Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie auto wybrać MB W204, Citroen C5 III czy A4 B8

diabeel 20 Maj 2016 09:28 4188 63
  • #31 20 Maj 2016 09:28
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Troje ludzi i nie umie czytać ze zrozumieniem.
    Napisałem wyraźnie że nie porównuję marek, tylko jak budżetowa kia z większym przebiegiem może być w lepszym stanie wizualnym od merca z mniejszym przebiegiem. Kierownica i fotele w dużo lepszym, tyle i tylko tyle. To Wy sobie dopisujecie "swoje 3 grosze" aby się przekonać jaki to świetny zakup.
    Ja widzę po aucie (stanie), po stylu ogłoszenia itd że to auto to niezła mina. Koleżka kupił podobnego merca z 2009 roku z przebiegiem sto parę tysi, a na diagnoskopie wyszło ostatnie wypalanie DPF przy stanie 485 tysi. Stan auta koleżki do tego z linku to jak dzień do nocy.

    W ASO merca podadzą Ci historię tego auta, tyle tylko że zmodyfikowaną przez handlarza (i to nie musi być ta firma która obecnie sprzedaje), a jak to możliwe to tajemnica ,he he he.

  • #32 20 Maj 2016 09:50
    diabeel
    Poziom 17  

    Nie jestem napalony na to auto:) chciałem tylko rzeczowej wypowiedzi i ją otrzymałem.
    Pytanie tylko czy taki silnik nie konieczne w tym konkretnym egzemplarzu jest w stanie zrobić 400tys. km w miarę bez awaryjnie i czy w pieniądzach do 35-40k zł, jestem w stanie znaleźć coś dobrego z W204...?

  • #33 20 Maj 2016 22:28
    diabeel
    Poziom 17  

    Ten z poprzedniego linka chyba był kręcony.
    Dzisiaj oglądałem i jechałem autem z linku poniżej:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=6200580967#0c43c66e8f

    Auto z 2009 roku - skrzynia pracowała idealnie - myślę i słyszałem z opinii, że takie skrzynie są w stanie zrobić sporo kilometrów przy regularnym serwisowaniu,
    Wg wydruku z ASO olej w skrzyni wymieniany przy 200tys.km.
    Jak go widzicie?
    Środek nie zniszczony.
    Fakt, że lewe tylne drzwi nie są spasowane zbyt dobrze...auto z Włoch....

  • #34 20 Maj 2016 23:55
    kakibara
    Poziom 24  

    Jeżeli interesuje Cię najbardziej mercedes powinieneś szukać z pojemnością silnika do 2150 ccm i z układem wtryskowym na Boschu - bardzo dobrze się sprawuje na naszym nędznym paliwie, z układem delphi to mina, patrz / dopytuj się sprzedającego po, której stronie jest łańcuch rozrządu. Bo właśnie w 2009/2010 merc zaczął korzystać z delphi.
    Swojego czasu sam interesowałem się, tym mercedesem (ale kupiłem francuza) - musisz pamiętać o tym, że serwis mercedesa jest bardzo drogi, jeżeli trafisz na zadbany model z lat 2007-2009 - będziesz bardzo zadowolony, nie ma problemu z rdzą, dopracowany, zrobisz lekko swoje 100 tyś. km tym modelem. Każdy ma swoje zdanie z podpowiadających - polecam stronę klubową mercedesa i tam poczytać/ zarejestrować się/popytać.
    ten z linku, ładny kolor - tylko na żywo można się wypowiadać. POZDRO.

  • #35 21 Maj 2016 09:04
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Niecałe 40 tysięcy (wywoławcza cena) za merca z tego roku i w takim stanie jak opisuje sprzedający ? Pomyśl troszeczkę - musiał go kupić za dużo mniej, dolicz wszystkie opłaty, przewóz, zarobek dla sprzedającego a następnie wejdź na jakąś włoską stronę z samochodami i znajdź podobny w cenie 6500 euro. Fakt znajdziesz podobne auta, ba nawet lepsze tylko cena będzie taka że z butów wyskoczysz. I teraz włączasz drugi etap myślenia - skąd nasz sprzedający wytrzasnął taką okazję.
    Nie dziwi Cię to że ma niedawno robione hamulce (popytaj handlarzy po co się robi hamulce).
    Chcesz zrobić samochodem 100 000 km i zrobisz to każdym bez względu na markę, tylko pozostaje pytanie ile do niego przez ten czas dołożysz. I pamiętaj nie ma okazji, to psychologiczna zagrywka handlarza. Jest takie stare chińskie przysłowie "należy wysłuchać 1000 opinii, a pokierować się własnym sumieniem".
    Robię trochę samochodów "do handlu", trochę marudzą przy płaceniu ale dają dużo roboty. Powiem jedno - samochód musi być rzeczywiście w pełni sprawny, dbają nawet o takie szczególiki jak działający drugi kluczyk, wszystkie systemy sprawne, kompletne oświetlenie. Nie raz trafiają się takie maszyny że salonowe nówki wyglądają przy nich jak używki. Wszystko lśni, nowe opony, hamulce, komora silnika to wzór czystości, tylko na pytanie jak taki samochód wyglądał "wcześniej" to odpowiedź pada "silnik miał na fotelu kierowcy".

