Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124 L 420 HPI 2004 - Hamulce tarczowe blokuje

Piotrekstart 20 Maj 2016 18:02 1161 11
  • #1 20 Maj 2016 18:02
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    Witam od pewnego czasu męczą mnie hamulce w tej scani jak w temacie.
    Problem polega na tym że nie reularnie czasowo blokuje koło wleczonej osi prawa strona. Raz co tydzień raz co kilka dni a czasami po miesiącu... nie blokuje do stopnia całkowitego tylko lekko ze się grzeją dwa razy sam robiłem już, no i wcześniej ktoś w niej wymieniał zacisk...
    No i teraz już dałem sobie więcej czasu na te hamulce. Modulator sprawdzony znajomi pnełmatycy rozebrali wyczyścili i sprawdzili na stole... mówią ze zawór w idealnym stanie.
    I teraz szukam części do zregenerowania zacisku i się okazuje że zaciska jest dla dafa a nie dla scani.
    SN 7177 K006431
    DAF 1650011
    A06081 05704

    http://www.sklep.wit-mot.pl/de/zacisk-hamulca-daf-sn7177-k006431-1658011.html

    I teraz pytanie czy ten zacisk jest prawidłowy dla tego pojazdu czy powinien być podobny do tego np
    http://www.sklep.wit-mot.pl/de/zacisk-hamulcowy-scania-prawy-za-zwrotem-starej-sztuki.html

    w opisie dla scani a w tamtym daf

    wiem tylko ze wtedy był zmieniony na inny na wymiane nie został zrobiony i wstawiony ten sam zacisk...

    Proszę o pomoc bo nie mam za dużej wiedzy w tym temacie jestem wstanie sobie zregenerować zacisk ale czy on jest prawidłowy ?

    pozdrawiam

    0 11
  • #2 20 Maj 2016 18:58
    kwantor
    Poziom 38  

    To jest ten sam zacisk i wysytępuje nie tylko w Scani i Dafie. Sprawdż siłownik. Lub przełóż na inne koło, jeśli choroba pójdzie za nim, masz rozwiązanie. W siłownikach pękają sprężyny i nie pozwalają się cofnąć zaciskowi. Tyle, jeśli zacisk nie stoi w tulejach..

    0
  • #3 20 Maj 2016 19:06
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    siłowniki wymienione chyba już na trzech kołach na tym jest założony wabco już nie żaden zamiennik....

    Patrze na allegro ze do tych aut były zakładane SB i wydaje mi się że po przeciwnej stronie (lewe koło) jest taki właśnie.

    Jaka jest w parametrach różnica pomiędzy SN a SB ?

    0
  • #4 20 Maj 2016 19:25
    kwantor
    Poziom 38  

    Ja nie wiem a za to doskonale wiem, co ma robić zacisk. Zacisk ma za zadanie zaciskać klocki i dokonywać samoregulacji (kasowanie nadmiernej odległości klocków od tarczy po odpuszczeniu siłownika) Sprawny zacisk ma odpuścić i nie ma prawa blokować tarczy. Nie wyobrażam sobie takich opowieści, że wszystko wymienione, włącznie z zaworem i modulatorem, a tarcza się grzeje. Trzeba jeszcze wiedzieć, że same klocki potrafią zrodzić taki problem. Chodzi o rozwarstwienie się od płytki metalowej i w efekcie korozji następuje puchnięcie klocka i grzanie się, tarcz. Wiadomo, że temperatura powoduje rozszerzalnośc i nieporządany efekt narasta lawinowo. Do zniszczenia łożyska piasty i zapalenia opony włącznie od rozgrzanej do białości tarczy. Po zwolnieniu hamulca ma być zero ciśnienia na siłowniku. Trzeba to ustalić.

    0
  • #5 20 Maj 2016 22:31
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    to dla czego jest tyle rodzai zacisków i wszystkie maja taka sam zasadę działania ? wyhamować pojazd i usunąć luz
    po co SK SN SB itp

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    mówisz tak jak by nie prawidłowa część nie miała wpływu na poprawność działania...
    jak masz most na dużą oponę to jak włożysz nisze opony to co na nic nie będzie miało wpływu nie będzie wolniejszy ani nie będzie więcej palił ?

    jak wstawisz mniejszy siłownik to wytworzy taki sam nacisk jak duży ?

    nie po to jest kilka rodzai zacisków by można było je wkładać jak się chce i będzie ok
    nie znam parametrów nie wiem czym się różnią dla tego się pytam i czy można było zamienić na taki jaki jest obecnie...
    dla mnie A to A a nie B bo to już jest różnica

    czy ktoś może powiedzieć czy można zamienić sb na sn bo wydaje mi się że powinien być sb

    0
  • #6 21 Maj 2016 12:52
    tnowosad
    Poziom 5  

    Możesz zamieniać SB za SN i na odwrót. Nawet w systemie Scani znajdziesz odpowiednie numery.
    A serie SB SN SK to kolejne generacje zacisków Knorra, SN to ulepszona wersja SB a SK powstało dla zmniejszenia masy zacisku.
    Nie ma znaczenia rodzaj zacisku dla blokowania się koła. najprawdopodobniej masz problem z siłownikiem lub też z samym zaciskiem.

