Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Leon 1M,golf,a3,octavia - Nie świeci konsola środkowa,żarówka sprawna

20 Maj 2016 00:46 936 7
  • Poziom 15  
    Witajcie

    Wersja mojego auta z typu Golf IV to akurat Seat Leon 1M Signo 1.6 AKL z 2000 roku, ma elektryczne szyby, lusterka ze składaniem, alarm fabryczny, centralny zamek fabryczny, jest z niemiec i ma LPG

    Problem jest taki, że konsola środkowa nie świeci. Sprawna żarówka (z pewnością dobrze zamontowana).

    Okazuje się, że styki żarówki z konsoli środkowej oba mają złączenie z czerwonymi kablami pod przekaźnikami (śruby łączące). Czyli pewnie to kable z plusem i chyba jakieś zwarcie bo gdy nie ma kluczyka w stacyjce to połączenie z plusem jest na obu stykach od żarówki.

    - nie świecą też u mnie przyciski od sterowania szybami we wszystkich drzwiach,

    - od panelu regulacji lusterek na drzwiach kierowcy,

    - panelu regulacji wysokości świateł i intensywności podświetlenia zegarów (są tam dwie diody),

    - nie świeci przyciski włączania ogrzewania tylnej szyby (chyba powinno świecić razem z przyciskiem świateł awaryjnych?).

    Dodam, że polutowałem luty na płytce modułu komfortu. Styki i wtyczki modułu komfortu są czyste i wszystko suche, nic nie przypalone, nie zaśniedziałe, moduł chyba zmieniany wygląda jak nowy nie wiem które oznaczenie to jego rocznik. Może moduł nie do tego modelu auta?

    Przestawnik włączania świateł mijania jest wstawiony używany od Audi A3 z 97r ze szrotu opisany, na nim podświetlenie działa prawidłowo, jeden styk we wtyczce ma przegrzany plastik ale sam styk na uszkodzony nie wygląda.

    Potencjometr od regulowania jasności podświetlenia zegarów jest jakiś dziwny (nie na płytce ma 35k om ale wlutowany ma 10k i skoki). Więc pewnie jest do wymiany może to on odpowiada za to podświetlenie przycisków podnoszenia szyb?

    Jeden z przekaźników pod kierownicą ten podwójny oznaczony 377 (Szeroki przekaźnik podwójny) miał zerwany jeden styk od położenia spoczynkowego, przykleiłem go klejem srebrnym. Widać, że gdy ramie tego przekaźnika nie miało wypukłego styku i działał to się przykopciło.
    Do czego służy ten duży podwójny przekaźnik? To nie od oświetlenia? Może w tym miejscu jest zwarcie dlatego właśnie przepalił się styk i odpadł.

    Z rzeczy pod kierownicą było coś kombinowane w jednym miejscu jest wstawiony na czarnym kablu bezpiecznik 15A biegnący od śruby pod przekaźnikiem pierwszym z lewej (śruba pod pierwszym przekaźnikiem oznaczonym 53), z drugiej strony ten kabel biegnie pod podłogę przy uchwycie otwierania maski.

    Na górze ramki od przekaźników fabrycznie są wstawione bezpieczniki 2 razy 15 A i jeden 10 A który był spięty paseczkiem tytyrytką.

    Jest też wiązka kilku kabli biegnących od konsoli środkowej jeden czerwony z tego kompletu kabelków został na chama przylutowany do jednego kabelka pod kierownicą (to wiązka chyba od stacyjki lutowanie zrobione z lewej strony pod kierownicą).

    sprawdzę miernikiem czy aby to nie dokładnie on łączy przypadkiem z tą nieświecącą żarówką konsoli środkowej która ma plusy na obu stykach przy rozłączonej stacyjce.

    Czy ktoś ma jakieś pomysły gdzie może siedzieć tu problem i poradzi gdzie szukać i co to mogą być za połączenia dostawione ponad fabrykę?