    Z tymi samochodami to tak jak z dziewczynami, możesz mieć 16 latkę z Ukrainy i 70 latkę z Paryża, i zawsze możesz powiedzieć że to niezła lacha ponieważ w 60 latach była tancerką w Moulin Rouge.

  • #36 21 Maj 2016 09:36
    diabeel
    Poziom 17  

    Cena jest do opłat...Finalnie wyjdzie około 44k zł. Na dowodzie rejestracyjnym z Włoch widniał facet o roczniku '47.
    Mam VIN, myślę, że mogę go sprawdzić w serwisie po VINie.
    Jeśli chodzi o silnik w Mercedesie to szukam o oznaczeniu 646 - podobno te były niezawodne.
    Ten ma akurat pojemność 2148cm3.
    Aleksander_01 - wiem, że w tych czasach nie ma okazji, ale naiwność ludzka jest zgubna.
    Sam chcę sprzedać moje A6 C5 2.8 z roku '98. Mam przebieg realny 317tys.km i ludzie dzwonią i mówią, że gdyby miała 200kkm to by kupili :)

  • #37 21 Maj 2016 09:51
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    diabeel napisał:

    Sam chcę sprzedać moje A6 C5 2.8 z roku '98. Mam przebieg realny 317tys.km i ludzie dzwonią i mówią, że gdyby miała 200kkm to by kupili :)


    Bo ludzie chcą wierzyć że robią świetny interes i .... niestety sami zmuszają aby ich oszukiwać.

    Co do trwałości merca - przy odpowiedniej obsłudze i eksploatacji można osiągnąć przebieg rzędu miliona km, co dzisiaj nie jest nic nadzwyczajnym, na jakiejś amerykańskiej stronie stoi u dealera hyunday z przebiegiem ponad milion mil.

    Amerykanie określają samochody dwojako
    raz - ile można max zrobić nim mil
    dwa - i ile w tym czasie dołożymy do utrzymania samochodu.

  • #38 21 Maj 2016 12:24
    diabeel
    Poziom 17  

    Bylem w ASO, ostatni przegląd w październiku 2015 przy przebiegu 250kkm, teraz auto ma 272kkm. Wg ASO serwisowany caly czas wg zaleceń producenta. W 2015 roku byl to przegląd nr 9

  • #39 21 Maj 2016 12:32
    sebap
    Poziom 39  

    Kolego, historię można dorobić, już to napisano wyżej ;).

  • #40 21 Maj 2016 12:39
    andrzej20001
    Poziom 42  

    sebap napisał:
    historię można dorobić

    Tak jasne w ASO dorobią wszystko. Będzie gość w ASO wpisujący przebiegi serwisowe dup..i robotę nadstawiał za mesia za 5tys E . No już widzę.

  • #41 21 Maj 2016 13:28
    diabeel
    Poziom 17  

    Wiem, że można dorobić - w końcu wszystko jest do podrobienia, ale...czy rzeczywiście ktoś by się narażał za taką mała kwotę i to jeszcze Włoch dla którego 1EUR=1PLN...?

  • #42 21 Maj 2016 15:18
    wqq
    Poziom 21  

    Widzę że C5 odstawiłeś na samym początku z uwagi na wnętrze. Może alternatywą byłby "brat bliźniak" PEUGEOT 508 z 2.0HDI...

  • #43 21 Maj 2016 18:00
    diabeel
    Poziom 17  

    Sądzisz że przebije komfortem mercedesa?

    Dodano po 15 [minuty]:

    Jeszcze mam jedno pytanie...typowo techniczne. Ten mercedes ma lusterka składane automatycznie.
    Przy zamykaniu auta lusterka normalnie się zamykają ale jak otwieram drzwi z pilota to lusterka się nie otwierają, dopiero jak otworzę drzwi.
    Czy to normalne?

    edit/ to normalne już doczytałem.

