Witajcie
Wersja mojego auta z typu Golf IV to akurat Seat Leon 1M Signo 1.6 AKL z 2000 roku, ma elektryczne szyby, lusterka ze składaniem, alarm fabryczny, centralny zamek fabryczny, jest z niemiec i ma LPG
Problem jest taki, że konsola środkowa nie świeci. Sprawna żarówka (z pewnością dobrze zamontowana).
Okazuje się, że styki żarówki z konsoli środkowej oba mają złączenie z czerwonymi kablami pod przekaźnikami (śruby łączące). Czyli pewnie to kable z plusem i chyba jakieś zwarcie bo gdy nie ma kluczyka w stacyjce to połączenie z plusem jest na obu stykach od żarówki.
- nie świecą też u mnie przyciski od sterowania szybami we wszystkich drzwiach,
- od panelu regulacji lusterek na drzwiach kierowcy,
- panelu regulacji wysokości świateł i intensywności podświetlenia zegarów (są tam dwie diody),
- nie świeci przyciski włączania ogrzewania tylnej szyby (chyba powinno świecić razem z przyciskiem świateł awaryjnych?).
Dodam, że polutowałem luty na płytce modułu komfortu. Styki i wtyczki modułu komfortu są czyste i wszystko suche, nic nie przypalone, nie zaśniedziałe, moduł chyba zmieniany wygląda jak nowy nie wiem które oznaczenie to jego rocznik. Może moduł nie do tego modelu auta?
Przestawnik włączania świateł mijania jest wstawiony używany od Audi A3 z 97r ze szrotu opisany, na nim podświetlenie działa prawidłowo, jeden styk we wtyczce ma przegrzany plastik ale sam styk na uszkodzony nie wygląda.
Potencjometr od regulowania jasności podświetlenia zegarów jest jakiś dziwny (nie na płytce ma 35k om ale wlutowany ma 10k i skoki). Więc pewnie jest do wymiany może to on odpowiada za to podświetlenie przycisków podnoszenia szyb?
Jeden z przekaźników pod kierownicą ten podwójny oznaczony 377 (Szeroki przekaźnik podwójny) miał zerwany jeden styk od położenia spoczynkowego, przykleiłem go klejem srebrnym. Widać, że gdy ramie tego przekaźnika nie miało wypukłego styku i działał to się przykopciło.
Do czego służy ten duży podwójny przekaźnik? To nie od oświetlenia? Może w tym miejscu jest zwarcie dlatego właśnie przepalił się styk i odpadł.
Z rzeczy pod kierownicą było coś kombinowane w jednym miejscu jest wstawiony na czarnym kablu bezpiecznik 15A biegnący od śruby pod przekaźnikiem pierwszym z lewej (śruba pod pierwszym przekaźnikiem oznaczonym 53), z drugiej strony ten kabel biegnie pod podłogę przy uchwycie otwierania maski.
Na górze ramki od przekaźników fabrycznie są wstawione bezpieczniki 2 razy 15 A i jeden 10 A który był spięty paseczkiem tytyrytką.
Jest też wiązka kilku kabli biegnących od konsoli środkowej jeden czerwony z tego kompletu kabelków został na chama przylutowany do jednego kabelka pod kierownicą (to wiązka chyba od stacyjki lutowanie zrobione z lewej strony pod kierownicą).
sprawdzę miernikiem czy aby to nie dokładnie on łączy przypadkiem z tą nieświecącą żarówką konsoli środkowej która ma plusy na obu stykach przy rozłączonej stacyjce.
Czy ktoś ma jakieś pomysły gdzie może siedzieć tu problem i poradzi gdzie szukać i co to mogą być za połączenia dostawione ponad fabrykę?
Podam jutro do jakiego koloru kabla od stacyjki jest wlutowany czerwony ten biegnący spod konsoli środkowej.
Wersja mojego auta z typu Golf IV to akurat Seat Leon 1M Signo 1.6 AKL z 2000 roku, ma elektryczne szyby, lusterka ze składaniem, alarm fabryczny, centralny zamek fabryczny, jest z niemiec i ma LPG
Problem jest taki, że konsola środkowa nie świeci. Sprawna żarówka (z pewnością dobrze zamontowana).
Okazuje się, że styki żarówki z konsoli środkowej oba mają złączenie z czerwonymi kablami pod przekaźnikami (śruby łączące). Czyli pewnie to kable z plusem i chyba jakieś zwarcie bo gdy nie ma kluczyka w stacyjce to połączenie z plusem jest na obu stykach od żarówki.
- nie świecą też u mnie przyciski od sterowania szybami we wszystkich drzwiach,
- od panelu regulacji lusterek na drzwiach kierowcy,
- panelu regulacji wysokości świateł i intensywności podświetlenia zegarów (są tam dwie diody),
- nie świeci przyciski włączania ogrzewania tylnej szyby (chyba powinno świecić razem z przyciskiem świateł awaryjnych?).
Dodam, że polutowałem luty na płytce modułu komfortu. Styki i wtyczki modułu komfortu są czyste i wszystko suche, nic nie przypalone, nie zaśniedziałe, moduł chyba zmieniany wygląda jak nowy nie wiem które oznaczenie to jego rocznik. Może moduł nie do tego modelu auta?
Przestawnik włączania świateł mijania jest wstawiony używany od Audi A3 z 97r ze szrotu opisany, na nim podświetlenie działa prawidłowo, jeden styk we wtyczce ma przegrzany plastik ale sam styk na uszkodzony nie wygląda.
Potencjometr od regulowania jasności podświetlenia zegarów jest jakiś dziwny (nie na płytce ma 35k om ale wlutowany ma 10k i skoki). Więc pewnie jest do wymiany może to on odpowiada za to podświetlenie przycisków podnoszenia szyb?
Jeden z przekaźników pod kierownicą ten podwójny oznaczony 377 (Szeroki przekaźnik podwójny) miał zerwany jeden styk od położenia spoczynkowego, przykleiłem go klejem srebrnym. Widać, że gdy ramie tego przekaźnika nie miało wypukłego styku i działał to się przykopciło.
Do czego służy ten duży podwójny przekaźnik? To nie od oświetlenia? Może w tym miejscu jest zwarcie dlatego właśnie przepalił się styk i odpadł.
Z rzeczy pod kierownicą było coś kombinowane w jednym miejscu jest wstawiony na czarnym kablu bezpiecznik 15A biegnący od śruby pod przekaźnikiem pierwszym z lewej (śruba pod pierwszym przekaźnikiem oznaczonym 53), z drugiej strony ten kabel biegnie pod podłogę przy uchwycie otwierania maski.
Na górze ramki od przekaźników fabrycznie są wstawione bezpieczniki 2 razy 15 A i jeden 10 A który był spięty paseczkiem tytyrytką.
Jest też wiązka kilku kabli biegnących od konsoli środkowej jeden czerwony z tego kompletu kabelków został na chama przylutowany do jednego kabelka pod kierownicą (to wiązka chyba od stacyjki lutowanie zrobione z lewej strony pod kierownicą).
sprawdzę miernikiem czy aby to nie dokładnie on łączy przypadkiem z tą nieświecącą żarówką konsoli środkowej która ma plusy na obu stykach przy rozłączonej stacyjce.
Czy ktoś ma jakieś pomysły gdzie może siedzieć tu problem i poradzi gdzie szukać i co to mogą być za połączenia dostawione ponad fabrykę?
Podam jutro do jakiego koloru kabla od stacyjki jest wlutowany czerwony ten biegnący spod konsoli środkowej.