Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Panele 10 kW + ogrzewanie podłogowe elektryczne. Czy to będzie działać ?

Blue26 20 Maj 2016 14:52 1119 13
  • #1 20 Maj 2016 14:52
    Blue26
    Poziom 6  

Witam

Jestem kompletnym laikiem w tych sprawach i chciałbym zapytać czy jeśli mam matę grzewczą o parametrach 150W na m2, a więc salon kuchnią łącznie będzie potrzebował (35m2) 5250 W to gdy z moich paneli uzyskam w pochmurny zimowy dzień 3000W to podłoga będzie grzać chociaż trochę ? Czy w ogóle się nie uruchomi ?

Bo tak sobie pomyślałem, że podzieliłbym wszystko na sektory po 15m2 i poustawiał bym (przy pomocy jakiegoś sterownika) priorytety, w ten sposób było by małe prawdopodobieństwo żeby mi zabrakło energii.

Ale interesuje mnie własnie sytuacja co się dzieję, gdy mam mate 150W a dostarczam do niej 100W to ona grzeje trochę czy nie grzeje w ogóle ?

0 13
  • Pomocny post
    #2 20 Maj 2016 14:56
    sq9fmc
    Poziom 22  

Będzie grzać, ja też tak użytkuję PV. Ilość ciepła będzie zależeć od ilości doprowadzonej energii.

0
  • #3 20 Maj 2016 15:08
    Blue26
    Poziom 6  

A to fajnie, bo buduję dom w Niemczech 120m2, i chcę zrobić takie ogrzewanie elektryczne. Prąd w DE jest drogi bo 0,29 ct/kWh ale zainstaluję 10kW paneli na dachu i tak myślałem, że pokryją zapotrzebowanie.

chcę aby każde pomieszczenie było osobnym obwodem i bezprzewodowo łączyło się z centralnym komputerem. W dzień grzał by salon, kuchnie, jadalnie i łazienkę na dole , na przemian z boilerem. Późnym popołudniem podgrzewał by już pomieszczenia na górze. Każde pomieszczenie miało by miec swój priorytet.
    Myślę, że to rozwiązanie zda egzamin ponieważ dom będzie miał niskie zapotrzebowanie na energię jedynie 40kWh/m2 na rok.

Jeśli w ogóle dobrze liczę to 40kWh*120m2= 4800kWh. A same solary dadzą rocznie w przybliżeniu 9000 kWh.