    PS.
    Czy da się z angielszczyć menu w takim mercedesie z Włoskiego?

  • #44 21 Maj 2016 18:27
    wqq
    Poziom 21  

    Ja może podchodzę z innej strony, wolę jeździć samochodem 2-4 lat młodszym w tej cenie dużo nieodbiegającym parametrami od innych. Co do ceny w twoim budżecie możesz znaleźć dość ciekawy 2-3 letni egzemplarz...
    To jest tylko moje zdanie z którym nie musisz się zgadzać, a jeździłem dość dużo różnymi samochodami różnych marek...

  • #45 21 Maj 2016 20:57
    sebap
    Poziom 39  

    Komfort w tym Mercedesie? Tu bym polemizował. Głośno w środku, twarde zawieszenie. To jednak C a nie E klasa. W E już można mówić o komforcie.

  • #46 22 Maj 2016 07:17
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Wyjdź z założenia, że mercedes ma o 30% zawyżona cene (w stosunku do rzeczywistych walorów tego auta), bo to mercedes, a prawdopodobieństwo , ze licznik jest przekręcony jest 100%-owe.
    Citroen, to przecież wynalazek, na F, to musi być szmelc, ( który jest kupowany przez frajerów itd), wiec jest tani i inc nie warty. Za to prawdopodobieństwo, ze jest przekręcony licznik to tylko 50%.
    Ja osobiście zawsze szukam "wynalazkowych" aut i za rozsądne pieniadze dostaje auto młodsze, obiektywnie lepsze i z reguły mniej zjeżdżone. Nie wierz w bzdury z utrudniona odsprzedażą, bo nigdy nie miałem problemu ze sprzedaniem takiego auta , bo przyjeżdża konkretny klient, który wie czego chce, a nie "apacze tylko".
    W Twoim budżecie jest mnóstwo ciekawych aut i w życiu nie wydałbym swoich ciężko zarobionych pieniędzy na przereklamowaną C-klasę.
    Używany diesel z przekręconym licznikiem wydrenuje Ci kieszeń przez te 5 lat, ale Ty będziesz ze sztucznym uśmiechem udawał, że to nic i jak sie ma gwiazdę na masce , to musi kosztować. Ale widzę, że Ty jużz wybrałeś auto i chcesz tylko potwierdzenia słuszności tego wyboru, a tu jak widać zdania sa różne...
    Szukałbym tylko dużego motoru ( min. 2,0 wzwyż) produkowanego i sprawdzonego od kilku lat + LPG ( np. renault 2,0T, dalekowschodnie R4 i V6 ) i masz spokój, wymina olejów, pasków i maska do "zaspawania" na 10-15 tys km
    Za 35-40 tys kupisz ( o klasę wyżej) camry 2007-9 z 2,4 170 KM który spali tyle benzyny co ten diesel( a gazu 10-11l !!), a 3,5 270KM(!) spala 11l benzyny ( 13-15 LPG w automacie).
    Tu jest dopiero komfort i przestrzeń, a nie w C-klasie. I zapewniem Cię, że w toyocie przejedziesz te 100 tys km bez wiekszych przygód .

  • #47 22 Maj 2016 10:02
    Kune
    Poziom 23  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Za 35-40 tys kupisz ( o klasę wyżej) camry 2007-9


    WOW! A gdzie haslo kup Sonate?

    Camry? Serio? Ten ponton dla amerykanow? Gusta sarozne, ale jesli to ladniejsze auto od A4B8 i C-klass to nie ma o czym mowic. Porownaj samo prowadzenie tych aut, konstrukcje zawieszenia, nie wspominam ze mercedes jest fajnie wyważony z RWD, a Audi (szczegolnie w Quattro) ma jedno z najlepszych zawieszen.

    andrzej lukaszewicz napisał:
    2,4 170 KM który spali tyle benzyny co ten diesel

    To juz przegiecie

    andrzej lukaszewicz napisał:
    3,5 270KM(!) spala 11l benzyny

    A to chyba na autostradzie przy 110km/h. To auto w miescie bedzie walic 15 benzyny jak drut, jezdzac normalnie.

    sebap napisał:
    Komfort w tym Mercedesie? Tu bym polemizował. Głośno w środku, twarde zawieszenie.

    Komfort to nie tylko pontonowe zawieszenie, to wykonczenie wnetrza, fotele etc. Na pewna w KIA Ceed jest duzo lepiej?

    wqq napisał:
    Ja może podchodzę z innej strony, wolę jeździć samochodem 2-4 lat młodszym w tej cenie dużo nieodbiegającym parametrami od innych. Co do ceny w twoim budżecie możesz znaleźć dość ciekawy 2-3 letni egzemplarz...

