Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 2 1.4 - Czujnik położenia i prędkości wału

19 Maj 2016 19:58 8055 5
  • Poziom 2  
    Dzień dobry!
    użytkowane przeze mnie Clio zaczęło szwankować podczas uruchamiania. Przeczytałem kilka wątków opisujących podobne objawy w modelu z tym samym typem silnika i duża część z nich wskazywała na potencjalnie wadliwy czujnik położenia i prędkości wału. Ponieważ część wątków daje nadzieję, że przeczyszczenie czujnika pozwoli usunąć kłopot, postanowiłem wykonać tę czynność samodzielnie, ale natrafiłem na problem. Nie umiem odnaleźć rzeczonego czujnika.
    Przejrzałem wątki na elektrodzie i w innych serwisach w poszukiwaniu odpowiedzi, ale niestety bez efektu. Znalazłem nawet poradnik pt. Sam naprawiam do tego modelu, ale na rozkładzie czujników brakuje symbolu poszukiwanego przeze mnie elementu (załącznik).
    Proszę o podpowiedź, najlepiej wskazanie na schemacie lub fotografii, w którym miejscu szukać. Do komory silnika mam dostęp tylko od góry.

    Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    W miejscu zaznaczonym na czerwono siedzi czujnik wału, bezpośrednio nad nim jest czujnik temp. wody.
    Renault Clio 2 1.4 - Czujnik położenia i prędkości wału
  • Poziom 15  
    Tylko jeśli masz problem z odpaleniem na ciepłym może to być wina czujnika
  • Poziom 2  
    Dziękuję za zdjęcie z oznaczeniem.
    Dodam kilka informacji na temat sytuacji. Być może problem leży gdzie indziej.
    Dzisiaj na przykład na zimnym silniku zapalił za pierwszym razem. Podczas pracy na luzie wyczuwalne były drgania pochodzące z silnika (samochód stał w miejscu), które zanikały podczas dodawania gazu. Po kilku minutach zgasiłem silnik i tym razem odpalił dopiero za trzecią lub czwartą próbą.
    Podczas jazdy zdarzały się też sporadyczne sytuacje, w których czuć było silne szarpnięcie na dźwigni zmiany biegów, samochód gwałtownie zwalniał/tracił moc i następnie silnik gasł. Zazwyczaj udawało się go ponownie zapalić jeszcze przed zatrzymaniem samochodu bez powodowania utrudnień w ruchu.
  • Poziom 15  
    To nie czujnik. Wymień świece i reguluj zawory
  • Poziom 2  
    Dzień dobry! Dziękuję za porady, ale okazały się nietrafione. Przyczyną problemu okazał się czujnik położenia wału, a jego wymiany samochód działa bez zarzutu.