Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DR 125 S - Brak ładowania, stator

18 Maj 2016 16:06 2376 1
  • Poziom 2  
    Witam w pierwszym poście.

    Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ.

    Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia, impulsatora, oraz statora z kołem magnesowym.

    Tutaj schemat:
    https://obrazki.elektroda.pl/8464521700_1463580331.jpg


    Jak widać z zespołu statora wychodzi 8 kabli, w tym 2 od impulsatora i trzy żółte (ładowanie?) jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma stykami i
    jeden samodzielny kabelek ze złączem bananowym.

    Stator zbudowany jest z 11 cewek (dwóch większych zakładam, że zasilających moduł oraz dziewięciu mniejszych zakładam do ładowania)
    https://obrazki.elektroda.pl/7491284700_1463580953.jpg tutaj zdjęcie poglądowe

    Sprawdziłem regulator napięcia wedle instrukcji Haynsa - wszystko wydaje się okej. Sprawdziłem stator i magneto - okazało się, że jeden z żółtych kabli podaje 3v zamiast 50v do regulatora napięcia. Ściągnąłem koło magnesowe, wyciągnąłem stator (ścigacz lewy gwint M27).

    Przystawiając miernik do obręczy statora i żółtych kabli obwód się zamyka, co znaczy, że jest między cewkami a obręczą statora i w konsekwencji masą jest zwarcie, co chyba nie powinno mieć miejsca. Wysłałem stator do przezwojenia do AutoElektro w Sosnowcu. Odpowiedzieli, że nie przewiną, ponieważ padnięta jest także cewka wysokiego napięcia (która to?) - nie pokazuje żadnej oporności. Ona nawinięta jest cieńkim drutem co powoduje znaczny nakład pracy dla zakładu i brak możliwości gwarancji, stąd odmowa. Dostanie części zamiennej jest niezwykle trudne.

    Mam w związku z tym następujące pytania:
    - czy jest w ramach rozsądku możliwe samodzielne przewinięcie statora?
    - jak dokładnie zdiagnozować usterkę?
    - które cewki za co odpowiadają?
    - czy jest możliwe przerobienie statora do motoru kingway chopper 200 - zgadzają się na wszelkie wymiary i otwory, nie zgadza się się ilość kabli - jak to zrobić, ewentualnie kto mógłby się tym zająć?
    https://obrazki.elektroda.pl/7155186400_1463580869.jpg
  • Poziom 2  
    Mały update w sprawie statora.

    Przyszedł mi ten drugi, który chciałem dopasowywać do swojego moto. Wymiary się zgadzają. Niestety czekam na kolejny egzemplarz, ponieważ ten który otrzymałem został źle nawinięty - jeden z fragmentów nawoju zamiast na karkasie to jest pod nim i w zasadzie stator nadaje się na śmietnik.

    Tu jest schemat mojego zapłonu w DR 125 S (SF43b)
    https://obrazki.elektroda.pl/6070883500_1464432351.jpg

    W tym statorze, który chce dopasowywać kabel oznaczony na schemacie jako Pink jest dołączony do obręczy statora i w konsekwencji masy. W dodatku między Pink a Br jest 220 ohm, a powinno być 146.

    Jest jakaś możliwość, żeby zmniejszyć opór do wartości z książki serwisowej, czyli tych 146ohm i czy w ogóle jest to konieczne? Czy odlutowanie przewodu Pink od obręczy statora zmniejszy opór układu czy zwiększy, bądź nie będzie miało wpływu? Czy może wystarczy odwinąć nieco uzwojenia, skrócić je i ponownie przylutować? Z obu cewek, czy z jednej?