odlaczeniu akumulatora na jaki czas istnieje jaka procedura prawid這wego pod陰czenia ECU?
  • Poziom 11  
    Witam
    Po pod陰czeniu czytnika OBD2 diagnostyka wykaza豉 nast瘼uj帷e b喚dy:
    1. P0100,Czujnik obj皻o軼iowego lub masowego przep造wu powietrza (przep造womierz) „A” – obw鏚
    2. P0300,Przypadkowe/wielokrotne wypadanie zap這n闚 w kilku cylindrach
    Czy to konkretnie wskazuje na uszkodzony mechanizm przep造womierza ?
    Co do drugiego b喚du b璠 si musia pokusi chyba o wymian przewod闚 wys. napi璚ia, cho mam wra瞠nie 瞠 to nie jest przyczyna.
    By貫m u mechanika, kt鏎y wyregulowa zawory, jak wida bez efektu.
    Falowanie ja這wych obrot闚 wyst瘼uje po dobrym rozgrzaniu silnika np. na skrzy穎waniu gdzie obroty opadaj do 400-500 i p騧niej si podnosz do tych 750 i ponownie opa嗆. Jest du瞠 uzale積ienie falowania od obci捫enie silnika elementami elektrycznymi np. 鈍iat這, stop, nadmuch itp.
    Prosz o jakie wskaz闚ki.
  • Moderator Samochody
    Samo 鈍iat這 stop to niewielkie obci捫enie elektryki, wi璚 sprawd szczelno嗆 serwa, odepnij i za郵ep na pr鏏 podci郾ienie, tylko po drogach tak nie je寮zij.
  • Poziom 11  
    ociz napisa:
    Samo 鈍iat這 stop to niewielkie obci捫enie elektryki, wi璚 sprawd szczelno嗆 serwa, odepnij i za郵ep na pr鏏 podci郾ienie, tylko po drogach tak nie je寮zij.


    Pr鏏owa貫m, niestety bez efektu, zmiana obrot闚 (cho niewielka), nast瘼uje przy ka盥ym w陰czeniu jakiego odbiornika elektrycznego. Po chwili komputer reaguje i obroty wracaj do normalnego poziomu.
    Najgorzej jest gdy np. przed skrzy穎waniem w陰cza si hamulec i wysprzgla silnik, to obroty potrafi spa嗆 do 400 i trzeba troch czasu aby wzros造 do 750-800, a tego czasu nie zawsze wystarcza i silnik si dusi przy pr鏏ie dodania gazu.
  • Poziom 11  
    Samoch鏚 sprzeda貫m.