Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Getz 1.5 12V CRDi - P1187 kopci przy odpalaniu

kubas10 21 Maj 2016 07:46 1257 2
  • #1 21 Maj 2016 07:46
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, co drugi raz silnik uruchamia się prawidłowo. Zawsze za pierwszym razem kopci i nie ma mocy, wystarczy zgasić i ponownie uruchomić. Błąd p1187 - zawór regulacji ciśnienia - nieprawidłowe działanie. Wymieniłem filtr paliwa, w zbiorniku czysto, na zaworze kilka opiłków na sitku, wymyłem zawór w myjce ultradźwiękowej i nie pomogło.

    Pierwszy numer to zawór do tego auta, i kosztuje ok 1000zł, natomiast drugi numer to zawór do fiata w cenie ok 400zł, ponoć pasuje. Czy ktoś może coś więcej napisać ?

    0 281 002 718
    0 281 002 488

    0 2
  • Pomocny post
    #2 04 Cze 2016 10:27
    KotBury2
    Poziom 18  

    kubas10 napisał:
    Błąd p1187 - zawór regulacji ciśnienia - nieprawidłowe działanie. Wymieniłem filtr paliwa, w zbiorniku czysto, na zaworze kilka opiłków na sitku, wymyłem zawór w myjce ultradźwiękowej i nie pomogło.
    Tłumaczenie kodu usterki:
    Cytat:
    P1187 - Za niskie ciśnienie paliwa, odchylenie regulacji.
    "Odchylenie regulacji" nie oznacza więc tylko i wyłącznie usterkę regulatora wydatku. Owszem, zawór ten jest głównym regulatorem ciśnienia, ale nie jedynym. Na przykład wtryskiwacze też regulują ciśnienie w zasobniku, prawda? Chodzi więc o to, że komputer wskazuje ogólny błąd polegający na tym, że ciśnienie rzeczywiste zmierzone czujnikiem ciśnienia nie jest równe ciśnieniu zadanemu, teoretycznemu. Ciśnienie rzeczywiste jest mniejsze od nominalnego, co świadczyłoby o tym, iż równie dobrze mógłby być zapchany filtr paliwa, albo układ paliwowy zapowietrza się, a nie tylko szwankuje elektrozawór regulacyjny, itp.

    Po prostu należy czytać uważnie tłumaczenie kodu usterki i zrozumieć, co komputer "miał na myśli" zgłaszając to i to.

    Jeżeli są opiłki metalu na sitku zaworu, stanowi to zaledwie czubek góry lodowej. Opiłki wytwarza pompa wysokiego ciśnienia (pwc) swoimi tłoczkami i cylinderkami wskutek zbyt "suchego" paliwa. Powinieneś więc na początek ratować pwc poprzez dolewanie do paliwa oleju mieszankowego 2T do 2-suwów w proporcji 1:100. (Patrz wątek tutaj). Jednak to nie wszystko. Opiłki "zeszlifowane" prze pwc przedostają się bezpośrednio do zasobnika (Common Railu) i następnie wszystkich 4 wtryskiwaczy. Na odcinku od pwc do wtryskiwaczy obieg paliwa nie jest chroniony żadną filtracją. Musiałyby być zastosowane filtry wysokiego ciśnienia.

    Wobec tego opiłki mogą swobodnie krążyć po całym obwodzie paliwa, a więc przyczynić się w skrajnym wypadku do zniszczenia po kolei każdego wtryskiwacza. Przedostają się także do zbiornika poprzez przelewy i stamtąd są z powrotem zasysane do obiegu wtórnego. Zatrzymuje je dopiero filtr główny. Jeżeli otworzy się wkład filtra i ukażą się w nim opiłki, oznacza dokładnie to, co mówię - metalowe wióry są wszędzie, także w zbiorniku.

    Nie wymieniaj więc na razie regulatora wydatku, bo za chwilę będzie on z powrotem zabity opiłkami. Wyeliminuj najpierw przyczynę pierwotną usterki, a więc pozbądź się opiłków, jeśli chcesz, żeby silnik jeszcze trochę pożył.

    Zajmij się wtryskiwaczami, które w tej chwili są najbardziej zagrożone. Zrób im test przelewowy tutaj. Jeżeli wyjdzie bardzo niekorzystnie, musisz, niestety, zdecydować o dalszych losach silnika. Albo poddasz wtryskiwacze oraz cały obwód paliwowy myciu z opiłek oraz regeneracji w dobrym serwisie, albo zrezygnujesz z uwagi na wysokie koszty i sam coś z tym zrobisz.

    W każdym razie Twój pierwszy krok w kierunku rozwiązania problemu, to ponowna wymiana filtra paliwa na nowy, mimo, że był wymieniony wczoraj oraz natychmiastowe dolewanie oleju 2T do paliwa według wskazówek w wylinkowanym temacie.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #3 04 Cze 2016 13:46
    kubas10
    Poziom 25  

    Zobrazowałeś zdrowe podejście do tematu, za to dziękuje.

    0
  Szukaj w 5mln produktów