    Podam jutro do jakiego koloru kabla od stacyjki jest wlutowany czerwony ten biegnący spod konsoli środkowej.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 30  
    B o n u s napisał:
    Potencjometr od regulowania jasności podświetlenia zegarów jest jakiś dziwny (nie na płytce ma 35k om ale wlutowany ma 10k i skoki). Więc pewnie jest do wymiany może to on odpowiada za to podświetlenie przycisków podnoszenia szyb?

    Potencjometr z tego co wiem odpowiada za całe wewnętrzne podswietlanie: zegary, konsola i przyciski.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    coś mi się przypomina, że czytałem, że reguluje się tym też jasność przycisków itp. Czy sądzisz, że jak wymienię potencjometr na 35k (taka wartość w standardzie?) to pomoże na wszystko? bo on teraz ma jakiś tam opór ale skokowo reguluje jednak nic się nie świeci.

    wyjaśniła się wiązka kabelków i czerwony z konsoli zlutowany do czarnego od stacyjki to przełącznik LPG. Kabel z bezpiecznikiem biegnący w podłogę to pewnie też LPG.

    Co z tymi stykami żarówki na panelu oba styki bez kluczyka w stacyjce są zwarte z plusem.
    Właśnie panel środkowy rozgrzebałem może coś pokrętłami nie tak.

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    Panel środkowy wyjąłem nie ma zwarcia na gniazdku i w panelu, ale na wtyczce kabelki cienki biały z niebieskim paskiem i cienki brązowy mają ze sobą zwarcie to zwarcie jest do plusa jak wcześniej sprawdzałem.

    Może ktoś wie gdzie szukać zakończeń tych kabli?
    Musze znaleźć schemat, czy ktoś wie czy kolory kabli i to miejsce są opisane?

    pewnie brązowy z tego to masa, nie miałem już dziś czasu by spiąć to na krótko, musiałem złożyć auto do kupy

    Skoro jest plus to zamieniając na masę brązowy podświetlenie panelu środkowego cały czas będzie świecić.

    Poproszę o pomoc w odnalezieniu schematu do tej części auta
  • Poziom 15  
    Nie mogę odnaleźć tej żarówki i prześledzić połączeń w schemacie bo schemat z elektrody jest po hiszpańsku.

    Zmieniłem potencjometr w regulacji jasności zamiast 35 k ohm to 47, nic się nie zaświeciło.

    Złącze żarówki zwarte z plusem wygląda mi na zwarcie czy to norma ale to by się chyba smażyło w momencie faktycznego włączenia tych światełek?
  • Poziom 15  
    Machnąłem się kabelek od światełka środkowej konsoli nie jest biały z niebieskim paskiem tylko szary z niebieskim. Ktoś wie gdzie jest zakończony? Ktoś może mi odnaleźć to na schemacie? Albo może podać link która to część schematu (pewnie w golfie/leonie/toledo/a3/octavi/bora może też a4 i passat też jest to identyczny sposób oznaczone?)

    Co do zwarcia teraz po wymianie potencjometru regulacji jasności miedzy jednym a drugim stykiem żaróweczki (czyli szarym z niebieskim paskiem i brązowym) na środkowym panelu jest 450-500 k Ω. I około 0,03 V jak się włączy żarówka nadal nie świeci

    Wyciągnąłem panel sterowania szybami i centralnym z drzwi poprawiam luty.

    Kabel plus z żaróweczki konsoli środkowej (szary z niebieskim paskiem) biegnie do przełącznika świateł było w przełączniku parę pękniętych lutów parę przypalonych styków ale po poprawce nadal nic się nie zaświeciło na konsoli środkowej. Może problemem jest przełącznik pochodzący z A3 1997, jak mi się uda (bo nie chce mi się rozgrzebywać komuś auta) to podmienię przełącznik od octavi bez modułu komfortu.

