Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 2002 rok 1.9 JTD 115 km

badboy2 20 May 2016 06:59 1332 7
  • #1
    badboy2
    Level 6  
    Witam otoz ma taki problem za kazdym razem przepala mi sie bezpiecznik F11 gdy go wymieniam , wsadzalem juz wszystkie , od 10 do 30 A i taka sama sytuacja.Znajduje sie on w komorze silnika przy baterii ,objawy sa na stepujace ,zapala sie engine failure czy jakos tak i kontrolka silnika czerwona, samochod traci na mocy co moze byc przyczyna ?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    pepe150
    Level 36  
    Jak tam było 10A to ma być 10A.
    Jak wsadziłeś 30A mogłeś spalić samochód. Uchroniło tylko to że jest stałe zwarcie do masy.

    Trzeba sprawdzić instalację.
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    badboy2
    Level 6  
    Najpierw spalil mi bezpiecznik o wartosci 15A myslalem ze byl za slaby wsadzilem 10 poniewaz innego nie mialem i to samo pozniej 20 A i 30 A . Co masz na mysli sprawdzic instalacje kazda wtyczke ktora jest podpieta pod silnik spryskac preparatem , i tak samo skrzynke bepiecznikow sprawdzic i spryskac styki podlaczenia oraz gniazda bezpiecznikow ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    A przepraszam zapomnialem dodac , ze taka sytuacja przepalonych bezpiecznikow zdaza mi sie wtedy gdy wymienie bezpiecznik usune bledy w komputerze i na postoju gdy silnik Sb spokojnie pracuje jest wporzodku .Problem pojawia sie gdy np sie rozpedzam , lub podczas jazdy nie wkrecajac go na obroty .

    Dodano po 17 [minuty]:

    Prosze o pomoc .
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    Czyli wychodzi że jest uszkodzony czujnik, element wykonawczy.
    Bo jak przepala po skasowaniu błędów.
    Błąd odłącza urządzenie i dlatego nie przepala jego.

    Od czego jest ten bezpiecznik F11?
    Jak producent zalecił 15A, to ma być 15A.
    Urządzenie które ma zwarcie bezpośrednio do masy przepali bezpiecznik od razu.
    A były przypadki co ktoś zamiast 15A wstawił 30A i po dniu samochód się spalił...

    Urządzenie może pobierać prąd maksymalny 15A. Ktoś wstawi 30A, urządzenie uszkodzone pobiera 25A, bezpiecznik nie przepali a przewody będą się grzać topić, dojdzie do uszkodzenia elektroniki, spalenia izolacji, pożaru.
  • #6
    pepe150
    Level 36  
    Ten bezpiecznik zasila:
    K031 - czujnik obecności wody w filtzre paliwa
    K041 - przepływomierz powietrza
    L030 - elektryczny zawór EGR
    L036 - elektryczny zawór sterowania zmienną geometrią turbiny
    L062 - elektryczny zawór korpusu przepustnicy
    M015 - moduł świec żarowych

    T019 - przekaźnik, zasilenie cewki przekaźnika (znajduje się w module pod maską), masę podaje komputer.

    Te rzeczy mogą powodować przepalanie się bezpiecznika.
  • #8
    pepe150
    Level 36  
    Te rzeczy znajdują się.. pod maską!

    Te numery K, L, M to wszystko ze schematów fiatowskich.
    Opis tych urządzeń jasno wskazuje co to są za urządzenia.

    Żeby wszystko posprawdzać trzeba mieć komputer i podgląd parametrów.
    A jak bez komputera to wymiana podzespołów.