Witam w pierwszym poście.
Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ.
Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia, impulsatora, oraz statora z kołem magnesowym.
Tutaj schemat:
https://obrazki.elektroda.pl/8464521700_1463580331.jpg
Jak widać z zespołu statora wychodzi 8 kabli, w tym 2 od impulsatora i trzy żółte (ładowanie?) jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma stykami i
jeden samodzielny kabelek ze złączem bananowym.
Stator zbudowany jest z 11 cewek (dwóch większych zakładam, że zasilających moduł oraz dziewięciu mniejszych zakładam do ładowania)
https://obrazki.elektroda.pl/7491284700_1463580953.jpg tutaj zdjęcie poglądowe
Sprawdziłem regulator napięcia wedle instrukcji Haynsa - wszystko wydaje się okej. Sprawdziłem stator i magneto - okazało się, że jeden z żółtych kabli podaje 3v zamiast 50v do regulatora napięcia. Ściągnąłem koło magnesowe, wyciągnąłem stator (ścigacz lewy gwint M27).
Przystawiając miernik do obręczy statora i żółtych kabli obwód się zamyka, co znaczy, że jest między cewkami a obręczą statora i w konsekwencji masą jest zwarcie, co chyba nie powinno mieć miejsca. Wysłałem stator do przezwojenia do AutoElektro w Sosnowcu. Odpowiedzieli, że nie przewiną, ponieważ padnięta jest także cewka wysokiego napięcia (która to?) - nie pokazuje żadnej oporności. Ona nawinięta jest cieńkim drutem co powoduje znaczny nakład pracy dla zakładu i brak możliwości gwarancji, stąd odmowa. Dostanie części zamiennej jest niezwykle trudne.
Mam w związku z tym następujące pytania:
- czy jest w ramach rozsądku możliwe samodzielne przewinięcie statora?
- jak dokładnie zdiagnozować usterkę?
- które cewki za co odpowiadają?
- czy jest możliwe przerobienie statora do motoru kingway chopper 200 - zgadzają się na wszelkie wymiary i otwory, nie zgadza się się ilość kabli - jak to zrobić, ewentualnie kto mógłby się tym zająć?
https://obrazki.elektroda.pl/7155186400_1463580869.jpg
Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ.
Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia, impulsatora, oraz statora z kołem magnesowym.
Tutaj schemat:
https://obrazki.elektroda.pl/8464521700_1463580331.jpg
Jak widać z zespołu statora wychodzi 8 kabli, w tym 2 od impulsatora i trzy żółte (ładowanie?) jest jeszcze jedna wtyczka z dwoma stykami i
jeden samodzielny kabelek ze złączem bananowym.
Stator zbudowany jest z 11 cewek (dwóch większych zakładam, że zasilających moduł oraz dziewięciu mniejszych zakładam do ładowania)
https://obrazki.elektroda.pl/7491284700_1463580953.jpg tutaj zdjęcie poglądowe
Sprawdziłem regulator napięcia wedle instrukcji Haynsa - wszystko wydaje się okej. Sprawdziłem stator i magneto - okazało się, że jeden z żółtych kabli podaje 3v zamiast 50v do regulatora napięcia. Ściągnąłem koło magnesowe, wyciągnąłem stator (ścigacz lewy gwint M27).
Przystawiając miernik do obręczy statora i żółtych kabli obwód się zamyka, co znaczy, że jest między cewkami a obręczą statora i w konsekwencji masą jest zwarcie, co chyba nie powinno mieć miejsca. Wysłałem stator do przezwojenia do AutoElektro w Sosnowcu. Odpowiedzieli, że nie przewiną, ponieważ padnięta jest także cewka wysokiego napięcia (która to?) - nie pokazuje żadnej oporności. Ona nawinięta jest cieńkim drutem co powoduje znaczny nakład pracy dla zakładu i brak możliwości gwarancji, stąd odmowa. Dostanie części zamiennej jest niezwykle trudne.
Mam w związku z tym następujące pytania:
- czy jest w ramach rozsądku możliwe samodzielne przewinięcie statora?
- jak dokładnie zdiagnozować usterkę?
- które cewki za co odpowiadają?
- czy jest możliwe przerobienie statora do motoru kingway chopper 200 - zgadzają się na wszelkie wymiary i otwory, nie zgadza się się ilość kabli - jak to zrobić, ewentualnie kto mógłby się tym zająć?
https://obrazki.elektroda.pl/7155186400_1463580869.jpg