    0
  • #7 21 Maj 2016 16:27
    kwantor
    Poziom 38  

    Piotrekstart napisał:
    to dla czego jest tyle rodzai zacisków i wszystkie maja taka sam zasadę działania ? wyhamować pojazd i usunąć luz
    po co SK SN SB itp

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    mówisz tak jak by nie prawidłowa część nie miała wpływu na poprawność działania...
    jak masz most na dużą oponę to jak włożysz nisze opony to co na nic nie będzie miało wpływu nie będzie wolniejszy ani nie będzie więcej palił ?

    jak wstawisz mniejszy siłownik to wytworzy taki sam nacisk jak duży ?

    nie po to jest kilka rodzai zacisków by można było je wkładać jak się chce i będzie ok
    nie znam parametrów nie wiem czym się różnią dla tego się pytam i czy można było zamienić na taki jaki jest obecnie...
    dla mnie A to A a nie B bo to już jest różnica

    czy ktoś może powiedzieć czy można zamienić sb na sn bo wydaje mi się że powinien być sb
    Brak pokory kolego, jeszcze nauczy cię wiele. Przeważnie zapłacisz za to kasa, chociaż będziesz chciał odwrotnie :) Mam tu na myśli pretensjonalizm i brak wdzięczności za cenne rady. Jaki masz problem?? chcesz kupić, to kupuj, podajesz dane ze starego i udajesz się do rozgarniętego sprzedawcy, który ma wiedzieć co jest co i czym zastąpić. Nie mając wiedzy i będąc skąpym, stanie się na 70 % jak napisałem. Czasem jednak należy udać się do fachowców i zapłacić im, wychodzi taniej :)
    Szerokości.

    0
  • #8 21 Maj 2016 18:54
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    dziękuje kolego "tnowosad" za wyjaśnienie oznaczeń o to mi chodziło
    co do kwestii siłownika zmieniony jakiś czas temu na wabco podajże trochę kosztował

    co do zacisku zrobiłem już chyba z dwadzieścia i nie było nigdy z nimi problemu
    a tu jest problem dwa razy go robiłem na nowych częściach i raz rozbierałem i sprawdzałem czy popełniłem jakiś błąd i składałem od nowa na tych samych gratach i problem się powtórzył
    teraz leży rozebrany i szukam części do niego ma ktoś jakiś internetowy sklep sprawdzony by była dobra jakość części ?

    no i szukam rozwiązania jak mam iść kupić nowy "serwis scania" za 2200 i ma go zniszczyć coś to chyba się mija z celem

    0
  • #9 21 Maj 2016 22:40
    kwantor
    Poziom 38  

    Napisałem ci. Nie znasz tematu. Tam jest tak prosta sprawa, aż głowa boli. Ale trzeba wiedzieć.. o co chodzi w bajce. Samoregulacja, "lornetki", prowadnice, (tulejki) łożysko igiełkowe, osłony silikonowe z podstawkami. Części kupuje się w sklepie typu opoltrans itp. Kolokwialnie ujmując- chińszczyznę, bo nic lepszego nie ma potrzeby. Zacisk będzie pracował minimum 5 lat :)

    0
  • #11 22 Maj 2016 21:04
    Piotrekstart
    Poziom 13  

    widzę że kolego kwantor czujesz się urażony moja wypowiedzią przykro mi ale to miejsce jest do dyskusji

    piszę że zrobiłem już kilkanaście zacisków i nie sprawia mi to problemu ja się nie pytam jak to zrobić tylko jaki powinien być zacisk dla tego auta i czym się różnią zaciski oznaczone sb sn sk i to inny kolega w dyskusji już wyjaśnił wraz z opisem

    co do części to pytam się czy ktoś ma coś lepszego i sprawdzone...
    to gdzie kupić to wiem wszelkie sklepy z częściami do ciężarowych...
    co do opoltransu wielka chinka tyle reklamacji już robiliśmy że sami wiedzą że nie opłaca im się tego słać do nas i mówią od razu że nie sprzedadzą nam tego dla tego też robimy zakupy w autosie czy euro parts

    ale widzę że znasz się dobrze to powiedz czemu są dwie różne dźwigienki 0 stopni i 12 stopni jaka jest różnica w działaniu kiedy są stosowane ? "wpływ na szybkość reakcji czy coś więcej?"

    pozdrawiam

    0
  • #12 22 Maj 2016 22:29
    kwantor
    Poziom 38  

    Nie wiem. Bo na grzyba mi to wiedzieć. Diagnozuję problem na osi, czy podciąga,czy swobodnie przemieszcza się na sworzniach, czy grzechotka sprawna. Jeśli (jest opisane wyżej) kładę go na stół rozbieram i zamawiam części w opolu chińskie właśnie. Bo taka jest moda w firmie i słusznie, bo nie ma problemów cenowych.
    Podaję z tabliczki typ załóżmy Knor xxxx przywożą co trzeba i koniec opowieści. Nie jestem twórcą zacisków i nie mam zamiaru zajmować się doktoratami na tema skoku dźwigienki w stopniach, bo po co? Chcesz typ Knora który montowany jest w Scani 4, podam ci jutro.

    0