Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota RAV 4 2.0 1994r. Ładowanie akumulatora

dawid119955 17 Maj 2016 23:36 978 7
  • #1 17 Maj 2016 23:36
    dawid119955
    Poziom 8  

    Mam problem z ładowaniem akumulatora w Toyota RAV4 1994r. Ostatnio, zaczęły migać mi kontrolki od ładowania. Nie czekając na dalsze rozwinięcie sytuacji kupiłem szczotki i wymieniłem na nowe, przy okazji wymieniłem również regulator na nowy. Troszeczkę pomogło, bo podczas dłuższej jazdy się nie świeciły i ładowanie było ok. Jednak pojawił się dalszy kłopot. Kiedy auto stało całą noc w garażu i rano przyszło do odpalenia kontrolki znów migały (zapalały, gasiły). Nawet jeśli auto nie zostało jeszcze odpalone, było na zapłonie kontrolki już migały, przygasały. Działo się to tylko i wyłącznie na zimnym silniku, aż do momentu osiągnięcia jakiejś temp.( kiedy kontrolki migały ładowania nie było, kiedy przestały migać ładowanie było ok). Postanowiłem poczytać na ten temat w internecie, jednak nic takiego nie znalazłem. Podjąłem się dalszego etapu napraw. Wymieniłem ślizgi w alternatorze oraz łożyska przy okazji. Jednak to nie pomogło. Nadal było to samo. Kupiłem nowy mostek z diodami i również wymieniłem, niestety to też nie pomogło. Pytałem się w firmie zajmującej się naprawą alternatorów, jednak oni sami nie wiedzą co może być przyczyną. Do tej pory jest tak jak opisałem wcześniej. Na zimnym silniku, zawsze z samego rana ładowania brak (kontrolka miga), po osiągnięciu jakiejś temperatury podczas jazdy kontrolka się nie świeci i ładowanie jest ok. I tak codziennie rano. I tutaj moje pytanie. Czy ktoś miał podobną sytuacje, czy wina może leżeć po stronie alternatora, czy przyczyną może być coś innego? Bardzo mnie zastanawia dlaczego na zapłonie, jak jeszcze nie odpalę silnika kontrolka ładowania już miga. Proszę o pomoc, bo obawiam się, że w zimę mogę nie mieć wcale ładowania przy ujemnych temperaturach.

    0 7
  • #2 18 Maj 2016 00:19
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Proszę sprawdzić jak wyglądają przewody i ich mocowania na alternatorze i akumulatorze. Masę też. Po włączeniu stacyjki , przez kontrolkę idzie prąd wzbudzenia na alternator. Może być coś w nim uszkodzone np.uzwojenie.

    0
  • #3 18 Maj 2016 09:29
    dawid119955
    Poziom 8  

    Przewody na alternatorze są ok. Przy akumulatorze również.

    0
  • #4 18 Maj 2016 09:37
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Na alternatorze jest jeszcze wtyczka lub konektor idący do kontrolki. Trzeba sprawdzić czy na nim jest plus w momencie pracy alternatora.

    0
  • #5 18 Maj 2016 09:40
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Odepnij wtyczkę od alternatora rano i zobacz co się dzieje z tymi kontrolkami. Ew. sprawdz zasilania żarówką 5w na pinach S i IG.
    Toyota RAV 4 2.0 1994r. Ładowanie akumulatora
    https://as-pl.com/p/ARE6013

    0
  • #6 20 Maj 2016 09:05
    dawid119955
    Poziom 8  

    Sprawdziłem jak wygląda sprawa z wtyczką. Po odpięciu wtyczki kontrolka od ładowana w ogóle się nie świeci. Bez włączonego zapłonu na pinie L jest napiecie, na innych pinach napięcia brak. Po wlaczeniu zapłonu na odpietej wtyczce na wszystkich pinach jest napięcie, na pinie IG jest mniejsze. Na podpietej wtyczce do regulatora i włączonym zapłonie napiecie na pinie S zmienia się (żarówka miga). Na kolejnych pinach napiecie jest ok. Zamieszczam link do filmiuku, na ktorym widać jak żarówka miga na pinie S (kabel żółty). https://m.youtube.com/watch?v=Qslm9fG50CE&feature=youtu.be

    Czy bedzie to wina uzwojenia, czy uszkodzonego regulatora? Teraz sam się już pogubiłem.

    0
  • #7 20 Maj 2016 15:13
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Na S masz mieć normalne 12v bez zapłonu. Na ig z zapłonem. L kontrolka. Mierz żarówką 5 w.

    0
  • #8 20 Maj 2016 17:54
    dawid119955
    Poziom 8  

    Ten widok jest jest z przodu kosrki, nie od strony kabli? Jeżeli tak to na cieplym silniku bez zapłonu na pinie L jest napiecie 12,40 V, na reszcie 0V. Na wlaczonym zapłonie piny mają: L 12,25V, IG 11,92V, S 11,77V. Rano sprawdzę jeszcze na zimnym silniku. Pomiar dokonany oczywiście przy odpiętej kostce od regulatora.

    0