    Wskaż te 2-3 letnie auta nieodbiegające komfortem, wykonczeniem, prowadzeniem od Audi i Mercedesa?

    wqq napisał:
    Widzę że C5 odstawiłeś na samym początku z uwagi na wnętrze. Może alternatywą byłby "brat bliźniak" PEUGEOT 508 z 2.0HDI...

    To auto rowniez bym rozwazyl, jako alternatywe dla C5, ale nie ma podejscia do dwoch pozostalych.

  • #48 22 Maj 2016 11:02
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Znałem nie jednego co miał "cudowne ałdi" tylko nie było go stać na utrzymanie zawieszenia, które ciagle pukało. Mowa o super własnościach jezdnych na naszych drogach to watpliwa zaleta, bo drogo , a i tak łomocze na dołach, a " niezawodny ponton" łagodzi sytuacje , zwłaszcza na planowane 5 lat niedrogiej eksploatacji. Mam znajomego , co ma camry 2,4 od 2 lat i mówi, ze zapomniał, że ma samochód na utrzymaniu, a wcześniej miał te super marki z szachownicą i gwiazda na masce.

  • #49 22 Maj 2016 11:05
    sebap
    Poziom 39  

    Kune napisał:
    sebap napisał:
    Komfort w tym Mercedesie? Tu bym polemizował. Głośno w środku, twarde zawieszenie.

    Komfort to nie tylko pontonowe zawieszenie, to wykonczenie wnetrza, fotele etc. Na pewna w KIA Ceed jest duzo lepiej?

    Kolego, za przeproszeniem, pieprzysz jak potłuczony. Gdzie ja porównałem C klasę do Ceeda? Przecież to zupełnie inna klasa auta. Fotele wygodne? Może dla Ciebie. Wykończenie wnętrza? Źe nie jest ale szału nie robi. Twarde, głośne, ciasne, ot co. No ale ma gwiazdę na masce.

  • #50 22 Maj 2016 11:27
    Kune
    Poziom 23  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Znałem nie jednego co miał "cudowne ałdi" tylko nie było go stać na utrzymanie zawieszenia, które ciagle pukało.

    To nie problem auta tylko właściciela prawda?

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Mowa o super własnościach jezdnych na naszych drogach to watpliwa zaleta, bo drogo , a i tak łomocze na dołach

    Nie za bardzo rozumiem o czym mówisz. Jasne ze PL to nie DE, ale jakie doły? Na śląsku i na pomorzu (gdzie głównie jeżdże) są bardzo przyzwoite drogi.

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Mam znajomego , co ma camry 2,4 od 2 lat i mówi, ze zapomniał, że ma samochód na utrzymaniu, a wcześniej miał te super marki z szachownicą i gwiazda na masce.

    No widzisz, a ja miałem 4 Audi, BMW i inne te "kosztowne" samochody i też nie musiałem nić robić. Tankowanie, serwisy eksploatacyjne i koniec.
    Z jedynych rzeczy nadzwyczajnych to silnik wycieraczki tylnej szyby (Audi), odpływy z dachu panoramicznego (BMW), załamane kable w kombi (BMW), poduszka pod skrzynią (Audi), turbosprężarka (BMW). Każdym aut przejechane z 60kkm.

    Ważne jest, żeby kupić auto w dobrym stanie technicznym, z autentycznym przebiegiem. To tylko auta, na to nie ma reguły, np. wczoraj rozciekł się w Insigni zimering na wale (miał pół roku).

    sebap napisał:

    Kune napisał:
    sebap napisał:
    Komfort w tym Mercedesie? Tu bym polemizował. Głośno w środku, twarde zawieszenie.

    Komfort to nie tylko pontonowe zawieszenie, to wykonczenie wnetrza, fotele etc. Na pewna w KIA Ceed jest duzo lepiej?

    Kolego, za przeproszeniem, pieprzysz jak potłuczony. Gdzie ja porównałem C klasę do Ceeda? Przecież to zupełnie inna klasa auta. Fotele wygodne? Może dla Ciebie. Wykończenie wnętrza? Źe nie jest ale szału nie robi. Twarde, głośne, ciasne, ot co. No ale ma gwiazdę na masce.

    Mowa była wcześniej cały czas o KIA. To do czego to porównujesz? Do Scenica?