    Nadal nie wyjaśnia się skąd brązowy kabel do żarówki ma zwarcie do plusa. Czy ktoś mi może powiedzieć jakim symbolem oznaczona jest żaróweczka z konsoli na schemacie toledo/leon? Dokąd biegnie brązowy kabel (może stała masa, lub zwarcie do + czy włączanie tej żarówki odbywa się minusem)?
  • Poziom 15  
    Okazało się dziś, że na tylne światło pozycyjne lewe jest 2 V (światło nie świeci) oraz przednie postojowe jest 10,30 V (żarówka słabo się jarzy) to o 1 V mniej od prawego pozycyjnego któro świeci jasniej (normalnie). Zamieniłem przełącznik świateł. Z Seata (z modułem komfortu) na z Octavii bez modułu. Przełącznik z Octavii w Seacie nie podświetla się, ale działa prawidłowo światło pozycyjne tylne i przednie pozycyjne lewe jaśniej świeci.

    Przełącznik z Seata (to przełącznik ze szrotu z audi A3 1997 wmontowany do seata) w Octavii ma podświetlanie.

    Co jest problemem nie ma wcale napięcia do przełącznika który miałby włączyć oświetlanie konsoli środkowej, przycisków podnoszenia szyb, sterowania lusterkami? To wszystko jest w module komfortu?
  • Poziom 15  
    w przełaczniku styk NL (na wtyczce jako 8) odpowiada za światła mijania, ale okazuje sie, że styk 3 na górnej stronie (nie wiem z czym łączy się z wtyczką) bardzo się nagrzewa jest przegrzany / odbarwiony. Sprawdze w przełączniku z octavii czy ten sam styk też parzy.

    -----------

    Okazuje się, że w przełączniku z Octavii styk 3 na górnej części nie grzeje się tak mocno jak w przełączniku z Seata / A3 gdzie styk jest przegrzany. Co tu jest nie tak?
  • Poziom 15  
    Ciekaw jestem o co chodzi z tym przełącznikiem świateł stary przełącznik mimo że łączy bez oporu to pod napięciem nie świeci lewa tyna pozycja (miała 2 V i jedna z przednich pozycji ledwo się tliła).

    Jedna z blaszek w nim mocno się grzała czyżby się przegrzała? Pozycje są złączone ze sobą prawa lewa. Jednak jedna była słaba. Nawet po podłączeniu przekaźników "spinających" Plus + spod ramki przekaźników od aku zamiast plusa przez włącznik świateł to nie działa przekaźnik. Czyżby za małe napięcie by przekaźnik zadziałał? Zrobiłem je tak by w razie gdy przekaźniki moje pozostaną w pozycji spoczynkowej przekaźnik zwierał plus taki jak był.
    Może tu jest różnica między Golfem 4 i Leonem?

    Co do problemu z oświetleniem przycisków połowicznie rozwiązałem przy pomocy schematu do Golfa 4 po Polsku.
    Spiąłem na wtyczce włącznika świateł kable od styków 17 i 4 (albo 7) i mam napięcie do oświetlenia. 17 to oświetlenie złączone z ill. 4 i 7 odpowiadają za światła mijania i długie nie świecą reflektory bez stacyjki.

    Brak niestety regulacji jasności podejrzewam że padnięte jest wyjście z modułu komfortu oznaczone na schemacie Gofa 4 jako ill.

    Potencjometr w regulatorze jasności zmieniałem (może nieprawidłowa wartość mocy albo omów, nie dało się dokładnie 35k dobrać, ale nic się nie poprawiało po zamontowaniu, a to potencjometru 27k a to 49k).

    Proszę o wskazówki co do tego przełącznika świateł musiałem kupić nowy, na starym było 2 V napięcia na tylnej pozycji i przednia pozycja ledwo się paliła, ciemno świeciło światło mijania. Jednak stary włącznik mierzony miernikiem łączy bez zawyżonego oporu na stykach 13 lewa pozycja i wejście plusa z aku styk 15 na włączniku (do 15 biegnie od aku przez bezpiecznik 4 w komorze silnika).