Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie paska LED z baterii

20 Maj 2016 22:09 7212 17
  • Poziom 6  
    Witam,

Chciałbym podłączyć pasek LED ok 5 diód z np. takiej taśmy

http://allegro.pl/tasma-pasek-led-zimna-biala-5m-300-diod-smd3528-i5345782689.html

czy istnieje możliwość zasilania ich z baterii np. koszyka 4xAA lub baterii 9V czy musiałbym wstawiać jakieś rezystory?

Wiem wiem nie znam się zbyt dobrze na tym dlatego pytam.

Z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 39  
    W takiej taśmie diody są połaczone po 3 w szeregu więc przełaczenie na układ równoległy to większa modyfikacja. Lepiej zastosować małą przetwornicę albo moduł na 6V. 8 baterii też może być wtedy taśma 12V.
  • Poziom 6  
    ok, w takim razie 6 diod jestem w stanie podłączyć z takiego koszyka tak? czy dając 8 baterii nie muszę dodawać żadnych przetwornic? co z rezystorami? jak wtedy połączyć koszyki z paskiem LED?
  • Poziom 39  
    8x 1.5 = 12 nic nie musisz dodawać. Na dobrych bateriach taki kawałek mocy rzędu 1-2W podziała około 10 godzin.
  • Poziom 40  
    D214d3k napisał:
    8x 1.5 = 12 nic nie musisz dodawać.

Raczej musi - powinien to zasilać przez przetwornicę. Częściowo rozładowane baterie będą miały znacznie niższe napięcie a napięcie rozładowania dla nich wynosi 1 V/ogniwo co przy 8 ogniwach da napięcie zaledwie 8 V. A taśma LED świeci słabo już przy napięciu niższym niż 11 V. Poniżej 10 V nie świeci w ogóle - a energii w bateriach zostanie jeszcze mnóstwo. Bezpośrednie połączenie baterii z diodami spowoduje, że tylko mała część pojemności będzie wykorzystana a taśma nie będzie świecić jednakowo jasno przez cały czas. Sugeruję zatem podłączenie paska przez przetwornicę DC/DC (do kupienia na alledrogo za kilka złotych). Zapewni to pełne wykorzystanie baterii i jednakową jasność świecenia diod przez cały czas.
    D214d3k napisał: