Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DR 125 S - Brak ładowania, stator

18 May 2016 16:06 3588 1
  • Level 2  
    Witam w pierwszym poście.

    Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ.

    Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia, impulsatora, oraz statora z kołem magnesowym.

    Tutaj schemat:
    https://obrazki.elektroda.pl/8464521700_1463580331.jpg


    Jak widać z zespołu statora wychodzi 8 kabli, w tym 2 od impulsatora i trzy żółte (ładowanie?) jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma stykami i
    jeden samodzielny kabelek ze złączem bananowym.

    Stator zbudowany jest z 11 cewek (dwóch większych zakładam, że zasilających moduł oraz dziewięciu mniejszych zakładam do ładowania)
    https://obrazki.elektroda.pl/7491284700_1463580953.jpg tutaj zdjęcie poglądowe

    Sprawdziłem regulator napięcia wedle instrukcji Haynsa - wszystko wydaje się okej. Sprawdziłem stator i magneto - okazało się, że jeden z żółtych kabli podaje 3v zamiast 50v do regulatora napięcia. Ściągnąłem koło magnesowe, wyciągnąłem stator (ścigacz lewy gwint M27).

    Przystawiając miernik do obręczy statora i żółtych kabli obwód się zamyka, co znaczy, że jest między cewkami a obręczą statora i w konsekwencji masą jest zwarcie, co chyba nie powinno mieć miejsca. Wysłałem stator do przezwojenia do AutoElektro w Sosnowcu. Odpowiedzieli, że nie przewiną, ponieważ padnięta jest także cewka wysokiego napięcia (która to?) - nie pokazuje żadnej oporności. Ona nawinięta jest cieńkim drutem co powoduje znaczny nakład pracy dla zakładu i brak możliwości gwarancji, stąd odmowa. Dostanie części zamiennej jest niezwykle trudne.

    Mam w związku z tym następujące pytania:
    - czy jest w ramach rozsądku możliwe samodzielne przewinięcie statora?
    - jak dokładnie zdiagnozować usterkę?
    - które cewki za co odpowiadają?
    - czy jest możliwe przerobienie statora do motoru kingway chopper 200 - zgadzają się na wszelkie wymiary i otwory, nie zgadza się się ilość kabli - jak to zrobić, ewentualnie kto mógłby się tym zająć?
    https://obrazki.elektroda.pl/7155186400_1463580869.jpg
  • Level 2  
    Mały update w sprawie statora.

    Przyszedł mi ten drugi, który chciałem dopasowywać do swojego moto. Wymiary się zgadzają. Niestety czekam na kolejny egzemplarz, ponieważ ten który otrzymałem został źle nawinięty - jeden z fragmentów nawoju zamiast na karkasie to jest pod nim i w zasadzie stator nadaje się na śmietnik.

    Tu jest schemat mojego zapłonu w DR 125 S (SF43b)
    https://obrazki.elektroda.pl/6070883500_1464432351.jpg

    W tym statorze, który chce dopasowywać kabel oznaczony na schemacie jako Pink jest dołączony do obręczy statora i w konsekwencji masy. W dodatku między Pink a Br jest 220 ohm, a powinno być 146.

    Jest jakaś możliwość, żeby zmniejszyć opór do wartości z książki serwisowej, czyli tych 146ohm i czy w ogóle jest to konieczne? Czy odlutowanie przewodu Pink od obręczy statora zmniejszy opór układu czy zwiększy, bądź nie będzie miało wpływu? Czy może wystarczy odwinąć nieco uzwojenia, skrócić je i ponownie przylutować? Z obu cewek, czy z jednej?