Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

pralka candy go4 106 df nie wiruje

Gost12XD 18 May 2016 18:23 1695 2
e-mierniki
    Gost12XD
    Level 2  
    Witam mam problem z pralką candy go4 106 df po praniu w bębnie została woda nigdy mi się to nie zdarzyło więc chciałem żeby odwirowało ustawiłem na tryb wirowania ale bęben się nie kręcił pomyślałem że za duże obciążenie więc wyciągnąłem pranie i nastawiłem samo wirowanie żadnej reakcji słychać jak silnik daje moc wszystko niby ok ale nic nie kręci minimalny pisk nw czy tak powinno być jestem nowy i nie znam się wiec postanowiłem zwrócić się do was o pomoc jak by ktoś wiedział co i jak naprawić albo wymienić i w jakiej cenie mniej więcej to z góry Dziękuje :)
  • e-mierniki
  • Helpful post
    kudlaty1125
    Level 15  
    Jaśniej proszę.

Czy ukochana frania normalnie pierze, a tylko wirowania nie robi, czy tylko piszczy? Jeśli normalnie pracuje, to zmierz napięcie na silniku, ustaw na wirowanie i sprawdź. Jeśli będzie w miarę podobne, znaczy że to jakaś usterka mechaniczna. Najlepiej zrób to tak:

Zdejmij pokrywę, spróbuj dostać się do złącz silnika, zasil pralkę, sprawdź napięcia, jest tam dużo złączek, więc przy pomocy próbnika napięcia i miernika określ które to te właściwe.
    Następnie ściągnij pasek, możesz odkręcić silnik (może się przydać w innym projekcie), sprawdź czy to nie usterka mechaniczna ręcznie obracając bęben.

Kolejnym krokiem będzie odkręcenie górnej osłony i sprawdzenie czy tam wszystko jest ok, pewnie i tak się nie znasz więc popatrz z góry czy to ładnie wygląda (zawsze trochę doświadczenia załapiesz).