  • #51 22 Maj 2016 11:44
    sebap
    Poziom 39  

    Kolego, nigdzie nie porównałem W204 z żadnym autem. Po prostu stwierdzam, że za te pieniądze komfort stoi na średnim poziomie.

  • #52 22 Maj 2016 11:50
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Za takie pieniądze wolałbym kupić po stokroć jakąś nówkę z salonu a nie stare zwłoki z dopisaną historią. Jeszcze za parę stów grałaby mi orkiestra cygańska "łestro quero pażo re" przy wyprowadzaniu gabloty z salonu. No ale cóż niektórzy lubią nekrofilię.

  • #53 22 Maj 2016 12:25
    Kune
    Poziom 23  

    Aleksander_01 napisał:
    Za takie pieniądze wolałbym kupić po stokroć jakąś nówkę z salonu a nie stare zwłoki z dopisaną historią. Jeszcze za parę stów grałaby mi orkiestra cygańska "łestro quero pażo re" przy wyprowadzaniu gabloty z salonu. No ale cóż niektórzy lubią nekrofilię.


    Jakie to super nówki są za takie pieniądze? Ja wiem, że niektórzy wolą nową Pandę, ale to raczej nie ta liga.

  • #55 22 Maj 2016 12:49
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Kune napisał:
    [quot

    Jakie to super nówki są za takie pieniądze? Ja wiem, że niektórzy wolą nową Pandę, ale to raczej nie ta liga.


    Peugeot 308 po rabacie 54 tysi, tak że nie panda. To nic że ma 70 lat, ważne jest to że w 60-tych latach XX wieku tańczyła w Paryżu. A ja zawsze będę wolał 16 letnie Ukrainki.

  • #56 22 Maj 2016 13:14
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Aleksander_01 napisał:
    Peugeot 308 po rabacie 54 tysi, tak że nie panda.

    Auto było do 45 tys. max. Wiec trudno będzie z tym budżetem kupić 208.
    Porównanie Francuzek do Ukrainek niegrzeczne, ale rozumiem ideę i mimo to nigdy bym nie chciał nowego auta klasy A/B w stosunku do nawet 10-letniego klasy średniej , czy średniej wyższej.

  • #57 22 Maj 2016 16:02
    amator2000
    Poziom 17  

    Nikt nie sprzedaje niebitego diesla, bez objaw usterek, z przebiegiem ok. 200 tys. km. No, oprócz Polski ...
    :D
    Poza tym z tych 3 wymienionych, francuz ma najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne. Z dieslami od VAG, zwłaszcza tymi 2.0 na pompowtryskach, trzeba mocno uważać.

    A generalnie zakup używanego diesla to loteria. Na rynku moto nie ma i nigdy nie było "okazji". Kto nie wierzy, niech porówna ceny takich samych aut w Germanii i Polandii.
    :D

  • #58 22 Maj 2016 18:48
    Kune
    Poziom 23  

    amator2000 napisał:
    Z dieslami od VAG, zwłaszcza tymi 2.0 na pompowtryskach, trzeba mocno uważać.

    Kolejny ekspert. Czy Ty tu widzisz gdzies diesla na PD??

    Aleksander_01 napisał:
    Peugeot 308 po rabacie 54 tysi, tak że nie panda. To nic że ma 70 lat, ważne jest to że w 60-tych latach XX wieku tańczyła w Paryżu. A ja zawsze będę wolał 16 letnie Ukrainki.


    To faktycznie mocna konkurencja dla tego Mercedesa za 35 i reszty aut w budżecie max 45.
    Woleć możesz nawet J. Albę albo J. Lopez, ale pewnie i tak jest Grażyna z Gościna. Takie gadki...

  • #59 22 Maj 2016 19:42
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Kune napisał:

    Woleć możesz nawet J. Albę albo J. Lopez, ale pewnie i tak jest Grażyna z Gościna. Takie gadki...


    Myślę że byś się rozczarował jak byś zobaczył J. Lopez rano bez makijażu, Alba jest fajna. Sądzę że jest jakaś Grażyna w tym Gościniu która dorównuje urodzie tym paniom :D .

  • #60 23 Maj 2016 17:01
    diabeel
    Poziom 17  

    sebap napisał:
    Autor tematu chyba już kupił auto więc niepotrzebnie się tu produkujemy https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3206596.html .


    Auto kupione. Wybór to Mercedes W204 2.2CDI w automatycznej skrzyni biegów. Cały czas serwisowany wg ASO.
    Mam trochę pytań dotyczących tego modelu ale to w innym dziale.
    Dziękuje za konstruktywne rady.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME